Gå til innhold

Er 22/7 nok en konspirasjon?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@Ove38: Tar du ærlig talt og sjekker alle varebiler som parkerer utenfor bygg for bomber? Eller ringer til politiet fordi du mistenker det?

Du, det skulle være en vakt i resepsjonen.

Kjørte varebilen forbi resepsjonen?

Om ikke, hvorfor skulle vakten i resepsjonen sjekke bilen?

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var denne vakten der da varebilen ble parkert?

 

Om han var det så så jo ikke Breivik ut som den mest typiske knarkissen eller terroristen heller... Ingen som kunne forventet noe slikt... Og hva om de hadde sagt noe.. Breivik hadde vel bare skutt dem.... 5 min senere BANG.. ingen kunne gjort en dritt...

 

Dette tullet her er bare helt absurd latterlig Ove38 at du burde heller sende inn dine memoarer til 22 juli kommisjonen som faktisk er de som utreder dette her.

 

la nå i de minste de gjøre jobben sin ferdig og ta fatt på den rapporten når den omsider kommer ut.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er med på det hele, ber jeg om unskyldning. Men det begynner å bli farlig mange som abonnerer på den officielle historien om 22/7

Selvfølgelig er jeg ikke med på det, men igjen, ville jeg sakt noe annet om jeg var det?

Jeg jobbet i Forsvaret ikke så veldig langt unna når det smalt, jeg fikk dermed se hva som skjedde internt i Forsvaret både under og i etterkant, samt snakket med kolegaer av meg som snakket åpent om hva de viste. Jeg har også til stadighet blitt påvirket av økonomiske kutt, som så klart også går ut over hvor operative de er. Ingenting jeg har sett eller hørt har indikert at dette er noe annet enn det media fremstiller det som.

Lenke til kommentar

Dette tullet her er bare helt absurd latterlig Ove38 at du burde heller sende inn dine memoarer til 22 juli kommisjonen som faktisk er de som utreder dette her.

 

la nå i de minste de gjøre jobben sin ferdig og ta fatt på den rapporten når den omsider kommer ut.

Den blir som "Warner Commission" rapporten, en bortforklaring, en "lone nut" historie.

Lenke til kommentar

Dette tullet her er bare helt absurd latterlig Ove38 at du burde heller sende inn dine memoarer til 22 juli kommisjonen som faktisk er de som utreder dette her.

 

la nå i de minste de gjøre jobben sin ferdig og ta fatt på den rapporten når den omsider kommer ut.

Den blir som "Warner Commission" rapporten, en bortforklaring, en "lone nut" historie.

 

litt tidlig å si, om du ikke vet noe vi andre ikke vet så kan ikke du heller si at det blir en dårlig rapport..

 

Uansett.. hva har det å si for selve forbrytelsen om de bortforklarer elementer for å ikke fremstå som komplette idioter. De fryktelige handlingene er funnet sted og heksejakt hjelper ingen.

 

Den skyldige sitter trygt forvart der han hører hjemme...

Lenke til kommentar

Hvis du ikke er med på det hele, ber jeg om unskyldning. Men det begynner å bli farlig mange som abonnerer på den officielle historien om 22/7

Selvfølgelig er jeg ikke med på det, men igjen, ville jeg sakt noe annet om jeg var det?

Jeg jobbet i Forsvaret ikke så veldig langt unna når det smalt, jeg fikk dermed se hva som skjedde internt i Forsvaret både under og i etterkant, samt snakket med kolegaer av meg som snakket åpent om hva de viste. Jeg har også til stadighet blitt påvirket av økonomiske kutt, som så klart også går ut over hvor operative de er. Ingenting jeg har sett eller hørt har indikert at dette er noe annet enn det media fremstiller det som.

Les denne artikkelen

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10098002

 

Akkurat det samme skjedde i New York 11/9 og London 7/7

 

Det er ikke tilfeldig !

