Gå til innhold

Akambrukerenes bilder - August 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har etter hvert som jeg har fått litt erfaring skjønt at naturen må spille på lag med deg for å gi deg de beste bildene. Denne kvelden var det slik. Tåken kom inn fra ingetsteds, himmelen gikk over i en fantastisk solnedgang og lyset fra solen gav fjelltoppene rødfarge.

 

Kystriksveien er helt nydelig, og noe alle her burde oppleve. :)

 

Denne kvelden var fantastisk "live", og jeg håper bildet kan videreformidle det!

 

6022949488_a48e8b8aae_z.jpg

 

 

 

 

Bildet videreformidler absolutt stemninga. Helt idyllisk og nydelig! Bra fanget :)

Lenke til kommentar

Jeg har etter hvert som jeg har fått litt erfaring skjønt at naturen må spille på lag med deg for å gi deg de beste bildene. Denne kvelden var det slik. Tåken kom inn fra ingetsteds, himmelen gikk over i en fantastisk solnedgang og lyset fra solen gav fjelltoppene rødfarge.

 

Kystriksveien er helt nydelig, og noe alle her burde oppleve. :)

 

Denne kvelden var fantastisk "live", og jeg håper bildet kan videreformidle det!

 

6022949488_a48e8b8aae_z.jpg

 

Steike for et bra bilde. Grattis :)

Lenke til kommentar

Jeg har etter hvert som jeg har fått litt erfaring skjønt at naturen må spille på lag med deg for å gi deg de beste bildene. Denne kvelden var det slik. Tåken kom inn fra ingetsteds, himmelen gikk over i en fantastisk solnedgang og lyset fra solen gav fjelltoppene rødfarge.

 

Kystriksveien er helt nydelig, og noe alle her burde oppleve. :)

 

Denne kvelden var fantastisk "live", og jeg håper bildet kan videreformidle det!

 

Speechless! Ikke mange bilder jeg vil kalle perfekte, men dette er bortimot så bra som det kommer! :thumbup:

Lenke til kommentar

IngardJ; sukk... Herlig.

 

Takk til de som likte mitt forrige bilde, det setter jeg pris på :yes:

 

Har et bilde til fra igår, her ser Charlotte og bestefaren utover noen av mine favorittområder; fjellet Måtind, bygda Nordmela (som er min kones oppvekststed) og et herlig blått hav der jeg har hatt mitt virke for noen år siden.. Havet betyr utrolig mye for meg. Det gjenspeiles nok også i antall % av mine bilder som har et eller annet innslag av nettopp -havet- :blush:

 

6018941675_544cc89b72_b.jpg

bildet på min Flickr photostream

 

1/80 sek lukkertid på mitt

55mm f/1.8

@ f/8 om jeg ikke tar helt feil (helmanuelt objektiv, kan ikke lese blendertall digitalt).

ISO 100

 

 

edit; typo

Endret av Larsenio
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nr1 av Seascape bildene dine er fantastisk Breni. Likte portrett-format bedre enn landskaps' i dette bilde. Nr2 er også litt u-straight om man ser på horisonten. :)

 

Hyggelig at du likte det :)

Og takk for påminnelse om horisont - glemte å rette den før jeg lastet opp bildet whistle.gif

Lenke til kommentar

Nr1 av Seascape bildene dine er fantastisk Breni. Likte portrett-format bedre enn landskaps' i dette bilde. Nr2 er også litt u-straight om man ser på horisonten. :)

 

Hyggelig at du likte det :)

Og takk for påminnelse om horisont - glemte å rette den før jeg lastet opp bildet whistle.gif

 

Slask! Man kan da ikke glemme slikt. :ohmy: :ohmy: :ohmy::ph34r: :ph34r: :ph34r: :ph34r:

Lenke til kommentar

^^ Ja, det bør nesten være et minimum av hva etterbehandling skal innebære :p Men man lærer hele tiden :)

 

Takk for kommentarene på det forrige bildet.

 

I dag poster jeg en superlang eksponering på hele 17 minutter. Har alltid lurt på hva som skjer når displayet på kameraet går forbi 999 sekunder. Da blir det faktisk bare streker og du må telle resten av sekundene i hodet :D Himmelen stod veldig stille denne kvelden så skyene fikk ikke så mye fart likevel.

 

6024956271_ef9c11da1f_z.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...