Gå til innhold

Tid for litt numerologi


Anbefalte innlegg

Terrorsikta ABB har publisert eit manifest med eit tal i tittelen. Talet er 2083. Mannen var inntil dette skjedde frimurar, og frimurarar er kjende for å nytta seg av mystiske symbol og tal. Reknar med at nokon har sett "Sweet Swan of Avon".

 

Mange konspirasjonsteoriar på nettet er bygde opp rundt numerologi: Tala som folk brukar skal avsløra kva skumle hensikter dei visstnok har. Difor rart at ingen han starta å analysera ABB sitt utvalde tal. Eller kanskje nokon har gjort det, utan at eg veit det. Det er også mogeleg at dette er diskutert før på forumet, eg har ikje lese dei lange trådane om terroraksjonen.

 

Også datoen er sjølvsagt eit mogeleg objekt for numerologar.

 

Eg ser utan vidare at 2+0+8+3 = 13. 13 er jo eit tal med litt gufne assosiasjonar. Dessutan ser eg på nettet at 2083 er eit primtal.

 

Elles har eg sett årstalet forklart på en nokså prosaisk måte på nettet: 2083 er eit jubileumsår for når austerrikarane jaga den muslimske invasjonshæren ut av Sentral-Europa. Kanskje er forklaringa så enkel og keisam, trass at det står ein frimurar bak.

Endret av ingvaraaberge
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Numerologi er intr., men frimurerne har ikke noe med dette å gjøre. 2083 ble valgt rent matematisk. Fra han begynte å skrive manifestet, så ble det lagt til hele tiår for når norge gikk over til islam, hvor lang tid det vilel ta å etablere en motstandsstyrke, og hvor lang tid det vilel ta før norge var fritt igjen. 2083 ble også valgt av Lacoste i sin tid, etter lignende prinsipp, men det bekreftet ABB sin lojalitet til Lacoste.

 

Skal man gå på numerologi, så er tallet 11 viktigere for de som kjenner til den betydningen. Det er både en dobbelbetydning av 911 valget som nødnummer, 11. September blir 1+1+9=11, 22. Juli blir også 2+2+7=11 osv. De som kjenner til betydningen av 11 skjønner dette, men forklarer ikke det her.

 

Frimurermessig så var vel ABB fortsatt i de tre første lærlingegradene. Man starter ikke før 4. grad, så ABB var vel i grenselandet for å bli kalt frimurer. Det er gode grunner til at han IKKE kom høyere, men det skal jeg ikke si noe om men de som kjenner til eller er frimurer vet hva jeg snakker om.

 

For ABB vil 13 absolutt ha gufne assosiasjoner. De som kjenner til hvorfor vet hva jeg mener. Men det ble ikke brukt i denne saken.

 

Skal man leke seg litt så kan man også dra frem at 20+83=103. Om man er litt velvillig og legger til en null der så har vi 1030, med sine historiske begivenheter (Slaget ved stiklestad, innføringen av kristendommen til norge osv). Det er en mulig kobling, som sammen med Lacoste og en tidslinje basert på tiår om gangen endte på 2083.

103 er også et såkaldt "glad tall" og for ABB var dagen absolutt en lykkelig dag:

http://en.wikipedia.org/wiki/Happy_number

 

Det er endel symbolikk der, men hvor bevisst det var vet jeg ikke.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

"Bare" tall er naivt når endel bruker slike ting for å planlegge store hendelser (terror, bryllup, forlovelser, reiser, huskjøp osv). Jeg legger også mange hendelser til slike spesielle datoer, og opplevelser blir enda litt mer perfekte om de også inntreffer på bestemte datoer osv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Sagt på en annen måte: Om politiet/pst kjente til numerologi, så kunne de vært mer obs på enkelte datoer da sansynligheten for at noe skjer på spesielle datoer er noe høyere enn andre datoer.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ikke om man ikke kjenner til dette fra før. Numerologi brukes på mange områder i samfunnet. Folk som utfører enkelte handlinger, vil ofte legge dem til datoer som gir et ekstra mening for de som kjenenr til det. I enkleste form, så var det flere som forlovet og giftet seg 01.01.01, 02.02.02. 03.03.03 osv opp til snart 12.12.12. sammenlignet med f.eks dagen før eller etter.

http://www.osloby.no/nyheter/Venter-gifteboom-121212-7039943.html

 

Tilsvarende er det andre tall som går igjen i andre miljøer.

