Gå til innhold

Google lanserer Facebook-konkurrent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@hvakrg: Ikke enig med det første du sier, men ikke derfor jeg sikter til deg. Du sier at de ikke kan greie å utkonkurere facebook. THANK GOD! Dedikerte brukere med andre ord, og ikke små drittunger! Har gledet meg til et nytt Sosialt Nettverk lenge, da jeg er lei av at alle lokale 10åringer legger meg til på face, spammer med requests etter at jeg ignorerer gang på gang. Åsså dette nye drittet med "votes", hva faen, leave me alone... Vil vite om vennene mine skal noe spess, ikke vote på bullshit og spille spill...

GO GOOGLE!

 

Ikke enig i at eneste grunnen Google vil inn i social er for å få mer info om deg? Google lever av å ha info om deg og servere deg reklame med bakgrunn av dette. Det er det eneste de tjener penger på i dag.

 

Jeg er ikke noen fan av Facebook, og har slettet kontoen min mer enn en gang, men denne siste gangen har jeg vert mye strengere med hvem jeg blir "venner" med og har bl.a. ett krav om at med mindre det er slekt så skal jeg ha snakket med de det siste året, og da har ihvertfall jeg ikke noe problem med hva som dukker opp i streamen. Men den yngste jeg er "venn" med er vel rundt 20 da.

 

Og i mine øyne er det ikke 10-åringene dine som ikke vil lage seg en konto hos Google, men slekt og venner som ikke er så datakyndige, jeg har besteforeldre som bruker Facebook for å holde kontakten med barnebarna som er spredd utover landet, og jeg tviler på at disse er interresert i å hoppe over til Google+.

 

Det beste hadde vert om Diaspora slo ann da man der vil kunne unngå at store selskap eier/scanner det du laster opp.

Lenke til kommentar

Kall meg gjerne paranoid, men jeg tror heller at jeg vil fordele informasjonen om meg på nett over flere aktører. Det er nok med at jeg "spør" Google hver gang jeg lurer på noe, om jeg ikke skal oppdatere dem med bilder fra festen i helgen også.

 

 

Enig i dette. Jeg bruker GHS for e-mail hosting for domenet, jeg søker med Bing og jeg har låst ned Facebook kontoen min så mye det går ann, spre det utover så unngår en at ett selskap sitter med all infoen.

Lenke til kommentar

Veldig fan av google generelt og nå er kanskje det beste tidspunktet å prøve å ta brukere fra facebook. Facebook har blitt veldig bloated det siste året, med masse nye funksjoner, spørsmål og andre ting som ofte klusser til streamen. Det jeg lurer mest på er : Om google + faktisk blir en suksess og facebook dabber av, hvordan blir det med markedsføring via google+ kontra facebook? En av favorittfunksjonene mine hos facebook er at jeg enkelt kan like en side av f.eks et band og få "personlige" meldinger om turneer, gigs, planer og alt mulig annet. Det blir en slags RSS v2 for min del, blandet i alt det andre sosiale. Facebook gjør jo også kommunikasjon mellom merkevare og kunde på en fantastisk måte.Men man får nok svar raskt nok når google faktisk lanserer hele driten, forhåpentligvis med en sinnsyk kampanje, full funksjonalitet og lite kluss. Om ikke så er nok sjansen for at mannen i gata skal gå over til "Googlebook" når de allerede er på facebook.

Lenke til kommentar

Nettsted rapportert som nettsvindel! Dette nettstedet på www.hardware.no er rapportert som en nettsvindel, og blokkeres basert på sikkerhetsinnstillingene dine.

Nettsvindler er laget for å lure brukere til å gi fra seg personlig eller finansiell informasjon ved å etterligne kilder som du stoler på.Dersom du skriver inn informasjon på nettsiden kan det føre til identitetstyveri eller annen svindel.

 

Dette er forsiden i Forefox 5

Får ikke lest heller.

 

Jeg fikk denne advarselen opp når jeg skulle lese denne artikkelen:

 

**Bilde**

 

Hei,

 

Vi har ikke funnet noen årsak til at våre sider er markert som "phishing"-forsøk i Google, men vi har i løpet av natten fått en rapport fra Google om at de har merket Google+-artikkelen som "phishing"-forsøk i sine systemer.

Dette ser ut til å være åpnet igjen nå.

Vi har en mistanke om at det kan være en annonse som har utløst dette, og at det i kombinasjon med omtale av Facebook og Google er slått falsk positiv alarm i Google sine systemer.Feilen ser ut til å ha løst seg selv i løpet av natten (sannsynligvis ved at flere har rapportert at vi ikke driver "phishing").

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Det gjøres et stort poeng av at en kan lage vennelister på Google+. Denne funksjonaliteten har vært lenge i FB.

Forskjellen er vel at denne funksjonen skal være veldig grunnleggende, kraftig og enkel i google+. I facebook er den nesten litt bortgjemt, trælete og ikke helt intuitiv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så lenge man må ha en offentlig profil så kommer jeg ikke til å skaffe meg en profil så enkelt er det.

 

Har de foresten andre instilliger enn public/private for hvorvidt profilen er indexerbar for Google/Bing?

 

Og hvordan er det med rettigheter på bilder/videoer en laster opp? Er det Facebook, Gmail eller Skydrive rettigheter?

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Syntes dette er bra jeg, flere aktører sørger for økt konkurranse. Facebook vil sannsynligvis bli enda bedre, enda raskere nå også. Om de får fjernet alle småbarna og det andre sølet er ikke sikkert, men det blir helt sikkert forbedret når de merker at Google+ tar andeler.

 

Når det kommer til anonymitet. 99% av folket på Facebook(som jeg veit om ihvertfall) bruker real-name. Dette er jo litt av poenget med et slikt nettverk. Skjønner paranoiaen med anonymitet, men da er det bare å opprette et fake-name vel?

 

Man kan tro mye rart, og man veit aldri om Google kan bruke all infoen om deg til noe skummelt.

Lenke til kommentar

 

Når det kommer til anonymitet. 99% av folket på Facebook(som jeg veit om ihvertfall) bruker real-name. Dette er jo litt av poenget med et slikt nettverk. Skjønner paranoiaen med anonymitet, men da er det bare å opprette et fake-name vel?

 

Man kan tro mye rart, og man veit aldri om Google kan bruke all infoen om deg til noe skummelt.

 

Å ha et falsk navn er ikke det samme, da det er adskillig mer tungvindt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Men jeg forstår fremdeles ikke problemet her, om man har et ekte navn på Facebook vises jo også dette public? Samme om man har stengt profilen sin slik at kun venner kan se innholdet?

 

Det er dessverre tungvint å holde seg anonym, men slik er det blitt når man jobber imot strømmen.

Lenke til kommentar

Men jeg forstår fremdeles ikke problemet her, om man har et ekte navn på Facebook vises jo også dette public? Samme om man har stengt profilen sin slik at kun venner kan se innholdet?

 

Det er dessverre tungvint å holde seg anonym, men slik er det blitt når man jobber imot strømmen.

 

Man kan skjule navnet for søk på internet og facebook hvis man ønsker på facebook. Blir ikke kastet ut for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...