Gå til innhold

- Elkjøp er for den normale idioten


Anbefalte innlegg

Har selv jobbet i elektronikkbransjen og hater folk som pruter, smålig syntes jeg det er og aldri noe jeg selv kunne finne på å vurdere engang, selv på de få utstillingsvarene jeg har kjøpt opp igjen har jeg ikke bedt om ekstra avslag, de så jo helt nye ut.

 

Og skal folk først prute, gjør det i en bransje hvor de tydeligvis har gode marginer, slik som klesbutikker som stadig har 50%++ på varene sine...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Var før stor tilhenger av komplett.no, men jeg må si at jeg ender opp oftere og oftere hos dustinhome.no. Kanskje spesielt på ordrer der det er tunge ting som koster mye i frakt.

 

F.eks sist gang jeg skulle kjøpe nytt kabinett: obsidian 800D

 

Komplett:

Varer: 2.289

Frakt: 298

Totalt: 2.587,-

 

Dustinhome (student)

(la til kjølepasta for å komme over 2000-grensen for gratis frakt)

Vareverdi 2 042,31 kr

Frakt 0,00 kr

Totalkostnad inklusive moms og frakt 2 042,31 kr

 

540 kroner billigere og inkludert kjølepast. Ikke et vanskelig valg.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har selv jobbet i elektronikkbransjen og hater folk som pruter, smålig syntes jeg det er og aldri noe jeg selv kunne finne på å vurdere engang, selv på de få utstillingsvarene jeg har kjøpt opp igjen har jeg ikke bedt om ekstra avslag, de så jo helt nye ut.

 

Og skal folk først prute, gjør det i en bransje hvor de tydeligvis har gode marginer, slik som klesbutikker som stadig har 50%++ på varene sine...

 

Enig i at det er litt smålig på det meste innenfor elektronikk. 99 % av gangene folk pruter eller spør om rabatt, så må man si plent nei, og det er egentlig lit irriterende. Folk flest er heldigvis relativt forstående til det.

 

Men du har jo alltids noen kuker som tror det er en menneskerett, samt tror de vet noe osm helst om marginene man har.

 

Mange butikker jeg har vært innom å hørt, så skal man ungå å gi rabatt av prinsipp. Rett og slett fordi det er en svær uting i markedet. Spør du om man kan slenge med noe ekstrautstyr etc.. gratis så tipper jeg selger er langt mer tilbøyelig. Uansett om han tjener like lite som om han satte ned prisen tilsvarende.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Problemet er at bransjen har rykte på seg for å ta store fortjenester på små ting.

Er den billig i innkjøp så kan man ta mere avanse på den en hvis den koster mere.

 

En skrue til 2 kr kan de selge for 10 kr , men en tv til 1 000 leger de på noen hunder lapper

Detter ting som fork fortsatt tror på enda

 

går man til konkurrenten så selger de en pakke med skuer til 3o kr

Lenke til kommentar

Problemet er at bransjen har rykte på seg for å ta store fortjenester på små ting.

Er den billig i innkjøp så kan man ta mere avanse på den en hvis den koster mere.

 

En skrue til 2 kr kan de selge for 10 kr , men en tv til 1 000 leger de på noen hunder lapper

Detter ting som fork fortsatt tror på enda

 

går man til konkurrenten så selger de en pakke med skuer til 3o kr

Nettopp! Og si at kunden er plagsom og irriterende fordi han ikke vet noe om marginene er en veldig dårlig unnskyldning. Dessuten vet vi som forbrukere også at prisforskjellene på varer kan være ekstreme fra butikk til butikk. I tillegg slåes det stadig opp i aviser om kjeder som setter prisene opp kraftig rett før de annonserer salg på de samme varene.

 

Bransjen(ene) har selv skylda i at kundene er prisforvirret og ikke vet noe om marginer. Vi stoler ikke på prislappen. Dette er et resultat av helt bevist pris- og markedsføringstaktikk, målrettet mot å forvirre hvermansen for å gjøre den reelle markedsprisen så uklar som mulig. Dette tjener kjedene rått på fordi det er mange nok kjøpere som lar seg lure.

 

Derfor pruter vi. Jeg står på det jeg sa tidligere. Selgere som lar seg irritere av dette burde finne seg en annen jobb (eller ta en selgerutdannelse).

Lenke til kommentar

Har selv jobbet i elektronikkbransjen og hater folk som pruter, smålig syntes jeg det er og aldri noe jeg selv kunne finne på å vurdere engang, selv på de få utstillingsvarene jeg har kjøpt opp igjen har jeg ikke bedt om ekstra avslag, de så jo helt nye ut.

 

Og skal folk først prute, gjør det i en bransje hvor de tydeligvis har gode marginer, slik som klesbutikker som stadig har 50%++ på varene sine...

 

Enig i at det er litt smålig på det meste innenfor elektronikk. 99 % av gangene folk pruter eller spør om rabatt, så må man si plent nei, og det er egentlig lit irriterende. Folk flest er heldigvis relativt forstående til det.