Lenke til kommentar

Numerologi er intr., men frimurerne har ikke noe med dette å gjøre. 2083 ble valgt rent matematisk. Fra han begynte å skrive manifestet, så ble det lagt til hele tiår for når norge gikk over til islam, hvor lang tid det vilel ta å etablere en motstandsstyrke, og hvor lang tid det vilel ta før norge var fritt igjen. 2083 ble også valgt av Lacoste i sin tid, etter lignende prinsipp, men det bekreftet ABB sin lojalitet til Lacoste.

 

Skal man gå på numerologi, så er tallet 11 viktigere for de som kjenner til den betydningen. Det er både en dobbelbetydning av 911 valget som nødnummer, 11. September blir 1+1+9=11, 22. Juli blir også 2+2+7=11 osv. De som kjenner til betydningen av 11 skjønner dette, men forklarer ikke det her.

 

Frimurermessig så var vel ABB fortsatt i de tre første lærlingegradene. Man starter ikke før 4. grad, så ABB var vel i grenselandet for å bli kalt frimurer. Det er gode grunner til at han IKKE kom høyere, men det skal jeg ikke si noe om men de som kjenner til eller er frimurer vet hva jeg snakker om.

 

For ABB vil 13 absolutt ha gufne assosiasjoner. De som kjenner til hvorfor vet hva jeg mener. Men det ble ikke brukt i denne saken.

 

Skal man leke seg litt så kan man også dra frem at 20+83=103. Om man er litt velvillig og legger til en null der så har vi 1030, med sine historiske begivenheter (Slaget ved stiklestad, innføringen av kristendommen til norge osv). Det er en mulig kobling, som sammen med Lacoste og en tidslinje basert på tiår om gangen endte på 2083.

103 er også et såkaldt "glad tall" og for ABB var dagen absolutt en lykkelig dag:

http://en.wikipedia....ki/Happy_number

 

Det er endel symbolikk der, men hvor bevisst det var vet jeg ikke.

 

Du prater tull. De som kjenner til dette vet hva jeg snakker om. Jeg kommer ikke til å forklare det her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Terrorsikta ABB har publisert ...

 

Riktig, alle er uskyldige til de er dømt :)

 

Mange konspirasjonsteoriar på nettet er bygde opp rundt numerologi: Tala som folk brukar skal avsløra kva skumle hensikter dei visstnok har.

 

Det ser ut som disse frimurerne har symbolisme/numerologi på hjernen.

 

Freeman vokste opp i frimurermiljøet

http://thefreemanper...ns-dvds_14.html

Freeman has lectured extensively on Templar history, secret signs and symbolism of Freemasonry, the ancient astronaut hypothesis, trauma-based mind control, and government cover-ups.

 

Her legger Freeman ut om Britney Spears/mindcontrol/kabbalisme

http://www.youtube.com/watch?v=oQCiSAeuhOE

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det blir meningsløst å prøve å forklare dette til folk som åpenbart ikke tror på det. Poenget mitt var at det er mange som tror veldig mye på det, og det at noen her ikke tror på det stopper ikke de som tror på det.

 

PST skal igang med en søkemotor, og isteden for å søke etter folk som skriver i klartekst hva de har tenkt å gjøre mot hvem, når og hvor, så kunne de lagt inn slike ting.

 

Ta f.eks 11. September angrepet. Det var ikke helt tilfeldig at angrepet skjedde 9/11 (slik usa skriver det) i et land som bruker 911 som nødnummer. De kunne angrepet dagen før, dagen etter eller en hvilken som helst dag utenom men når de først skal angripe så legger de det til datoer som gir en ironisk betydning for å krydre angrepet. I norge hadde et tilsvarende angrep kommet 11. Mars.

Utøya har endel slike koblinger, men vet ikke om det er tilfeldig i den saken.

