Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - August 2011


Anbefalte innlegg

Antakelig nest siste runde med bilder fra Italia. Godt blandet, denne gangen, men alle fra Toscana.

 

Det var veldig lite lysforurensing i området vi bodde i utenfor Volterra, og den muligheten ville jeg bruke, så her er et bilde av en del av Melkeveien

 

6025730852_d0d4d63e45.jpg

(F/2,8, ISO 2500, 20 sek, 17mm)

 

Taktopper i San Gimignano

 

6025175999_3f04c9d217.jpg

 

Veps ellerno'. Håndholdt makro.

 

6025175589_ae6425a26a.jpg

 

Landskap på nordsiden av Volterra

 

6025729938_2287c94be0.jpg

 

Og til slutt litt abstrakt

 

6025730288_9523425bb8.jpg

Endret av Ratleto
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stod opp klokka null i dag i håp om soloppgong. Ikkje heilt superduper, men vart nokre bilete likevel. Her er favoritten frå dagen: bror min betraktar omgjevnadane. Dette var teken før sola stod opp tidleg i dag, rundt 0530. Disen over vatnet var ei positiv overasking. Teken i Kvinnherad Kommune, Sunnhordaland.

 

6025226199_d07d339cf6.jpg

Einsam person og båt by Bokehliciousness-ness, on Flickr

 

 

Eg legg ved eit lite panorama mot sørvest, teken frå omtrent same stad som bror min stod i førre bilete.

 

6025226405_e0457e1012.jpg

Spegelbilete panorama s-k by Bokehliciousness-ness, on Flickr

Endret av kjikvadrat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mange som spørr litt etter bilder som ikke er i fra fotballbanen i fra min side. Tar like mye bilder utenfor banen som på, bare ikke like flink til å poste de.

Dette er da bare en dårlig klippet fotballbane! ;)

 

Søren også, nå så dere det også :thumbdown:

 

Nei, dette er noen bilder som er tatt liggende/på kne i en kornåker

Lenke til kommentar

Tok meg en tur ut i den herlige kveldssola igår kveld.

Bildene er tatt mellom klokken 21 og 21.30. Blir tidligere solnedgang for tiden ja...

 

 

6026793438_1591d37304_z.jpg

Bildet på Flickr

Testet ut motlysegenskapene på 55mm`ern.

Fikk så og si ikke lens flare, uten lens hood til og med. Søkkimponert :thumbup:

 

 

 

6026241325_2c7c7de19b_z.jpg

Bildet på Flickr

Fremdeles motsol, men ikke så voldsomt rett mot som det forrige :cool:

 

 

 

6026245521_3d59372758_z.jpg

Bildet på flickr

Et fjell jeg har tatt mye bilder av. Røyken, 410 moh til høyre og en lavere fjelltopp -Andhue- i venstre kant.

 

 

Takk for oppmerksomheten :!:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Pent bilde Ingardj, men jeg så du hadde taget det som Bodø på Flickr. Jeg flytter opp dit nå til helga, så det kunne vært artig å funnet igjen det stedet der selv.

Det minnet meg på at jeg ikke la bildet til kartet på flickr. Alle bildene mine skal kunne finnes igjen, så det er bare å følge kartet! :)

 

Bodø har vanvittig mange pene plasser man ikke nødvendigvis ser fra sentrum. Man blir nødt til å gå litt. I tillegg har du kort vei til kystriksveien, og der er det mye man kan utforske. Jeg anbefaler en tur til Sandhornøya midtsommers. I tillegg Ørnes og områder rundt der. Der finner du spisse snøkledde topper med havet i bunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...