 

Men du har jo alltids noen kuker som tror det er en menneskerett, samt tror de vet noe osm helst om marginene man har.

 

Mange butikker jeg har vært innom å hørt, så skal man ungå å gi rabatt av prinsipp. Rett og slett fordi det er en svær uting i markedet. Spør du om man kan slenge med noe ekstrautstyr etc.. gratis så tipper jeg selger er langt mer tilbøyelig. Uansett om han tjener like lite som om han satte ned prisen tilsvarende.

Jeg vil heller ordlegge dette med pruting slik:

Den som pruter er opplyst/prisbevisst. :)

 

 

Kanskje det er hos selgeren problemet med pruting ligger. Dersom de synes pruting er strevsomt å forholde seg til. Ett nei, beklager koster vel ikke mye. Så er saken ute av verden. Eller om butikken vil være med i konkurransejaget så innrømmer de en mindre rabatt i ett forsøk på å henge med.

Endret av G
Lenke til kommentar

Om artikkelen Elkjøps VS. Kompletts fremtid:

 

Jeg tenker at Elkjøp-representanten er ute etter å legge negative ord omkring Kompletts fremtid. Og hva passer ikke bedre enn å gjøre dette i disse finanskrisetider. Elkjøp håper å vekke folks fokus på Komplett som om de nærmer seg konkursens rand.

 

Vi har allerede sett kunder av ymse webshops, som har mistet både betalte midler og innsendte reklamasjonsvarer. Så litt skremsel for å få kunder til å forlate Komplett-skuta ligner dette på!

 

Jeg tror Komplett-skuta vil finne en lysende fremtid jeg. :)

Endret av G
Lenke til kommentar

En ting til er at mange av kjeden ( mulig Elkjøp er verst ) bruker noe de kaller for før pris.

Her er det heller tvilsom at førprisen er riktig. vi kunder blir på nytt lurt til å tro at de har stor fortjentste på varen når de plutselig kan sette ned prisen så mye

Nå ble de bedt om å slutte med dette lureriet . Om det er slut på det er nok heller tvilsomt .

 

 

Ellkjøp ( og en del andre butikker ) på stå at de kjøper inn store partier som gjør at de får varene billigere en andre , som igjen skal gi oss billigere varer

 

Da vil man lure på hvem som faktisk gir mest igjen for pengene

 

prisundersøkelsene til hardware eller prisguiden er fortsatt noe tvilsom

Endret av den andre elgen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil heller ordlegge dette med pruting slik:

Den som pruter er opplyst/prisbevisst. :)

 

 

Kanskje det er hos selgeren problemet med pruting ligger. Dersom de synes pruting er strevsomt å forholde seg til. Ett nei, beklager koster vel ikke mye. Så er saken ute av verden. Eller om butikken vil være med i konkurransejaget så innrømmer de en mindre rabatt i ett forsøk på å henge med.

Nei, opplyst eller prisbevist er på langt nært det samme som pruting. (av erfaring) Når jeg spør hvorfor de prøver å få rabatt, så er svaret fra flertallet at de pruter fordi de TROR det er noe man vanligvis må gjøre. De prisbeviste har som regel en konkret pris de spør om jeg vil matche. Dette kaller jeg prismatch, og ikke hodeløspruting.

 

Hvis kunden gir seg med et nei, så er det helt greit, men det er altså langt fra alltid. Ender noen ganger "krever" de å snakke med sjefer eller andre selgere, for å høre om de gir rabatt, eventuelt truer med både ditt og datt. Rimelig strev å måtte prøve å lese bluffen til folk.

 

 

En ting til er at mange av kjeden ( mulig Elkjøp er verst ) bruker noe de kaller for før pris.

Her er det heller tvilsom at førprisen er riktig. vi kunder blir på nytt lurt til å tro at de har stor fortjentste på varen når de plutselig kan sette ned prisen så mye

Nå ble de bedt om å slutte med dette lureriet . Om det er slut på det er nok heller tvilsomt .

 

 

Ellkjøp ( og en del andre butikker ) på stå at de kjøper inn store partier som gjør at de får varene billigere en andre , som igjen skal gi oss billigere varer

 

Da vil man lure på hvem som faktisk gir mest igjen for pengene

 

prisundersøkelsene til hardware eller prisguiden er fortsatt noe tvilsom

 

Nettbutikken til Elkjøp kan svare for seg selv, da den i praksis seiler sin egen sjø, men i varehusene er førpris absolutt noe reelt, og det er til tider STORE forskjeller i både utsalgspris for kunden, og stor forskjell i innkjøpspris pga gode avtaler for en viss enhet.

 

Du må gjerne komme med noen begrunnelse hvorfor du tror det du gjør, for jeg har da altså stått dagelig å forandret priser, og har mange ganger blitt sjokkert over hvor mye penger prisbeviste kunder kan spare på et godt tilbud. Store innkjøp gir gode priser, men har også det problemet at det tar tid å sende/levere alle varene, og når det står personer i lang kø ved åpningstid, så er det ikke lett å alltid ha nok varer på alle lokale lager i Norge.

