Gå til innhold

Nokia 7250


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei du

 

Vet ikke hvor du kan få kjøpt telefonen billig, men prøv et søk på kelkoo eller prisguiden.

 

Mine erfaringer er noe blandet. Jeg hadde 7650, men synes minnet var for lite, og telefonen for stor. Ville ha en mobil som var litt spes i utseendet, og litt småsexy :)

 

Når jeg startet den, var det første jeg tenkte; Å nei, en ny 6210. Det jeg mener med det er at når jeg fikk 6210 var den kjempespennende, men jeg ble for lei av den. Derfor kjøpte jeg 7650 etter en stund, men ble som sagt litt lei av størrelsen.

 

5 mb holder fint, jeg har endel programmer og spill + i overkant av 200 bilder (dvs, hadde, jeg har overført de til pc'en)

 

Fin skjerm, veldig hendig med radio, og veldig enkel å skrive meldinger med.

 

Jeg har nok mer å skrive om telefonen, men kommer ikke på noe i farta :) Spørsmål?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt 7250 i noen måneder nå (kjøpte den fra PCutstyr.no), og må si meg veldig fornøyd med denne telefonen. Allright skjerm, bra/mye minne i forhold til tilsvarende telefoner, god radio (skjønner ikke at amobil "slaktet" radioen i testen sin), gode taster (ikke alle som er enige med meg her) og tasten øverst til høyre kan "konfigureres".

Hvis du er ute etter et gøyalt leketøy, så tror jeg ikke du vil bli fornøyd med 7250. Jeg tror det er en telefon man går fort lei av, men det kommer jo selvsagt an på hva man forventer og krever av en telefon. Jeg syns i det hele tatt 7250 levde opp til forventningene, og jeg har ikke opplevd problemer med den hittil. Og for første gang i hele mitt liv så oppdaget jeg fordelen med å kunne bytte deksel. Før hadde jeg en 7110 som lå som en padde i lomma, så overgangen til en langt lettere og mindre telefon medførte at den ofte fant veien ned til bakken :) Og da er det jo kjekt å kunne bytte deksel når den har fått litt for mye juling.

 

Telefonen har også sine negative sider: treg gprs, ikke blåtann, ikke nightshot, ikke epostklient. Den er også litt stivt priset, syns jeg.

Lenke til kommentar
"]2mb vs. 5mb synes jeg er litt viktig :)

 

Btw så kjøpte jeg 7250 når den kom, og 610 var fjeern i horisonten :-)

 

Ja, var ikke deg mitt forrige innlegg var rettet mot, tenkte på han som har tenkt å kjøpe 7250 nå. For meg er 2 mb ingen problem, men jeg har forståelse for at det kan være litt i minste laget hvis du ikke har BT adapter.

Lenke til kommentar

Okey, men da så :)

 

En venninne av meg kjøpte forresten en t610 her om dagen, prøvde den litt i går - lekker! :) Hadde den hatt mer minne, så kunne jeg vurdert en liten forsikringssvindel :-)

 

Og når jeg "bluejacket" folk på cafè, kom jeg på hvor mye jeg savnet akkurat det..! :)

Lenke til kommentar

2 spørsmål: Kan de du bluejacker se hvem som "kødder" med de? altså kommer mob-nr-et opp??

 

Hva er egentlig forskjellen på 7250 og 7250i?

På esato fant jeg èn forskjell: 4mb på 7250i og 3,5 på 7250.

Men her ser jeg dere skriver det er plass til 5mb, hva er riktig?

Står det feil på esato?

Andre forbedringer 7250i har?

Lenke til kommentar

Den har disse forbedringene:

Xhtml-leser

bilde kommer opp når en som du kjenner ringer eller sender sms.

effekter til kamera(negativ,sepia,svarthvitt)

 

så er det sikkert noe mer, men husker ikke nå, kan skjekke det opp senere, må legge meg nå.

 

men kan huske at vi har diskutert 7250i på forumet her for litt siden, bare søk litt på forumet du.

Lenke til kommentar
Hva er bluejacking?
Å scanne etter andre blåtann-enheter og så evt. hente ut bilder (eller sende) osv fra/til de. Ganske artig :)

 

for at man kan bluejakke andre, så må han typen du prøver å bluejakke godta at du legger han i dine bluetooth mappe, så, jeg tror det neppe går på folk som du ikke kjenner.(vis du ikke grier å ta tlfen fra dem og legge dem inn i mappen di da :lol: ) :lol::lol::lol:

Lenke til kommentar

Først; min 7250 har 5mb :)

 

Når det kommer til bluejacking, så har det seg slik at de fleste som er obs på bt, har det aktivert - og de samme folkene har også "godta automatisk" eller noe slikt.

Jeg ble bluejacket en gang, og da bare tikket det inn et notat, uten at jeg måtte autorisere det.

 

Etter hva jeg har opplevd, får du bare treff på BT på hvert 30% av søkene - og ikke alle av disse 30% vil ha den møkka man sender dem :)

 

Disse 30% vil nok stige etterhvert som BT blir mer vanlig..

Lenke til kommentar

jojo, man finner en person/gjenstanden, så lenge de/den har BT på, men for å hente filer og sånt, må man ha et passord mellom de to tlfen for å kunne laste ned ting fra mobilen, og vis du prøver å gå inn i mobilen til en du ikke kjenner, åssen skal han da få tastet inn den koden som godtar deg(legger deg i hans mappe og han i din)? så lenge man ikke godtar mobilen automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...