Gå til innhold

Tid for litt numerologi


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Det er vanskelig å bevise, selv om man på bakgrunn av gjerningsmennenes politiske og religiøse ståsted og årsaken til handlingene kan vite at de har gjort det. Jeg vet bl.a hvorfor de valgte akkurat den datoen for å begå nokas ranet, selv om det ikke hadde noe med numerologi å gjøre. Jeg kan allikevel ikke bevise det jeg vet ovenfor andre. Andre vil selvsagt si at uansett hvilken dato man velger, så kan man finne en grunn til å velge akkurat den dagen.

 

En ting jeg vet gjøres når det skal velges ransdatoer, er å be tilfeldige fremmede om å si en dato. Dette er for å unngå at tystere eller folk dolker ranerne i ryggen ved å velge datoer som de kan tipse politiet om. Mange har derfor uten å vite det vært den som har valgt dato for bl.a ran.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, det er jo greit nok, men det har da ingenting med numerologi å gjøre?

Virker for min del som om du er ute på litt tynn is når du begynner å forklare hvordan ranere velger datoer for ran. Og tror tilogmed isen sprakk litt under deg når det viste seg at det faktisk er helt tilfeldige datoer, og at det ikke er en slags dyp/mystisk mening bak det..

 

Men hva er det du egentlig mener? Mener du at ved å se på tall, så kan folk forutse hva som kommer til å skje?

Eller mener du at noen personer utfører en viss handling på en dato som har personlig betydning for dem selv?

Om det er det siste er jeg enig, men man trenger vel ikke akkurat ha lest seg opp på numerologi for å forstå det. Alle kan jo utføre en handling på en dato som betyr noe for dem.

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar

Eller mener du at noen personer utfører en viss handling på en dato som har personlig betydning for dem selv? Om det er det siste er jeg enig, men man trenger vel ikke akkurat ha lest seg opp på numerologi for å forstå det. Alle kan jo utføre en handling på en dato som betyr noe for dem.

 

Nettopp. De som planlegger vil legge inn litt "mening" i det de gjør (uttrykke seg selv), og så skal vi andre "tolke" meningen, helst i retning av noe religiøst... Jeg er ikke så begeistret for at dette skal baseres på Kaballah, jeg foretrekker noe enklere.

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jo, det er jo greit nok, men det har da ingenting med numerologi å gjøre?

Virker for min del som om du er ute på litt tynn is når du begynner å forklare hvordan ranere velger datoer for ran. Og tror tilogmed isen sprakk litt under deg når det viste seg at det faktisk er helt tilfeldige datoer, og at det ikke er en slags dyp/mystisk mening bak det..

 

Men hva er det du egentlig mener? Mener du at ved å se på tall, så kan folk forutse hva som kommer til å skje?

Eller mener du at noen personer utfører en viss handling på en dato som har personlig betydning for dem selv?

Om det er det siste er jeg enig, men man trenger vel ikke akkurat ha lest seg opp på numerologi for å forstå det. Alle kan jo utføre en handling på en dato som betyr noe for dem.

 

Var det siste jeg mente, ja.

Lenke til kommentar

Slutt. Det er bare tall. Du kan vri de til hva du vil, om du ønsker. Du beviser ikke noenting.

Obs: Avsporing:

 

Du er fersk her, skjønar eg. Då er du sjølvsagt ein avvisande skeptikar som trur berre det fysiske kan slå deg ned.

Altså, jorda si menneskemasse aukar, og er meir enn nokon gong før. Med dette går sjelene, eller eitt eller anna, i full sirkulasjon frå daudt lekam til nytt lekam. Men nye sjeler skal til for å dekkje behovet. Nye sjeler er uerfarne, og ulærde. Og kunnskapslause innan sjeleliv. Nett difor avfeiar du alternative løysingar og teoriar, som til dømes numerologi.

Og ja, healarar og attferdkommuniserarar, og andre alternative har eldre, meir erfarne sjeler.

Men nei, det finnast ikkje handfaste prov for dette. På ei annan side kan du heller ikkje prove at du tenkte på ein ting i eit viss augeblikk, og ikkje noko heilt anna. Med mindre du trur på tankeføling da.

Lenke til kommentar

Men karer! Det virker som om dere som "tror på" numerologi har forskjellige oppfatninger av hva det er?

Så kan dere gi meg et svar på hva dere mener det er? Kan selvfølgelig google det opp, men vil høre hva akkurat DERE mener.

 

Og forresten.. Syns du, staketten, går langt i å kalle en person ulærd og uerfaren fordi han avfeier teorier som inneholder NULL bevist fakta. Jeg syns det er mer ulærd å tro på en teori kun fordi man syns det høres spennende og "søkt" ut.

Endret av Rotaderp
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Numerologi for meg er teorien om at enkelte tall er mer betydningsfulle enn andre tall. Slik som 888. Det regnes som guds tall, og når de kristne i sin tid skulle kalle opp sin messias, så satte de sammen bokstaver for slik at det dannet 888 sammenlagt. http://aristean.org/jesus888.htm

 

Frimurerne og andre bruker tallet 33 (bl.a med 33 grader osv)

http://home.earthlink.net/~acb_33/33facts2.html#r

 

Ellers er bl.a 7 og 11 mye brukt, begge regnes som hellige.

http://www.numerology.com/numerology-numbers/11-master-number

 

Mange organisasjoner bruker også tallkombinasjoner som identitet.

http://www.dinside.no/886543/her-finnes-ikke-4-etasje

Lenke til kommentar

Men karer! Det virker som om dere som "tror på" numerologi har forskjellige oppfatninger av hva det er?

Så kan dere gi meg et svar på hva dere mener det er? Kan selvfølgelig google det opp, men vil høre hva akkurat DERE mener.

Nå kan ikkje eg seie så altfor mykje da eg ikkje har dei store kunnskapane, men det er ulike meiningar om dette. Slik er det også innan dei fleste andre fagområda, der ein har ulike meiningar om kva som er rett/best/mest eigna.

Det finnast ingen eksakt fasit grunna mange varierande faktorar.

 

Og forresten.. Syns du, staketten, går langt i å kalle en person ulærd og uerfaren fordi han avfeier teorier som inneholder NULL bevist fakta. Jeg syns det er mer ulærd å tro på en teori kun fordi man syns det høres spennende og "søkt" ut.

 

Kva tid kalla eg personen med brukarnamnet wingeer ulærd og uerfaren?

 

Nye sjeler er uerfarne, og ulærde.

Eg trur ikkje på det alternative fordi det er spennande og søkt, men fordi ein ikkje kan prove at det berre er tull. Ein kan ikkje finna handfast prov for alt mellom himmel og jord.

Lenke til kommentar

Kva tid kalla eg personen med brukarnamnet wingeer ulærd og uerfaren?

Ok, mulig jeg misforstod der. Uansett, jeg mener det er litt tynt å tro på noe fordi det ikke finnes motbevis. Men det blir kun min mening, folk tror på akkurat det de vil. Selv tror jeg på liv i universet, og er aldri bevist noe der heller, så er vel ikke noe bedre selv. :)

Lenke til kommentar

Obs: Avsporing:

 

Du er fersk her, skjønar eg. Då er du sjølvsagt ein avvisande skeptikar som trur berre det fysiske kan slå deg ned.

Altså, jorda si menneskemasse aukar, og er meir enn nokon gong før. Med dette går sjelene, eller eitt eller anna, i full sirkulasjon frå daudt lekam til nytt lekam. Men nye sjeler skal til for å dekkje behovet. Nye sjeler er uerfarne, og ulærde. Og kunnskapslause innan sjeleliv. Nett difor avfeiar du alternative løysingar og teoriar, som til dømes numerologi.

Og ja, healarar og attferdkommuniserarar, og andre alternative har eldre, meir erfarne sjeler.

Men nei, det finnast ikkje handfaste prov for dette. På ei annan side kan du heller ikkje prove at du tenkte på ein ting i eit viss augeblikk, og ikkje noko heilt anna. Med mindre du trur på tankeføling da.

Du skal gjerne få lov til å preike denne teorien om det får deg til å føle deg bedre. Det betyr ikke at det er et fnugg av fornuft i hva du skriver. Men å heve seg over andre mennesker på ideologiske grunnlag er bare dumt i seg selv ...

