Gå til innhold

forskjell på 1,5 vs 3 gb grafikkminne?


Anbefalte innlegg

hei

 

har nå lenge planlagt å kjøpe ny gaming laptop, og trodde jeg nesten hadde bestemt meg for den nye ASUS G74SX (http://www.dustinhome.no/asus-g74sx-ci7-20-8gb-750-gtx560m-173-w7hp/product/5010598258)

 

men så fant jeg denne MSI'en i en annen tråd http://www.netonnet.no/art/data/laptop/msi-gt683r-420ne/158036.2001/#

 

bortsett fra 15" vs 17" er den eneste forskjellen jeg kan se at MSI'en "bare" har 1,5gb dedikert grafikkminne, og asus har 3gb. kan noen forklare meg forskjellen i praksis (ønsker at maskinen skal kunne kjøre WoW på high/ultra, og diablo 3 når det kommer) og er asus verdt 2,5k mer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja jeg så den også, men sett bort ifra alienware merket i seg selv så kan jeg ikke se noe forskjell på den og ASUS'en til samme pris, bortsett fra at alien faktisk har et eldre grafikk kort (GTX460M vs det nye GTX 560M, + da at asus igjen har 3gb vs 1,5gb minne)

 

så da blir spørsmålet om jeg vil ha dårligere/gamlere skjermkort bare for å kunne skryte av at jeg har alienware, noe jeg ikke bryr meg SÅ veldig om :hmm: men at den har en fornuftig pris i forhold til andre alienware (originalprisen på 18k er jo skrullete synes jeg) kan jeg være enig i! :)

 

det skal ikke være lett iallefall........

 

edit: alien har heller ikke blueray, ikke at det er verdens undergang, men kjekt å ha ;)

Endret av kafelia
Lenke til kommentar

Nei, noen forskjell mellom 1.5 og 3 GB VRAM vil du sjelden eller aldri oppleve - unntaket er hvis du bruker en eller flere store eksterne skjermer, og kjører en svært høy opløsning. Da vil et stort minne på skjermkortet gjøre nytte for seg.

En ting du skal være klar over vedr. GTX 560M; den finnes i 3 versjoner, 1.5, 2 og 3 GB. Versjonen med 2 GB VRAM har 128 bit minnebuss, i motsetning til de andre to, som har 192 bit. Det vil derfor yte klart svakere - styr unna.

Lenke til kommentar

En ting du skal være klar over vedr. GTX 560M; den finnes i 3 versjoner, 1.5, 2 og 3 GB. Versjonen med 2 GB VRAM har 128 bit minnebuss, i motsetning til de andre to, som har 192 bit. Det vil derfor yte klart svakere - styr unna.

 

takk, det visste jeg ikke :o har sett på en med 2gb men husker ikke hvilken nå.. hvis jeg ser det igjen så vet jeg iallefall at det ikke er aktuelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...