Gå til innhold

Å dø før man blir kristen


Anbefalte innlegg

Hvor tror dere? Noen mennesker blir jo ikke kristne før de er så så gamle osv. Enten blir de kvitt narkotika, alkohol, eller blir dratt med av kristne venner på et søndagsmøte der de blir omvendt osv. Noen veksler også mellom å tro, ikke tro.

 

Men skulle noen være så uheldige å dø, eller å bli drept før den dagen de henter Jesus inn i sitt hjerte, ja da skal de jammen meg dømmes til et liv uten Jesus for all evighet?

 

Dette forutsetter jo selvsagt at alle ikke kommer til himmelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer barn som dør i krybbedød og lignende før de er døpt til himmelen?

 

Et kjapt søk på Google svarer i grunn at generelt sett så går det greit med disse barna, selv om arvesynd ikke er noe man skal spøke med, tydeligvis.

 

http://www.usatoday.com/news/religion/2007-04-20-popelimbo_N.htm

http://nyt-i-natten-manus.blogspot.com/2011/05/gar-udpte-barn-fortapt.html

 

Men, dette hjelper dessverre ikke de voksne som dør før de blir kristne!

Endret av spacemonster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å sikre seg HELT har jeg hørt at kristne påstår at ALLE de som dør (enten de tilhører en skjelden stamme i nye papaguinea eller en like eksklusiv eskimo stamme oppe i Grønlads is øde eller en vanlig norsk ateist som aldri har hørt om Jesus..) får en privat samtale med vår herre (i egen person eller i form av en engel, st. Peter etc) og tilbudet om å "tro" på den kristne gud...

 

Da er det vel ikke lenger tro, er det vel?

 

I følge bibelen er den sikreste måten å skaffe seg en evig tilintetgjørelse å fornekte det hellige spøkelset. Det er en "døds" synd som ikke sender deg til helvette, men til noe MYE verre (i kristne øyne ihvertfall, nå har aldri kristne hatt noen god logisk sans da...), for de syntes total intetgjørelse er skikkelig skremmende nettopp fordi de er så stormanns gale at de gjerne vil bli husket i evig tid samtidig som de tror på lovnader det ikke er nmulig å gi noen lovnader om, nemlig et "liv" etter døden... (Hadde vi levd evig hadde barn vart unødig da...)

 

Personlig har jeg VELDIG liten tro på at jeg kommer til å bli kristen. Ikke fordi jeg vil nekte alle bevis for den kristne gud, men fordi jeg høyst sannsynlig aldri vil få se et eneste bevis på den kristne guden. De kristne ELSKER jo å slenge om seg med det standardiserte "ordtaket": Du hadde ikke trodd på Gud om han viste deg tusen bevis", men problemet er jo at Gud, hvis han er bare halvparten så allmektig ogallvitende som de påstår at han er, fint hadde visst hva som faktisk ville omvendt meg... Men gjør han det? Nope.... mest fordi det ikke finnes noen kristen gud antagelig...

'

 

Å dø er en heller ensom affære og jeg vet av erfaring at tanken på at andre også skal dø samtidig som deg er en veldig dårlig trøst. (Jeg var utsatt for en "nesten" ulykke for en del år siden da jeg jobbet på jernbanen og trodde at en tankvogn med 52 000 liter med klor sprang lekk rett ved siden av meg der jeg sto... Jeg trodde jo at det var klor (det satt på en gammel lapp på vognen, som egentlig inneholdt oksigen...) så jeg lukket øynene og holdt pusten og tenkte på å finne en løsning ut av uføret til det bare var så alt for klart at jeg kom til å dø når jeg ikke lenger var i stand til å holde pusten lenger.... "Vel...", tenkte jeg når det brandt i lungene, "Det var det!", og trakk pusten i full forvisning at jeg ville fylle lungene med dødelig klorgass og håpet bare at det ville ta livet av meg fort og du kan jo bare gjette på hvor utrolig rart det var å IKKE få fylt lungene med klor, men med frisk natteluft iblandet frossen oksigen og den følelsen det ga meg å være død og fremdeles være i live var helt utrolig!! MÅ oppleves, for det var sterkt!)

