Balthier Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Da var jeg blitt påvist 100 prosent allergi for bjørk, gras, katt og midd.. Vel midd lå kun på ca 70 % Jeg tar ca en zyrtec hver dag. Allikevel klør det som et helvete i ganen ( hovedsakelig symptom når jeg kjenner allergi er at jeg får nupper i ganen og at jeg nyser konstant, klør i øyet og annet faenskap ) Så når jeg tar zyrtec så føles det selvfølgelig bedre. Men, jeg kjenner sånn halveis ut på dagen at symptomene kommer, noen ganger umiddelbart eller uavhengig av om jeg nettop har tatt en zyrtec. Ser på instruksjonene at man kun skal ta en pr dag. Er det farlig å øke denne til to? Finnes det andre, bedre antihistaminer man kan få tak i? Hva er navnet på disse? osv. Trenger virkelig hjelp her fordi jeg blir gæren av kløa På forhånd takk ~Balthy
vidarkri Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Det finnes mange forskjellige medisiner mot allergi og jeg synes det er litt rart at ikke legen din har ordinert en av de reseptbelagte variantene. Kortisonsprøyter kan også være til god hjelp, de varer også lenge, men bør settes en stund før pollensesongen begynner.
Balthier Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Skrevet 27. juni 2011 Aldeles nydelig, vidarkri. Jeg skal ta dette opp med denne faste legen. Forøvrig, har du/dere noen navn/erfaringer med antihistaminer til gitte allergener? Hadde vært fint med litt håndfaste erfaringer og begrunnelser av div reseptbelagte midler. På forhånd takk
Balthier Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Skrevet 27. juni 2011 Jeg liker å være forberedt før neste møtet med legen. Jeg bor i et vel trafikkert strøk, der det både titt og ofte er megne ventetider. Derfor vil jeg ha navn på disse reseptbelagte antihistaminene, jo flere jo bedre, slik de føres i apoteket. Du som måtte vite eller har erfaring, vennligst unn meg gleden av denne kunnskapen. ~Balthy
MrLee Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Kortisonsprøyter er meget effektivt for meg, men enkelte melder om bivirkninger, snakk med legen om det før du prøver. Min fastlege nevnte ingenting for meg. (Men jeg har heller ikke merket noe av det negative folk snakker om heller da)
vidarkri Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 3 av de bedre heter Aerius, Kestine og Telfast, men det er som sagt mange alternativer.
BuffyAnneSummers Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Cetirizin er fin. Kjæresten min er allergisk mot katter, gress og pollen. En pille eller to funker bra.
Balthier Skrevet 27. juni 2011 Forfatter Skrevet 27. juni 2011 Igjen. Aldeles nydelig. Dere har overgått alle mine forventninger hva angår tema allergen og antihistamin. Tusen takk skal dere ha, trådinnleggere. Snart trenger vi vel ikke lommelegen lenger, LOl-tihi. Jeg vil mest sannsynlig etterspørre/forlange en kortisjoninnsprøytning og rapportere mine resultater her. Jeg er fortsatt åpen for forslag av flere reseptbelagte tabletter. Så hvis noen av dere på et senere punkt skulle finne denne tråden og føler at dere har noe å bidra med; føl dere fri til å poste! Deres gode venn, ~Balthy
The Doctor Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Jeg har ganske kraftig allergi mot bjørk, gress og burot. Fra jeg var 11 år begynte jeg med kortisonsprøyter, og det fungerer utmerket. Før det var det ett mareritt og løpe ut i gresset og leke med søskenbarn, selv om jeg hadde tabletter mot allergien, nesespray og øyedråper. Nå er det litt rennende nese enkelte dager, men det er ikke en stor plage. Så jeg vil anbefale kortisonsprøyter, har ikke fått noen bivirkninger av det, men det avhenger vel fra person til person.
the_last_nick_left Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Cetirizin og Zyrtec er nøyaktig det samme, så hvis det ene ikke hjelper, hjelper ikke det andre heller. Det viktigste som hjelper mot midd er en støvsuger og en klut.. Øyedråper, for eksempel Spersallerg, hjelper mot kløe i øynene og nesespray, for eksempel Flutide, hjelper mot nysing og rennende nese. Prøv disse sammen med Zyrtec/ Cetirizin før du går løs på kortisonsprøyter. Og det er ikke noe poeng å ta flere Zyrtec om gangen, effekten blir ikke noe bedre. 1
vidarkri Skrevet 27. juni 2011 Skrevet 27. juni 2011 Jeg synes da han kan prøve kortison og gjøre seg opp sin egen mening om det. Jada, kortison er ikke bra for helsa MEN for meg så gjør en injeksjon med kortison så mye for allergien at jeg nesten ikke behøver tabletter og det er for meg gull verdt.
Stonescream Skrevet 28. juni 2011 Skrevet 28. juni 2011 Du kan først forsøke ulike standardtabletter som er foreslått ovenfor. Aelius hadde broren min en periode og de fungerte veldig bra. Han måtte tilbake på zyrtec da det er samme virkestoff og de er rimeligere for staten, men de fungerte bedre for han. I tillegg har du øyendråper som du tar morgen og kveld som virker forebyggende. Ellers er det å ta seg fjelltur, sjekke pollenvarselet og ta en tur på sjøen istedenfor rulle rundt i enga ting som er å anbefale. Mvh en som klør i halsen automatisk når han ser gress på tv'n. Jeg har ei tante som sverger at hun var 10 ganger bedre med akupunktur hun tok før sesongen starta, men det er veldig individuelt og fungerer ikke på alle.
bas Skrevet 28. juni 2011 Skrevet 28. juni 2011 Aerius og Cetirizin har jeg gode erfaringer med (bjørk, gress og burot). Kortison har jeg ingen erfaring med, men en av de mer vanlige bivirkningene er vel at man hovner opp, spesielt i ansiktet og ser helt oppblåst ut.
BuffyAnneSummers Skrevet 29. juni 2011 Skrevet 29. juni 2011 Cetirizin og Zyrtec er nøyaktig det samme, så hvis det ene ikke hjelper, hjelper ikke det andre heller. Det viktigste som hjelper mot midd er en støvsuger og en klut.. Øyedråper, for eksempel Spersallerg, hjelper mot kløe i øynene og nesespray, for eksempel Flutide, hjelper mot nysing og rennende nese. Prøv disse sammen med Zyrtec/ Cetirizin før du går løs på kortisonsprøyter. Og det er ikke noe poeng å ta flere Zyrtec om gangen, effekten blir ikke noe bedre. Forskjellen er at Zyrtec går ikke på frikortet, men det gjør Cetirizin. Så hvis man har stadig plager er det bedre å få på resept.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå