Gå til innhold

Jenter er bedre i spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå står det dog ikke så mye i reklamen som påstår at de er bedre i spill generelt, men bedre på et svært avgrenset område innenfor spill. Om dette er korrekt aner jeg ikke, da jeg ikke kjenner til klassene og kan heller ikke fordra spillet World of Warcraft.

 

 

 

 

Skal vi la diskusjonen gli i den retningen at vi skal diskutere spill generelt, så tviler jeg strekt på at jenter på et generelt plan er langt dårligere i spill. MEN, ettersom det er en forholdsvis lav mengde kvinnelige spillere, så vil nok de få fremstå som mer dedikerte enn den gjennomsnittelige mannlige spiller. Det blir en noe skjev fordeling om man da skal ta et gjennomsnitt av denne gruppen (som jeg misstenker er mer entusiastiske), og av den gjennomsnittelige mannlige spiller.

 

Rent teoretisk sett så er vel menn bedre anlagt til å spille spill. (bedre rom-kordinasjon etc..)

 

 

 

 

 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jenter er bedre i Facebook-spill, ja :).

 

Men fra spøk til revolver: Jeg tror ikke kjønn biologisk sett har så veldig mye å si på hvor god man er i noen typer spill.

Biologi har nok ikke MYE å si, men vil ikke avskjære det helt. Selv i disse likestillingstidene der det er noe politisk ukorrekt å snakke om faktisk hvor forskjellige vi er når det kommer til hvordan vi løser oppgaver etc.. så vil jeg altså påpeke at vi bruker hjernene våre annderledes, og det er med all sannsynelighet også forskjeller når det kommer til spill, som alt annet her i verden. Om det heller i positiv eller negativ retning når det kommer til spill vet jeg ikke.

 

Eller tror jeg også kultur kan ha en del innvirkning.

Dama er ihvertfall mye flinkere enn meg i noen spill, som f.eks Red Dead Redemption. Ligger vel på 160. plass eller noe slikt når det gjelder poeng på PS3-versjonen.

 

Vel, det er jo hyggelig å høre for henne, men verken dama di, moren min eller noen enkeltpersoner sier noe som helst om jenter på et generelt plan er bedre i spill. Selv om hele tråden ble fylt med eksempler på jenter som gjør det bra i spill, så er det i beste fall ekstremt dårlig statestikk, og horribelt dårlig utvalg.

 

 

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jenter er bedre i Facebook-spill, ja :).

 

Men fra spøk til revolver: Jeg tror ikke kjønn biologisk sett har så veldig mye å si på hvor god man er i noen typer spill.

Biologi har nok ikke MYE å si, men vil ikke avskjære det helt. Selv i disse likestillingstidene der det er noe politisk ukorrekt å snakke om faktisk hvor forskjellige vi er når det kommer til hvordan vi løser oppgaver etc..

Sant. Var ikke meningen å være for politisk korrekt, men jeg tror at både gutter og jenter, i utgangspunktet, kan ha forutsetninger for å bli verdens beste i [tilfeldig spill]. Kan godt være at jenta som sitter ved siden av deg på LANet gruser deg i CS :).

 

Tror du er enig i dette, men ville bare gjøre mitt eget synspunkt tydeligere. Så ikke noen tror at jenter automatisk suger i for eksempel FPS-spill, grunnet (ofte) dårligere rom-kordinasjon. Om dette gjør noen reell forskjell vil man nok aldri finne troverdige tall på. Grunnen er, som du sier, kulturforskjellene mellom spillvanene til kjønnene.

Lenke til kommentar

Jeg tar det for gitt at de aller fleste som hevder seg i gaming-mesterskap er gutter. Dette er så opplagt at jeg ikke trenger å sjekke noen kilder. De som er uenige med meg har bevisbyrden :)

 

Jeg tror jenter er dårligere enn gutter i spill fordi jenter spiller mindre. Hvis en jente ble tvunget til å spille like mye som en gutt ville hun kanskje bli like god.

Lenke til kommentar

Jenter har bedre håndledd, og de er mer presise når de sikter i fart.

Så det stemmer vel.

 

Ok? Kilde?

 

Angående facebook-reklamer, så er jo det tilsynelatende stappfullt av "fakta" som bare er fabrikkert på stedet, så den tar jeg ikke som en kilde på noe som helst, men en generell diskusjon om emnet kan være spennende allikevel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jenter har bedre håndledd, og de er mer presise når de sikter i fart.

Så det stemmer vel.

 

Ok? Kilde?

 

AtW

 

http://www.anandtech.com/show/2803/2 denne på "mer nøyaktige når man sikter i fart".

På håndleddet så har jeg bare 3-4 lærere å gå på(angående skriving, løkkeskrift, og håndskrift), som påstå dette. Men godt mulig det er propaganda fra gammel tid av også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...