 

Men ikke en eneste gang i løpet av den tiden tenkte jeg på noen gud, ikke en gang! Nå er det sikkert en del godtroende som vil ha det til at det var Gud som grep inn og at dette var et tegn på hans eksistens etc, men jeg spør da følgende: Hvorfor i all verden lot han meg tro at det var klor i den vognen da? Fordi han liker på plage folk?

 

Så jeg vet med sikkerhet at jeg ALDRI vil få meg til å tro på den kristne guden den dagen jeg dør enten av alderdom eller på annet vis. Eller på andre likelydende guder for den sakens skyld. Døden skremmer meg ikke lenger etter å ha vandret noen ganger i bunn av dødens dal og VISST at jeg var død og tro meg, jeg er IKKE den som gir opp fort, jeg er vel heller den andre veien som konstant har hodet kaldt mens jeg tenker på måter å unnslippe på...

 

Egentlig helt utrolig at den kristne guden ikke har formidlet seg selv til alle menneskene på denne jorden så tilbednings kåt som han er fremstillet i sin egen bok...

 

Men jeg tror de fleste kristne mener at du får tilbudet om å tilbe den kristne guden når du dør, samme om du har hørt om han eller ikke. Personlig tror jeg at jeg ville blitt kjempe forbannet på fyren om jeg traff den kristne gud etter at jeg var død, for han har en ting og to å svare for, så det erkanskje like greit om han sender st. peter... he he.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor tror dere? Noen mennesker blir jo ikke kristne før de er så så gamle osv. Enten blir de kvitt narkotika, alkohol, eller blir dratt med av kristne venner på et søndagsmøte der de blir omvendt osv. Noen veksler også mellom å tro, ikke tro.

 

Men skulle noen være så uheldige å dø, eller å bli drept før den dagen de henter Jesus inn i sitt hjerte, ja da skal de jammen meg dømmes til et liv uten Jesus for all evighet?

 

Dette forutsetter jo selvsagt at alle ikke kommer til himmelen.

 

Å dø før man blir muslim.

 

Hvor tror dere? Noen mennesker blir jo ikke muslimer før de er så så gamle osv. Enten blir de kvitt narkotika, alkohol, eller blir dratt med av musliske venner på et muslim-møte der de blir omvendt osv. Noen veksler også mellom å tro, ikke tro.

 

Men skulle noen være så uheldige å dø, eller å bli drept før den dagen de henter Muhammed, fred vere med han, inn i sitt hjerte, ja da skal de jammen meg dømmes til et liv uten Muhammed, fred vere med han, for all evighet?

 

Dette forutsetter jo selvsagt at alle ikke kommer til himmelen.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det som jeg stadig stusser over er at Gud skal være så rettferdig, og at det sies at hvis man ikke tror så kommer man ikke til himmelen. Er det rettferdig at noen blir nærmest født inn i et kristent miljø, aldri kommer til tvilen, og hvor andre enten mister troen sin, eller aldri har trodd.

 

Vi lever også i en dypt urettferdig verden, på så mange forskjellige plan. Mener jeg har lest en undersøkelse som viste at flere prosent av befolkningen var kristne i utviklingsland ift tilsvarende mengde av befolkningen i vestlige land, og det vitner jo om litt av urettferdigheten av å være født i et vestlig land hvis man sier at det er mindre sjanse til å leve et godt liv etter døden i all evighet. Selvsagt, det menneskelige livet er nok bedre i vesten, enn andre plasser hvor man ikke har så mye tid til å tenke på andre ting enn livets nødvendigheter. Men, om du hadde hatt valget om å slite i 30-40 år, og så komme til "den aller beste plassen som finnes" (himmelen), eller å leve på godt og vondt (i vesten) i 60-100 år og så komme til en annen plass enn himmelen. Da er ikke valget så vanskelig?

 

I tillegg sies det jo også at de som aldri har hørt det gode budskap ikke skal bli straffet for det, og dermed få sjanse til å komme til himmelen. Når man vet at den kristne misjonen ikke rekker ut til alle de som er i virkelig nød, så er det jo bare ekstra greit å bli født der det er slik nød. Da er man jo fra fødsel nærmest dømt til å komme til himmelen. Heldiggriser?

