Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

ny bil til besteforeldre


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bestefars gamle volvo 440 begynner å bli stiten så de vurderer å bytte den ut. Er det noen som har gode konkrete tips til merke/modell som kan passe? De ønsker seg en "passe stor" bil, som vil si relativt liten men med god plass for inn og utstigning, de er begge litt dårlige til bens og spesielt bestemor sliter med å bøye bena nok til å få dem inn i volvoen, mye på grunn av den ganske lave sittestillingen. Må ha 5 seter og dører, automatkasse (eventuelt DSG e.l.) og aircondition.

 

Prisklasse er foreløbig uspesifisert, de kan kjøpe det de vil men vil ikke kaste bort penger. Er jo også greit om den tåler en og annen bulk uten for mye bytting av deler.

 

Alle inspill mottas med stor takk, også den mere generelle sorten.

 

Takker

Thor

 

PS: de bor i frankrike og bilen blir registrert der så norske priser/avgifter trengs ikke å ta hensyn til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bil du setter deg inn i nermest som det skulle være en sofa er Toyota Yaris Verso.

Bilen het dette for 10 år siden, hva den heter i dag vet jeg ikke.

Bilen er driftsikker og med den største motoren er den også "en smule" sprek.

Standardsetene i en yaris verso er steinharde.

 

En bil med rimelig høye og komfortable seter er Ford Mondeo, ellers er franske biler stort sett gode på komfort og høy sittestilling, spesielt de små familiebilene til citroen og renault. Peugeot har litt lavere seter igjen.

Lenke til kommentar

Mine besteforeldre er også dårlige til beins, og trives godt med sin Yaris. Men hvis de skulle kjøpe ny bil i dag tipper jeg de hadde sett nærmere på Skoda Yeti. Den farter mine pensjonerte huseiere rundt i, og når jeg ser på den tenker jeg at den må være en helt topp gamlisbil. I tillegg til at man setter seg rett inn er den høy, slik at lessing av dagligvarer går enda lettere.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...