Grunnen til at jeg avviser numerologi er fordi jeg har god kjennskap til matematikk, og siden det fra et matematisk synspunkt er uinteressant og bare feil avviser jeg det til det kommer noen bedre bevis. Det trenger aldeles ikke være noe fysisk; Jeg behersker argumentasjon på abstrakt plan.

Nei, teorien din går ikke ann å vise, eller motbevise. Betyr det at det er en god teori? Neppe. Forklarer den noe for deg? Flott for deg! Betyr ikke at det er noe hold i det.

Endret av wingeer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Saken er vel til syvende og sist at endel bruker dette, og baker det inn i aksjoner om de kan. Som å tenne på en kirke 6. juni.

 

Her er et eksempel på koblingen mellom terror og numerologi:

http://meta-religion...tm#.UKLYx4baQZ0

Til dels enig i det første avsnittet. I linken du sendte synes jeg det blir for mye bevisst leting. Joda, det kan virke imponerende, men det er forholdsvis lett å finne slike sammenhenger.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg avviser numerologi er fordi jeg har god kjennskap til matematikk, og siden det fra et matematisk synspunkt er uinteressant og bare feil avviser jeg det til det kommer noen bedre bevis. Det trenger aldeles ikke være noe fysisk; Jeg behersker argumentasjon på abstrakt plan.

Nei, teorien din går ikke ann å vise, eller motbevise. Betyr det at det er en god teori? Neppe. Forklarer den noe for deg? Flott for deg! Betyr ikke at det er noe hold i det.

Frå din ståstad er alle som nokon gong har sett, høyrd, eller kjend attferd mentalt ustabile personar? Kor mange episodar av <<Åndenes makt>> finnast det totalt, og er samlege berre skodespel?

 

Numerologi har med at ting ikkje er tilfeldig. Det er ei meining med rekka av symbol, uavhengig om symbolrekkja kjem i form av tal, eller noko anna.

Lenke til kommentar

Frå din ståstad er alle som nokon gong har sett, høyrd, eller kjend attferd mentalt ustabile personar? Kor mange episodar av <<Åndenes makt>> finnast det totalt, og er samlege berre skodespel?

 

Numerologi har med at ting ikkje er tilfeldig. Det er ei meining med rekka av symbol, uavhengig om symbolrekkja kjem i form av tal, eller noko anna.

Hæ? Nei, jeg dømmer da aldeles ingens mentale tilstand. Det handler om hva du tror på. Og hvor mye grunnlag du har til å tro på hva du tror på. Åndenes makt er sin egen greie ...

Ting kan fint være tilfeldig. Numerologi handler om å legge tolkninger over på tall eller symboler. Hvem som helst kan finne på noe svada, derfor er det litt sketchy. Men for all del, hobby.

Endret av wingeer
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det åpenbare problemet med numerologi og terror, er at det er så mange viktige datoer og numerologiske elementer for så mange ulike grupper, at omtrent hver eneste dato vil være aktuell. Man vet heller ikke HVOR terroren vil slå til, og HVILKEN av de numerologiske eller viktige datoene terrorister vil slå til på.

 

At noen angriper usa akkurat 11. september er neppe en tilfeldighet, og man kan jo spekulere i om datoen symboliserer to tårn også, men målet kunne like gjerne vært det hvite hus f.eks og datoen kunne like gjerne vært 4. Juli

Lenke til kommentar

"False flag" mening

False flag (also known as black flag) operations are covert operations designed to deceive in such a way that the operations appear as though they are being carried out by other entities. The name is derived from the military concept of flying false colors; that is: flying the flag of a country other than one’s own. False flag operations are not limited to war and counter-insurgency operations and can be used during peace-time.

 

"Globalisme", NWO-prosjektet, se http://www.youXXXtub...d&v=05R_Ehwt7FI

Endret av Rosario
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det at man later som om man blir angrepet, eller lar seg bli angrepet, for å få et påskudd til å angripe tilbake. Pearl Harbour var et eksempel på noe slikt. Presidenten og Pearl Harbour ble varslet i god tid om at japanerne var på vei for å ta dem, men det ble gitt ordre om å la japanerne angripe slik at USA kunne komme inn i krigen og bombe japan tilbake. Ved å la terroristene angripe, så gir man usa et påskudd til å gå til krig mot islamske ekstremister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...