Gå til innhold

Hvordan kjøpe Minecraft-server?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og en venn lurer på hvordan man kan opprette en Minecraft server.

Vi vil ikke bruke Hamachi. Vi er villige til å betale litt, men vet ikke hvor man kan få kjøpt servere.

 

Noen som har noen sider å anbefale? Eventuelt tips om hvordan man gjør dette?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kjøpte en fra multiplay.co.uk. Ikke så veldig dyre, men nå vet jeg ikke hva slags budsjett dere har. Følger også med software for kommunikasjon men har ikke brukt det siden vi også kjører en TS-server fra multiplay.

 

Strålende fornøyd. Du bare sier hvor mange slots (spillere samtidig) du skal ha og de fikser resten. Null jobb med installasjon av software.

De oppdaterer ved hver patch (tar dessverre opp til en dag fra patch kommer, så ikke oppdatert klienten før du vet at serveren er oppdatert.)

De tar også backup av serveren med jevne mellomrom, og du kan laste ned "kartet" for backup lokalt. Perfekt hvis dere slutter å spille, men senere vil starte igjen. (bare husk backup lokalt før dere kansellerer) Eller dere kan laste opp et eksisterende spill hvis dere har bygget på en lokal server.

 

Du har tilgang til Clanforge hvor du kan administrere serveren i en browser, så du slipper å installere noe som helst. Clanforge er lett å bruke og krever ingen spesiell kunnskap.

 

Det er også en tråd på MC-forumet om selskap som hoster dedikerte MC servere.

Lenke til kommentar

Vi kjøpte en fra multiplay.co.uk. Ikke så veldig dyre, men nå vet jeg ikke hva slags budsjett dere har. Følger også med software for kommunikasjon men har ikke brukt det siden vi også kjører en TS-server fra multiplay.

 

Strålende fornøyd. Du bare sier hvor mange slots (spillere samtidig) du skal ha og de fikser resten. Null jobb med installasjon av software.

De oppdaterer ved hver patch (tar dessverre opp til en dag fra patch kommer, så ikke oppdatert klienten før du vet at serveren er oppdatert.)

De tar også backup av serveren med jevne mellomrom, og du kan laste ned "kartet" for backup lokalt. Perfekt hvis dere slutter å spille, men senere vil starte igjen. (bare husk backup lokalt før dere kansellerer) Eller dere kan laste opp et eksisterende spill hvis dere har bygget på en lokal server.

 

Du har tilgang til Clanforge hvor du kan administrere serveren i en browser, så du slipper å installere noe som helst. Clanforge er lett å bruke og krever ingen spesiell kunnskap.

 

Det er også en tråd på MC-forumet om selskap som hoster dedikerte MC servere.

 

Høres genialt ut! Skal se på dette! Budsjettet vårt er greit nok. Vi så på en annen side, og fant ut (om vi så rett) at det ville koste oss omtrent 24 kr hver i måneden. Vet ikke om dette var billig eller dyrt for en server.

Men tusen takk for tipset, som sagt, dette skal sjekkest ut!

 

Edit: Faktisk, nå ser jeg at det var akkurat den siden jeg hadde sett på ;) Men nå vet jeg at den fungerer greit :D

Endret av 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei!

 

Jeg og en venn lurer på hvordan man kan opprette en Minecraft server.

Vi vil ikke bruke Hamachi. Vi er villige til å betale litt, men vet ikke hvor man kan få kjøpt servere.

 

Noen som har noen sider å anbefale? Eventuelt tips om hvordan man gjør dette?

 

Takk på forhånd!

Hei!

 

Jeg og en venn lurer på hvordan man kan opprette en Minecraft server.

Vi vil ikke bruke Hamachi. Vi er villige til å betale litt, men vet ikke hvor man kan få kjøpt servere.

 

Noen som har noen sider å anbefale? Eventuelt tips om hvordan man gjør dette?

 

Takk på forhånd!

jeg vei hvordan du lager en gratis bukkit server i bytte mot at jeg blir admin i servren

Lenke til kommentar

jeg vei hvordan du lager en gratis bukkit server i bytte mot at jeg blir admin i servren

 

Jeg kan linke til en guide uten at du blir admin på servren.

 

Er en stund siden jeg opprettet denne posten nå, har siden da leid server, hatt den en stund for så å avsluttet den igjen. (Beklager at jeg ikke har satt posten som "løst").

 

Minecraft-hjelper: Gir ikke admin til hvem som helst.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 2 uker senere...

1. Gi Mojang 100 kr

2. Last ned filen som heter minecraft_server.exe

1. Fremm enn mann som døde i 2006 som het Kony.

2. Lag hashtag Kony #2012 og gjør han populær.

3. Lag "invisible children" for at folk skal få skyldfølelse.

4. Ta 34% av alle pengene.

5. Onaner offentlig.

6. ???

7. $$$

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

Det er mange som ikke har anledning eller kunnskap til å hoste sin egen MC-server fra scratch.

 

Det er også mange utenlandske aktører som er umulig å matche på pris, grunnet KPI - noe jeg er overbevist om at du skjønner. Allikevell så velger vi å satse i Norge, med et norsk kvalitetsprodukt - etterspørselen vi har opplevd de siste månedene viser at mange setter stor pris på dette og handler fra nettopp oss.

