Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] CMD virker ikke..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen ekspert på Windows environment variabler. Men hvis det står [sYSTEMROOT] så må det være feil. Det skal stå %SYSTEMROOT%

 

Virker som et program (eller virus) har forandret din path. Nøyaktig hvordan du bør gå fram skal jeg ikke gi meg inn på, men tipper du kan finne noe i dette Google søket:

http://www.google.com/search?q=%22environment+variable%22+site%3Adiskusjon.no&hl=en&num=10&lr=&ft=i&cr=&safe=images&tbs=#sclient=psy&hl=en&lr=&source=hp&q=how+to+restore+environment+variables+in+windows&aq=f&aqi=g1g-v1&aql=&oq=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=2955d2dfcccaf0cf&biw=1263&bih=1004

Lenke til kommentar

Ser ikke så galt ut, nei. Prøv

 

cd %SystemRoot%\system32

ipconfig

 

Etter å ha gjort det der fungerer cmd som vanlig, men hver gang jeg åpner cmd må jeg skrive det inn på nytt.. :S hvordan fikser jeg det?

 

*beklager at jeg svarer sent, har vært opptatt i det siste.

Lenke til kommentar

Ikke helt sikker på det her, men det virker litt rart at du får %SystemRoot% når du lister path (ref bildet i post #7). Jeg får

C:\Windows\System32

Det er slik at %SystemRoot% er det som PATH blir satt til, men Windows skal 'oversette' det til C:\Windows\System32.

 

Tror du bør ta en titt på Environment variabler.

http://geekswithblogs.net/renso/archive/2009/10/21/how-to-set-the-windows-path-in-windows-7.aspx

 

 

 

Lenke til kommentar

Nice! jeg slengte på ;C:\Windows\System32 på slutten der, og nå fungerer CMD helt fint : )

takk for hjelpen, setter pris på det :)

 

Fant aldri ut hva feilen var, men for noen dager siden slettet jeg mellom 70 og 100gb søppel fra pc'en.. gjorde sikkert noe galt da :p

 

Men jo, takk for hjelpen folkens ;* glad i dere <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...