Endret av Ove38
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les denne artikkelen

 

http://www.vg.no/nyh...?artid=10098002

 

Akkurat det samme skjedde i New York 11/9 og London 7/7

 

Det er ikke tilfeldig !

Vel, hvor ofte har de den type trening ellers?

Ikke minst, hvorfor hadde de sånn trening om alt var planlagt på forhånd?

Det ser i alle tre tilfeller ut til at, treningene den samme dagen, får dem til å tro at terror aksjonen er en øvelse. Slik at de tar det helt rolig. Øvelsene er med andre ord en del av det som er i ferd med å skje. Hadde ikke øvelsene 11/9, 7/7 og 22/7 funnet sted, så hadde heller ingen ting skjedd.

Endret av Ove38
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tviler på at de tar det så med ro på øvelser.

De hadde hatt øvelse i 5 dager, en av scenarioene lignet utøya-angrepet.

Tipper de hadde mellom 10-15 scenarioer, vanskelig å lage så mange scenarioer uten at noe som ligner utøya-angrepet kom med.

 

Spør igjen ettersom du antagelig ikke så spørsmålet jeg la til:

Står de samme folkene bak 11/9 og 7/7?

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyh...?artid=10098002

 

Akkurat det samme skjedde i New York 11/9 og London 7/7

 

Det er ikke tilfeldig !

 

Joda, det er veldig pussig, men det holder bare ikke...

I alle tre tilfeller var nødvendig utstyr utilgjengelig (fly, båt, helikopter osv.)

 

Til og med "stand down" orderen ble gitt

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/22-juli/artikkel.php?artid=10076379

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at du kan tro på alt det tullet ? Oppblåsbar gummibåt !? Han bare parkerte en gedigen varebil innunder hovedinngangen til regjeringsbygget, uten at noen sa noe ?

 

cgFkc4jTmPfyQalRSS6rdQWVGRKWOz20sdNaVvg5bwnQ.jpg

Men noen sa noe. Varebilen ble oppdaget av vaktsentralen, som kontaktet resepsjonen for å høre om det var en vareleveranse. Resepsjonen hadde ikke sett noen sjåfør, så vaktsentralen forsøkte å se på overvåkingskameraene hvor sjåføren hadde gått hen, men mistet sporet av ham. De forsøkte så å lese nummerskiltet for å kontakte bilens eier, som de på grunn av Breiviks forkledning antok var et vekterfirma eller lignende. Men da ekslopderte bomben.

 

Så på nærbilde av bombebilen da det smalt i Regjeringskvartalet

 

Noe annet forløp er det vanskelig å se for seg. Lunta brant vel bare i 7 minutter. At de på den tiden skulle kunne oppdage bilen, undersøke omstendighetene, tilkalle bombeeksperter (uten å vite om det var en bombe) som så skulle ankomme stedet, bryte opp bilen og fjerne lunta er høyst usannsynlig.

 

At politiet prøvde å nå Utøya i en gummibåt er tragisk, men neppe en konspirasjon. De har ikke hurtiggående båter liggende i innlandssjøene. At vi kanskje kunne hatt for eksempel en skarp innsatsstyrke med helikoptere til slike formål blir etterpåklokskap. Grunnen til at vi ikke har det er at ingen sa det før 22. juli.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hvordan kom varebilen gjennom sperringen og rett foran inngangen til regjeringsbygget ?[....bilde...]

Han kjørte vel inn selv om han ikke hadde "avtale" da? Ser du på det øverste bildet ditt ser du en bil på innsiden av sperringen (rett over innkjøring forbudt skiltet) så noen fysisk umulighet var det ikke å kjøre inn der.

Lenke til kommentar

Hvordan kom varebilen gjennom sperringen og rett foran inngangen til regjeringsbygget ?[....bilde...]

Han kjørte vel inn selv om han ikke hadde "avtale" da? Ser du på det øverste bildet ditt ser du en bil på innsiden av sperringen (rett over innkjøring forbudt skiltet) så noen fysisk umulighet var det ikke å kjøre inn der.

Det du ser på begge bilder er bilen til vakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...