 

1. Prisen er ikke ugunstig. Dette er et marginalt marked og vi leverer premium servere på enterprise-hardware med redundanse i alle ledd. Innkjøp av slik hardware er meget dyr og prisen vi ligger på i dag er den absolutt laveste vi kan tilby. Du må også huske på at dette ikke er en PC som står på et gutterom, slik mange Minecraft-servere er, men et Bladecenter med flere gbit båndbredde og som er spekket med kvalitetskomponenter for å gi tilnærmet 100% oppetid for våre kunder. Kan også legge til at vi matcher eller slår mange store aktører når det kommer til pris, som f.eks. FragNET.

 

2. Vi har holdt på siden 2011.

Det finnes mange døgnfluer når det kommer til game hosting der ute - vi er ikke en av dem.

 

3. Mange av våre kunder har lovprist vår tjeneste og support, så jeg føler at du ikke har noe godt grunnlag for denne påstanden.

 

Ha en fin dag!

 

Henrik

Spillvert.no

Lenke til kommentar

Hei!

Det er mange som ikke har anledning eller kunnskap til å hoste sin egen MC-server fra scratch.

 

Det er også mange utenlandske aktører som er umulig å matche på pris, grunnet KPI - noe jeg er overbevist om at du skjønner. Allikevell så velger vi å satse i Norge, med et norsk kvalitetsprodukt - etterspørselen vi har opplevd de siste månedene viser at mange setter stor pris på dette og handler fra nettopp oss.

 

1. Prisen er ikke ugunstig. Dette er et marginalt marked og vi leverer premium servere på enterprise-hardware med redundanse i alle ledd. Innkjøp av slik hardware er meget dyr og prisen vi ligger på i dag er den absolutt laveste vi kan tilby. Du må også huske på at dette ikke er en PC som står på et gutterom, slik mange Minecraft-servere er, men et Bladecenter med flere gbit båndbredde og som er spekket med kvalitetskomponenter for å gi tilnærmet 100% oppetid for våre kunder. Kan også legge til at vi matcher eller slår mange store aktører når det kommer til pris, som f.eks. FragNET.

 

2. Vi har holdt på siden 2011.

Det finnes mange døgnfluer når det kommer til game hosting der ute - vi er ikke en av dem.

 

3. Mange av våre kunder har lovprist vår tjeneste og support, så jeg føler at du ikke har noe godt grunnlag for denne påstanden.

 

Ha en fin dag!

 

Henrik

Spillvert.no

Tullebukk...

 

http://www.minecraftforum.net/topic/1812428-/

$5 per 4GB RAM (står ikke der men er det), betal en gang, aldri mer. (Lifetime).

Eller...

$20 per 4GB RAM Windows 2012 VPS.

 

$5 (25kr) for permanent server. ;*

Lenke til kommentar

Hei,

 

du refererer til noe helt annet en hva vi selger.

Det du linker til er VPS servere med harddisker - noe som vil skape overhead og tregere I/O enn hva vi har.

 

Vi selger shared Minecraft hosting med SSD-lagring.

 

Jeg er klar over at vi ikke er verdens billigste host. Vi har aldri hatt som mål om å være verdens billigste aktør, heller. Vi sammenligner oss med anerkjente, europeiske leverandører når det kommer til pris og tjenester og mener at vi er svært konkurransedyktige - selv om det alltid vil finnes andre aktører som leverer billigere (og svakere) tjenester enn oss.

 

 

 

Henrik

Spillvert.no

Lenke til kommentar

Hei,

 

du refererer til noe helt annet en hva vi selger.

Det du linker til er VPS servere med harddisker - noe som vil skape overhead og tregere I/O enn hva vi har.

 

Vi selger shared Minecraft hosting med SSD-lagring.

 

Jeg er klar over at vi ikke er verdens billigste host. Vi har aldri hatt som mål om å være verdens billigste aktør, heller. Vi sammenligner oss med anerkjente, europeiske leverandører når det kommer til pris og tjenester og mener at vi er svært konkurransedyktige - selv om det alltid vil finnes andre aktører som leverer billigere (og svakere) tjenester enn oss.

 

 

 

Henrik

Spillvert.no

Linker til både Windows VPS og "Shared Minecraft hosting med SSD-lagring."
Lenke til kommentar

Tilbudet du refererer til kan sammenlignes med Freeminecrathost dot com, da det så og si er gratis med unntak av en one-time betaling. Det er sikkert mange som velger denne løsningen og det er helt greit.

 

Det vil alltids finnes gratis-alternativer til slike type tjenester på nettet, men mange velger å betale for en tjeneste de synes er viktig for å være sikker på at de får noe som fungerer bra og er støttet opp av et professjonelt firma.

 

Vi er ikke en gratis-host, så dette er ikke sammenlignbart for oss, eller noen av de andre aktørene der ute som selger minecraft-hosting.

 

Jeg ønsker ikke å kapre denne tråden noe ytterligere med disse sammenligningene for TS sin del.

 

Henrik

Spillvert.no

Lenke til kommentar

Det kan ikke sammenlignes i det heletatt, dette er premium servere med 4GB+ RAM, med premium panel der man kan bruke alle slags former for forskjellige mods, MySQL, ftp server og mye mer.

 

Dette er ordentlige saker. Dette er et veldig profesjonellt firma.

+freeminecrafthost er noe jævla dritt med 128mb ram og kun online når du er opplegg, dette er ordentlige servere som er BEDRE enn deres. :) Og til en hundredels pris. Uten månedskostnader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...