Gå til innhold

Hvordan kjøpe Minecraft-server?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Soiarn,

alt det du skriver her tilbyr vi også, i tillegg til mye mer. At du ikke vet hva vi tilbyr når du sammenligner oss, og senere påstår at vi er dårligere enn din favoritthost, gjør at denne diskusjonen blir ganske bortkasta for alle sin del.

 

Jeg foreslår at du setter deg litt mer inn i detaljene på de to ulike tilbudene før du bastant stempler oss som dårlig og dyre.

 

Hvis noen har spørsmål eller tilbakemeldinger til våre tjenester, så svarer vi gjerne her, eller på våre nettsider. Trådstarter vet i hvert fall at vi finnes nå, og står fritt til å velge mellom oss eller alle andre aktører der ute. Lykke til i jakten på en server!

 

 

 

Henrik

Spillvert.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste problemet er at jeg har hatt en slik sever med over 40 person på uten lag, og med mulltiverse og diverse server (16GB kostet $20, lifetime), og jeg vet hva dere tilbyr:

Øyeblikkelig aktivering. (Det tilbyr dem også)

Markedsledende support, tjeneste og oppetid! (Ja, dem setter til og med opp serveren for deg)

Multicraft Control Panel. (Se Demo) (Dem tilbyr dette også)

Ingen slot-grense. Du bestemmer antall spillere. (Jepp)

Støtte for Tekkit, CraftBukkit, FTB og custom JARs (Ja!)

One-Click Plugin install (Dem tilbyr dette også ja!)

Ekte, reservert DDR3 ECC RAM til din server. (Ja! Dedicated RAM!)

Lynrask SSD lagring. (Jepsi pepsi!)

Ubegrenset: World Størrelse, Antall plugins, Lagring (Fair Use). (Er ikke noe "Fair Use" hos dem, der kan du gjøre som du vil, og du får dedikert 2.7GHz per GB ram første 4GB, så 2.7GHz per ande GB ram)

Mulighet for å laste opp din egen world. (Mhm)

MySQL Database. (Ja, selvfølgelig)

Full FTP Tilgang. (Ja!)

Automatisk og on-demand Backup. (Jepp!)

Norsk ticket og live-chat support. (Nei, det er *desverre* på det foretrukne språket Engelsk.)

7-Dagers åpent kjøp (30 Dagers)

 

Så jo, den slår deg på ALT.

Lenke til kommentar

At noen velger å gi bort 16GB med ECC (?) DDR3 RAM, ubegrenset lagringskapasitet og noe sånt som 10 CPU-kjerner til en engangssum på NOK 117,-, som du påstår her, får de ta på sin egen kappe.

 

Vi har ikke som formål å fordufte etter noen måneders drift på grunn av store underskudd - noe som din host må ha - dersom det du sier stemmer. Vi har ingen intensjoner om å matche dette tilbudet på noen måte da all forretningsfornuft tilsier at denne driften ikke kan gi annet en blodrøde tall.

 

Selv om de får masse kunder, så taper de penger da de lover å gi dette bort på livstid mot en liten engangsavgift. Drift, strøm, kjøling og vedlikehold er ikke noe som kan kjøpes en gang og så glemmes.

 

Så lenge hovedmannen bak din host vil betale for sirkuset av sin egen lomme, så slår de oss uten tvil. Spørsmålet er bare hvor lenge det vil vare ...

 

Henrik

Spillvert.no

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At noen velger å gi bort 16GB med ECC (?) DDR3 RAM, ubegrenset lagringskapasitet og noe sånt som 10 CPU-kjerner til en engangssum på NOK 117,-, som du påstår her, får de ta på sin egen kappe.

 

Vi har ikke som formål å fordufte etter noen måneders drift på grunn av store underskudd - noe som din host må ha - dersom det du sier stemmer. Vi har ingen intensjoner om å matche dette tilbudet på noen måte da all forretningsfornuft tilsier at denne driften ikke kan gi annet en blodrøde tall.