 

 

Lenke til kommentar

Jeg vil heller ordlegge dette med pruting slik:

Den som pruter er opplyst/prisbevisst. :)

 

 

Kanskje det er hos selgeren problemet med pruting ligger. Dersom de synes pruting er strevsomt å forholde seg til. Ett nei, beklager koster vel ikke mye. Så er saken ute av verden. Eller om butikken vil være med i konkurransejaget så innrømmer de en mindre rabatt i ett forsøk på å henge med.

Nei, opplyst eller prisbevist er på langt nært det samme som pruting. (av erfaring) Når jeg spør hvorfor de prøver å få rabatt, så er svaret fra flertallet at de pruter fordi de TROR det er noe man vanligvis må gjøre. De prisbeviste har som regel en konkret pris de spør om jeg vil matche. Dette kaller jeg prismatch, og ikke hodeløspruting.

 

Hvis kunden gir seg med et nei, så er det helt greit, men det er altså langt fra alltid. Ender noen ganger "krever" de å snakke med sjefer eller andre selgere, for å høre om de gir rabatt, eventuelt truer med både ditt og datt. Rimelig strev å måtte prøve å lese bluffen til folk.

 

 

En ting til er at mange av kjeden ( mulig Elkjøp er verst ) bruker noe de kaller for før pris.

Her er det heller tvilsom at førprisen er riktig. vi kunder blir på nytt lurt til å tro at de har stor fortjentste på varen når de plutselig kan sette ned prisen så mye

Nå ble de bedt om å slutte med dette lureriet . Om det er slut på det er nok heller tvilsomt .

 

 

Ellkjøp ( og en del andre butikker ) på stå at de kjøper inn store partier som gjør at de får varene billigere en andre , som igjen skal gi oss billigere varer

 

Da vil man lure på hvem som faktisk gir mest igjen for pengene

 

prisundersøkelsene til hardware eller prisguiden er fortsatt noe tvilsom

 

Nettbutikken til Elkjøp kan svare for seg selv, da den i praksis seiler sin egen sjø, men i varehusene er førpris absolutt noe reelt, og det er til tider STORE forskjeller i både utsalgspris for kunden, og stor forskjell i innkjøpspris pga gode avtaler for en viss enhet.

 

Du må gjerne komme med noen begrunnelse hvorfor du tror det du gjør, for jeg har da altså stått dagelig å forandret priser, og har mange ganger blitt sjokkert over hvor mye penger prisbeviste kunder kan spare på et godt tilbud. Store innkjøp gir gode priser, men har også det problemet at det tar tid å sende/levere alle varene, og når det står personer i lang kø ved åpningstid, så er det ikke lett å alltid ha nok varer på alle lokale lager i Norge.

 

 

 

problemet var at den butikkkjeden som ble kontrollert ikke klarte å bevis om førprisen var reelle.

begrunnelsene har jeg nevnt tidligere.

De butikken jeg snakker om er faktisk den fyssike butikken .

 

problemet er at mange butikker kommer med lokke tilbud som de selger unna de første minuttene av kampanjen .

akkurat hvor Elkjøp står der er jeg ikke sikker,

 

Coop som selge mye annet lokker med ting som de ikke har fått inn på kampanjedagen og er utsolgt av neste dag.

 

Hvor mange ar det som har fått de tingen de ønsket seg da Expert drev med ønskelisten ?

Lenke til kommentar
Hvis kunden gir seg med et nei, så er det helt greit, men det er altså langt fra alltid. Ender noen ganger "krever" de å snakke med sjefer eller andre selgere, for å høre om de gir rabatt, eventuelt truer med både ditt og datt. Rimelig strev å måtte prøve å lese bluffen til folk.

Men er det så mange drittsekker blant "pruterne" at man kategorisk ser på prisforhandlinger på enkeltprodukter som strevsomt og en uting? Jeg kjøper ikke den. Har tidligere jobbet både med salg og kundeservice i flere år og synes det er ganske langt mellom prutetrollene om vi kan kalle dem det.

 

Uansett, stort utvalg av nettbutikker samlet i en prisguide er vel i ferd med å forandre mye. Prislappene blir vel mer og mer lik markedsverdien på produktene. Forhåpentlighvis betyr dette at effektivitet, kundeservice og kanskje tildels branding (Jævli bra reklame for Komplett i denne tråden ;) ) vil stå igjen som de avgjørende faktorene for å overleve i markedet fremfor triksing med priser og annet lureri.

Lenke til kommentar

Enig, veldig bra reklame for Komplett her.

 

At tidligere børsnoterte Komplett per i dag eies av Rimi-Hagen (Canica Invest) velger jeg å se mellom fingrene på angående temaet for denne tråden. Noen må jo eie selskapet uansett.

 

Det viktige er at Komplett består. Ellers er jeg veldig for å handle fra andre datarelaterte webshops framfor Komplett. Har selv handlet fra Komplett, de er helt greie å ha med å gjøre, bortsett fra at de ikke så ofte er billigst på ting. Men, så er de mye billigere enn el-kjeder generellt sett, så sånn sett er det meget positivt at Komplett består.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...