Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken nettleser foretrekker du?


Hvilken nettleser bruker du som standard?  

80 stemmer

  1. 1. Hvilken nettleser bruker du?

    • Firefox
    • Internet Explorer
    • Opera
    • Safari
      0
    • Chrome
    • Jeg bruker en annen nettleser/Bruker ikke internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Jeg har aldri vært noen "fanboi" innen nettlesere, og har dermed valgt det som har passet meg best til mine formål i takt med de forskjellige versjonene. Den nettleseren jeg kanskje har brukt mest gjennom tidene er vel Opera som jeg brukte et par år for en tid tilbake. Internet Explorer 7 brukte jeg til og med en lengre tid, og jeg må ærlig innrømme at jeg aldri hadde problemer med den.

Jeg har også vært innom Firefox flere perioder, men for et halvannet års tid siden så stoppet bussen på Chrome for min del. Chrome hadde kommet seg voldsomt siden release og vips glemte jeg de forrige. Chrome er fremdeles installert både på Windows- og Linuxpartisjoner (chromium), og den enkle syncingen via google-kontoen min gjør dette til flott forhold. Aldri mer trenger jeg å kjekle med bookmarks, innstillinger, addons, extensions, brukernavn og passord.

At hver enkelt fane behandles som en individuell prosess er jo også en stor fordel mtp. eventuelle krasjer.

 

Kort svar på TS sitt spørsmål: Chrome

 

Dette minner meg på at det forresten er på tide å teste nyeste versjon av de andre nettleserene i tilfelle jeg finner en ny foretrukken nettleser. :hmm:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Jeg driter egentlig i det. Jeg går for det som er raskest.

 

Har hørt at Chrome er raskest atm.

 

Er ikke sikker på dette men Opera skal visst bli ganske bra neste oppdatering og IE holder på med noe fantastisk noe. (Veldig usikker).

 

Men foretrekker Firefox over alt annet egentlig :)

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke helt skjønt greia med at Nettleser A 4.2 er mye raskere enn Nettleser B 7.0! I verste fall er det snakk om få millisekunder på ørsmå ting. Kan tenke meg at du i verste fall mister ett minutt av dagen ved å bruke den tregeste nye nettleseren framfor den raskeste, og da skal du vel surfe ganske mye også.

 

For min del så er det for øyeblikket Opera. Var innom firefox en stund, men gikk tilbake til opera igjen. Prøvde så godt jeg kunne å finne firefox plugins som samsvarte med hva jeg savnet fra opera, men det hele lignet til slutt på en veldig jalla kinakopi. Er småting jeg mangler i opera, men i all hovedsak så er jeg knakende fornøyd med nettleseren og det er egentlig perverst mye du kan forandre, trikse og tafse på når du først starter, så at opera bare er en ferdigpakke uten nerdefaktor er sprøyt.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Prøvde Firefox etter jeg kom over Explorer "knekken", men den var alt for rotat i bruk. Gikk da over til Chrome, men fikk problemer med den. Så gikk ballen videre til Opera. En utrolig god og fin nettleser i bruk, men det var aldri det samme som Chrome.

Så kom RockMelt, facebook nettleseren... Var innom den et par dager før jeg gikk tilbake til Opera, hadde fortsatt problemer med lyden på chrome... Så kom SSD'en i posten og OS'et gikk inn på nytt. Nå lever jeg og Chrome lykkelig sammen. :)

Lenke til kommentar

Så langt den eneste som har svart "annet".

 

Bruker RockMelt. Den er riktignok basert på chrome, og man får sikkert plugins til Chrome som gjør det samme.

Men den fordelen jeg ser med RockMelt er at man har facebookchat på høyre side, vertikalt, hele tiden. Noe som også fjerner facebookchat-delen når man er inne på facebook. Det er kos :) Videre har man en app&feed på venstre side, hvor jeg blant annet har facebook, twitter, autosport og litt annet snack. Så når det kommer noe nytt, så trykker jeg på det, også ser jeg hva det gjelder. Slipper dermed å gå inn på selve siden. Kan også oppdatere FB, twitter etc. fra feeden.

Samtidig er det noen andre fikse løsninger, som går hovedsakelig på facebook og twitter. Trives veldig godt med nettleseren. Samtidig som alt som finnes til Chrome, også får på denne, da den er basert på Chrome (som sagt).

Lenke til kommentar

Har brukt Opera siden versjon 6.5. Hver gang jeg tester Firefox/andre, blir savnet fort stort. Opplevde en den stabilitetsproblemer med versjon 6-9, men 11.50 kan jeg ikke huske har krasjet en eneste gang her i gården.

 

Er en liten stund siden jeg har prøvd Opera nå, så skal prøve det igjen.

Lenke til kommentar

Det er firefox for meg - og grunnen er egentlig veldig enkel. Jeg synes at alle browserene gjør sin grunnleggende rolle greit nok. Det firefox gjør så bra på toppen av dette er tilgjengeligheten på addons slik at du kan skreddersy den til å gjøre så og si alt du måtte ønske.

 

Firefox er vel og merke ikke den eneste med addons i disse dager - men utvalget der er fremdeles langt bedre enn de andre IMO. Kanskje dette vil forandre seg over tid, men enn så lenge er det firefox som gjelder for min del.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...