Gå til innhold

Deus Ex: Human Revolution - diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kommet en time inn i spillet og skriver et lite førsteinntrykk. Deus Ex har jo god grafikk, bra story, stereoscopic 3d osv.. Men det er noe med det at jeg ikke er vant til gameplayet, eller så er jeg bare ikke fornøyd. Man kan f. Eks ikke flytte på alle objekter, men det er ikke så nøye. Det verste for meg er litt vanskelig å forklare, mulig jeg begynner å snakke tull men, men.. For det første virker kamera rart og litt for realistisk og soft. Når man går homper kamera opp og ned. Og når jeg skyter føles det ut som våpenet har dårlig respons tid eller er dårlig laget animasjonsmessig. Jeg får liksom ikke den skytefeelingen jeg er vant med i eldre spill. F. eks Counter Strike, både Source og 1.6. Jeg er ikke noe fan av CS, men det er underholdende. I spill som BF2 og spesielt CS/HL er liksom feelingen av gameplayet så mye mer spillbart. Slike spill lages nesten ikke lenger.. Kjører Dues Ex i godt over 60 fps og det virker fortsatt som det ikke flyter.

 

Og skjønner ikke hvorfor flere spill ikke bruker den blend in / blend out fysikkmotoren til Euphoria, den er jo helt utrolig. Når de bruker så mye tid på så sinnsyk grafikk kan de liksom godt legge inn en skikkelig fysikkmotor og litt mer dynamiske omgivelser.

 

 

 

Jepp! Såpass mye at jeg måtte sjekke opp hvem det faktisk var.. :pLinky til dem som lurer på hvem det er!

 

 

Samme her, den stemmen er bare helt rå. :)

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Fant faktisk nettopp ut at jeg også lider av sound lag/sound delay, har egentlig ikke lagt merke til det før nå, siden jeg bare har sneket meg rundt og brukt takedowns. Men så såpass mange poster om problemet at jeg bestemte meg for å teste det ut, noe jeg egentlig aldri skulle gjort :p Får nå har jeg lagt merke til at det ikke bare er combat rifla som ligger etter, men om du hopper opp og ned så er det delay på når du hører lyden av at du treffer bakken f.eks og ting du kan løfte, om du slipper disse er det også et delay fra når du hører lyden av at tingen treffer bakken.

Lenke til kommentar

Fant faktisk nettopp ut at jeg også lider av sound lag/sound delay, har egentlig ikke lagt merke til det før nå, siden jeg bare har sneket meg rundt og brukt takedowns. Men så såpass mange poster om problemet at jeg bestemte meg for å teste det ut, noe jeg egentlig aldri skulle gjort :p Får nå har jeg lagt merke til at det ikke bare er combat rifla som ligger etter, men om du hopper opp og ned så er det delay på når du hører lyden av at du treffer bakken f.eks og ting du kan løfte, om du slipper disse er det også et delay fra når du hører lyden av at tingen treffer bakken.

 

 

Der forklarte du det bedre enn meg, jeg la ikke merke til at det var lyden.

Lenke til kommentar

Spiller det parallelt med reinstallert Deus Ex nå. Skammer meg litt over at jeg ikke har fjerna highlighting (:p), men hadde sikkert ikke klart å finne alle godsakene i HR ellers siden det er så masse ting liggende der. Enklere i Deus Ex hvor det ikke er så....'busy'.

 

At det er såvidt det funker i 1024 med absolutt alt på minimum får jeg bare tåle. Teksten blir jo uleselig i 800 (regner med 800 + AA går dårligere enn 1024 uten).

 

Liker ikke at ammo tar plass nå (i motsetning til i Deus Ex) og at øl/granater ikke stacker. Mer realistisk naturligvis med ammo men da får jeg jo ikke plass til noe selv med makset inventory. :p

 

 

Edit: Lurer på hvorfor de fjerna skills i HR og bare satse på augs...

 

Edit2: Synes tranq'ene funker altfor raskt. Bedre i Deus Ex når de leita etter deg og alarmerte de andre før de tok kvelden.