 

Selv om de får masse kunder, så taper de penger da de lover å gi dette bort på livstid mot en liten engangsavgift. Drift, strøm, kjøling og vedlikehold er ikke noe som kan kjøpes en gang og så glemmes.

 

Så lenge hovedmannen bak din host vil betale for sirkuset av sin egen lomme, så slår de oss uten tvil. Spørsmålet er bare hvor lenge det vil vare ...

 

Henrik

Spillvert.no

Det vil vare minst 2 år siden han har forhåndsbestilt 1TB RAM og masse CPU for 2 år.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det vil vare minst 2 år siden han har forhåndsbestilt 1TB RAM og masse CPU for 2 år.

Se: http://www.minecraftforum.net/topic/1812428-mineport-networks-closed/

 

2 år? Bra anslått. Håper ikke mange fulgte rådet ditt.

 

Forøvrig svært selvmotsigende at du fraråder folk fra å handle kvalitetsservere fra et norsk firma med norske forbrukerrettigheter fordi du mener at man ikke vet hvor lenge Spillvert vil eksistere, for å så anbefale folk å legge igjen $5 og mange timer med dyrebart arbeid hos Mineport, som viste seg å vare i noen uker (!?) før de ble stengt uten forvarsel.

 

Også anbefaler du VPS-er i hytt og gevær ... :nei:

 

La meg utbrodere for deg:

En Minecraft host og en leverandør av VPS-er leverer ikke samme tjeneste eller support med spisskompetanse innenfor samme felt. At du og mange andre er i stand til å sette opp en MC server på en VPS på egenhånd, betyr ikke at alle andre kan, vil, har behov for eller foretrekker dette.

 

Og når det kommer til dine klager på prisene:

Dersom du sjekker ut de høyest rangerte Minecraft-server leverandørene i Europa på BestMinecraftHosts sine nettsider, så vil du se at nesten samtlige er dyrere enn Spillvert.no på omtrent alle serverstørrelser.

 

Ønsker du å forsøke å sverte noen flere seriøse aktører, så kan du vende nesen mot bl.a. FragNet, DaddyCheese, MPServ, MinecraftServer.net, VeoServ eller Envious Host for å nevne noen - de er nemlig alle sammen dyrere enn Spillvert.

 

Ja, jeg har tilknytning til Spillvert.no og jeg føler derfor at denne tråden, som dessverre havner høyt oppe på Google SEO, fortjener en opprydning og et slag med fakta.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

[...]

Også anbefaler du VPS-er i hytt og gevær ... :nei:

 

La meg utbrodere for deg:

En Minecraft host og en leverandør av VPS-er leverer ikke samme tjeneste eller support med spisskompetanse innenfor samme felt. At du og mange andre er i stand til å sette opp en MC server på en VPS på egenhånd, betyr ikke at alle andre kan, vil, har behov for eller foretrekker dette.

 

[...]

 

Hei.

Jeg leier fortiden en server hos creeperhost. (anbefales) De leier ut VPS servere spesielt rettet mot Minecraft. De er ferdig installert med bukkit, og har et brukervennlig kontrollpanel som selv de med lite kompetanse fint klarer å forstå. (vil si at det er bedre enn spillverts multicraft panel) Man kan tilogmed enkelt installere andre ting som terraria, teamspeak og mysql, fra samme panel, uten noen for kunnskaper.

 

Jeg vil bare fortelle deg at det finnes minecraft hoster, som faktisk leverer VPS servere, og som har det du kaller for spisskompetanse innenfor samme felt.

 

Jeg vil også anbefale alle der ute å skaffe seg en VPS, ettersom du da får dedikerte cpu krefter. Dette er veldig viktig nå som det kommer flere og flere tekkit og ftb servere, som fort kan stjele all cpu hastigheten på enkelte noder. Merka selv stor forskjell når jeg gikk over til en VPS server. Storfornøyd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...