 

Nazistiske miljøer vil være mer aktive og sannsynligheten er større for angrep på naziledernes fødsels og dødsdager, fordi de baker angrepene inn som hyllester. Muslimer har tilsvarende løsninger. Det er også vanlig at land utarbeider lister om hva som er de mest sannsynlige terrormålene. norske sikkerhetsmyndigheter hadde forlengst plukket ut regjeringsbygget som det mest sannsynlige målet.

 

Ved å koble datoer, numerologi, mot sannsynlige terrormål så kunne det vært hevet sikkerhet innimellom for å øke beskyttelsen.

 

Under OL i Londan så var det lister med "most likely terror dates" 29/7, 31/7, 3/8, 5/8 og 11/8. basert på akkurat de samme tingene.

 

Det ville ikke vært noe stort problem å lage en tilsvarende liste for norge, og koblet den opp mot "most likely terror places" . Den listen er jo ytterlige kortet ned med to steder nå som ABB valgte dem.

Lenke til kommentar

Sagt på en annen måte: Om politiet/pst kjente til numerologi, så kunne de vært mer obs på enkelte datoer da sansynligheten for at noe skjer på spesielle datoer er noe høyere enn andre datoer.

 

Men siden du forstår det, kan ikke du komme med et par spådommer nå på hvilke dager det kommer til å skje noe?

Så vil jo tiden vise hvor troverdig dette er. Istedenfor å vente til det skjer og bare "I knew it!".

 

I norge hadde et tilsvarende angrep kommet 11. Mars.

 

Hvorfor ikke 11. februar?

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Å sette opp datoer vil være komplisert, da man må ta hensyn til religiøse, politiske, og andre grupperinger. Om jeg setter opp en dato som "mest sannsynlig" for et islamsk angrep, vil det tas ille opp av muslimer. For meg holder det at de som planlegger slikt og baker det inn i spesielle datoer vet hva de gjør.

Skulle jeg selv gjort noe slikt ville jeg lagt det til en 11-dag (dato+måned=11) både fordi jeg selv er en 11 og ville brukt det som en slags signatur men også for å koble det mot nødetatene slik det skjedde 11. september i usa.

http://www.numerologen.no/index.asp?mid=13&mid2=139

ABB burde sånn sett valgt 3. Mars, både fordi han er en 3`er og for å bake inn litt frimurersymbolikk. Han valgte en annen dato, som også har endel symbolikk knyttet mot tempelridderne.

 

11. Mars blir 11.3, vi bruker 113 som nødnummer til ambulanse/nød. 11. Februar blir da nummeret til politiet. Også et nødnummer, men mer sannsynlig om det var et angrep direkte mot politiet, f.eks en politistasjon. Mer ironisk om nødnummeret man skal ringe er det samme som datoen. Om vi får et felles nødnummer som er 112 vil 11. februar rykke opp som vårt 11. september.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Enhver tåpe som knuser tall kan finne de sammenhengene han/hun leter etter. Det beviser fortsatt ingenting annet enn at personen er godtroende og har litt for mye fritid.

 

Mulig, men samtidig synes andre det er artig å koble aksjoner til slike ting for å få en ekstra snert over aksjonen. Litt som jeg blir litt mer lykkelig av å se på klokka når den viser akkurat 11:11 og 22:22.

 

En annen side av dette er jo at flere idag identifiserer seg med tall.

http://www.adl.org/hate_symbols/numbers.asp

Om disse skal utføre en aksjon vil de helst gjøre det på en dato som speiler nummeret dems. For eksempel vil det for usa være noe høyere risiko 19. April. ABB kunne f.eks lagt aksjonen til den 14. for å få med tallet 14.

 

Nå er nok dette en mer intern greie for vi som liker sånt, og når ulike ekstremister fra ulike politiske og religiøse retninger utfører aksjoner så kobler vi dette automatisk mot datoer og slikt.

Lenke til kommentar

Mulig, men samtidig synes andre det er artig å koble aksjoner til slike ting for å få en ekstra snert over aksjonen. Litt som jeg blir litt mer lykkelig av å se på klokka når den viser akkurat 11:11 og 22:22.

Nuvel, men så lenge du innrømmer at det kun er for egenverdi er det jo ikke noe galt i det. Når du derimot begynner å komme med påstander som vanskelig lar seg begrunnes blir det noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...