Lenke til kommentar

Det som jeg stadig stusser over er at Gud skal være så rettferdig, og at det sies at hvis man ikke tror så kommer man ikke til himmelen. Er det rettferdig at noen blir nærmest født inn i et kristent miljø, aldri kommer til tvilen, og hvor andre enten mister troen sin, eller aldri har trodd.

 

Det er jo derfor man som kristen skal misjonere vet du...

 

Spre mindreverdighetskompleksene videre til flest mulig så du slipper å føle deg så liten alene...

 

Og da selvfølgelig sørge for at helvete fortsetter videre som et heidundrande pyramidespill som kun de mest utspekulerte tjener grovt på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Ja du sier noe. De fleste religiøse er som barn når det kommer til tro ja, skikkelig lettlurte.

 

Det er en grunn til at kristendom sank betraktelig når folk sluttet med å indiktrinere sine barn... Det burde vel kanskje blitt innført en alders grense før man fikk lov til å nevne noe av dette sludderet i det hele tatt til barn... De kan jo finne på å tro på påstandene... og dermed risikere å aldri se lyset...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja du sier noe. De fleste religiøse er som barn når det kommer til tro ja, skikkelig lettlurte.

 

Det er en grunn til at kristendom sank betraktelig når folk sluttet med å indiktrinere sine barn... Det burde vel kanskje blitt innført en alders grense før man fikk lov til å nevne noe av dette sludderet i det hele tatt til barn... De kan jo finne på å tro på påstandene... og dermed risikere å aldri se lyset...

Du er ikke omvendt RWS derfor ser du alt bakvendt. Det er barnas bekymringsløse verden, som er det himmelriket alle kan vende tilbake til, gjennom Jesus Kristus.

 

NT > Derfor sier jeg dere: Vær ikke bekymret for livet, hva dere skal spise, eller hva dere skal drikke, heller ikke for kroppen, hva dere skal kle dere med. Er ikke livet mer enn maten og kroppen mer enn klærne? Se på fuglene under himmelen! De sår ikke, de høster ikke og samler ikke i hus, men den Far dere har i himmelen, gir dem føde likevel. Er ikke dere mer verd enn de? Hvem av dere kan vel med all sin bekymring legge en eneste alen til sin livslengde? Og hvorfor er dere bekymret for klærne? Se på liljene på marken, hvordan de vokser! De strever ikke og spinner ikke, men jeg sier dere: Selv ikke Salomo i all sin prakt var kledd som en av dem. Når Gud kler gresset på marken så fint, det som gror i dag og kastes i ovnen i morgen, hvor mye mer skal han ikke da kle dere – dere lite troende! Så gjør dere ikke bekymringer, og si ikke: 'Hva skal vi spise?' eller 'Hva skal vi drikke?' eller 'Hva skal vi kle oss med?' Alt dette er hedningene opptatt av. Men den Far dere har i himmelen, vet jo at dere trenger alt dette.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er barnas bekymringsløse verden, som er det himmelriket alle kan vende tilbake til, gjennom Jesus Kristus.

Gjelder det (blant annet) hinduistiske, muslimske, buddhistiske, shintoistiske og sikhistiske barn også?

Ja alle barn begynner sitt liv i den bekymringsløse verden. Veien tilbake dit går gjennom Jesus Kristus.

Lenke til kommentar
Ja alle barn begynner sitt liv i den bekymringsløse verden. Veien tilbake dit går gjennom Jesus Kristus.

Så hvis et søskenpar på 8 og 13, som begge tror på karma og gjenfødelse, men ikke på hverken Jesus eller Jehova, dør i en bilulykke så kommer den yngste til himmelen mens med den eldste bærer det lukt til helvete, er det så å forstå?

Lenke til kommentar
alle barn begynner sitt liv i den bekymringsløse verden

Det er derfor babyer bare har et bredt smil av munter glede om munnen når dem kommer til verden, og ikke gir fra seg noen tegn på bekymring :)

Du har ikke født noe barn eller opplevd en fødsel skjønner jeg... :dontgetit:

 

Nå overså du visst den jeg siterte. En av oss mente det som ble sagt, den andre ikke. Jeg var den andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...