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Dei kan forsvare fjerninga av skills med at Adam Jensen kan ting og tang frå før av. Eg har ikkje savna dei i det heile, og alt av skills som ein swat-gubbe ikkje alt kan er no baka inn i augs (hacking etc.). Då slepp ein òg filler-tøv som swimming og hazmat-suit-skills. Tranq rifle har eg ikke prøvd, valde stun gun. Nyttar stort sett ein blodoppgradert pistol om eg går lethal, sjølv om eg ber rundt på eit arsenal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nyttar stort sett ein blodoppgradert pistol om eg går lethal, sjølv om eg ber rundt på eit arsenal.

 

Tror nok jeg skal satse på det også, bærer jo rundt på 3-4 oppgraderinger også siden jeg ikke hadde bestemt meg ennå hvor de skulle brukes. Men det er vel ingen unik pistol i HR som dem Shifter la til i DeusEx. Og siden lyddemper er uaktuelt på revolveren så får det vel bli standard 10mm.

 

Edit: Lurer på om en DeusEx build med makset swimming og environmental training hadde vært noe... :p (Hadde sikkert vært greit å ha i Hong Kong)

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar

Fant faktisk nettopp ut at jeg også lider av sound lag/sound delay, har egentlig ikke lagt merke til det før nå, siden jeg bare har sneket meg rundt og brukt takedowns. Men så såpass mange poster om problemet at jeg bestemte meg for å teste det ut, noe jeg egentlig aldri skulle gjort :p Får nå har jeg lagt merke til at det ikke bare er combat rifla som ligger etter, men om du hopper opp og ned så er det delay på når du hører lyden av at du treffer bakken f.eks og ting du kan løfte, om du slipper disse er det også et delay fra når du hører lyden av at tingen treffer bakken.

 

Kan virke som det bare er Combat Rifla som er hovedproblemet her, da jeg ikke skal si meg 100% sikker på sound lag/delay når man hopper opp og ned eller ved å slippe/kaste ting, men Combat Rifla er det virkelig noe rart med, høres nesten ut som man skyter flere skudd enn man faktisk gjør, skyter man 1, hører man 2, skyter man 2 hører man 3 osv... Er et eller annet rart der hvertfall.

 

Heldigvis kommer jeg neppe til å bruke Combat Rifla mye, så kan hende det ikke blir det største problemet for min del allikevel.

Lenke til kommentar

Måtte starte på nytt etter at jeg hadde tatt alle de gale valgene for oppgraderinger. Satser nå mest på hacking-skills, arm til å flytte tunge ting og ekstra plass i ryggsekken. Hva synes dere er de beste valgene å ta for oppgraderinger?

 

Knuse vegger, endel skjulte items bak slikt, feks praxi.

Ekstra plass i inventory, kjekk og ha fra starten av.

Ikke dø av høye fall, også for skjulte spotter.

Hoppe høyt, greit for å komme seg rundt.

 

Disse fra starten av er grei basis mener jeg. Deretter kanskje stealth, men spillet er rimelig lett uansett så greit å ikke ha for stort forsprang.

Lenke til kommentar

Eg gjekk for maks mobilitet/tilgang på skjulte område først; med Icarus, høge hopp, veggknusing, og å bere tunge ting (for å stable i høgda). Hacking innimellom, men eg maksa det ikkje før eg var sikker på at eg kunne kome til overalt. Køyrde på med litt ekstra i hacking-stealth òg, gjer hackinga utruleg enkel. Typhoon er kjekt for boss fights (sjølv om eg berre har vore i ein, men det vert vel fleire), også kan ein sikre seg med immunitet mot gass og concussion (Rebreather/Retina-greie).

 

Har nett investert litt i ekstra radarrekkjevidde og cloak, men no er eg ikkje heilt sikker på kva eg skal ta. Speler stealthy, men stealth-aug serien ser ikkje så fantastisk ut. Eg har spelt Thief, eg forstår korleis Looking Glass-folk gjer det med høyrevidde og LoS. :p

 

Kanskje subdermal armor berre i tilfelle, eller kanskje eg skal spandere på meg mi første inventory upgrade.

 

Kom òg på at eg kjøpte double takedown-greia ganske tidleg.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...