Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Delkasko eller kasko ?


Anbefalte innlegg

Tittel sier det meste.

 

Er første bil som skal forsikres. Jeg er 18år og har ikke hatt noen forsikring før.

Bilen det gjelder er en Audi A4 1,8T Quattro 2002, Verdi ca.110000.

 

Har sjekket hva det koster meg å ha kasko, og det er så dyrt at det ikke kommer på tale: 62000 skal If ha. Med Delkasko blir det "kun" 20000. Så jeg lurer på om jeg burde velge Delkasko? Eller finnen en annen bil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk andre selskaper enn If. If er nok bedre enn mange andre på skadebehandling, men de har såvidt det kan se ut et system for å unngå å få inn 18-åringer som kunder (ved å øke prisen). Sjekker du hos f.eks Gjensidige (elendig på skadebehandling, verdt å merke), så er sikkert prisen halvparten der.

Lenke til kommentar

Fordi 20 000 kroner i året for forsikring er galskap? Spesielt når det bare er snakk om delkasko. Det betyr at du kan krasje bilen uten å få en dritt igjen for den - til tross for at du betaler nesten 2000 i måneden.

 

18 åring med en A4 TQ?

 

Det kan også bety for 20k i året så øker man sjansen til å få napp hos småripsene i ny og ne ;)

 

Det er enkelte folk som bruker mer bare for den ene grunnen :p

Lenke til kommentar

Har du bankkonto i en lokal bank / filial så gå der å hør. Ofte greiere priser når de "kjenner" deg.

 

Husker da jeg som 21- åring ringte rundt får å spørre etter forsikring på en Peugeot 205GTi (1,9L).

Hos If lo kundebehandleren av meg og ba meg begynne å øve på å skrive søknader. Så kunne jeg sende inn en når jeg passerte 30 :)

Gjensidige skulle ha 30.000 +

 

 

 

Det er ganske greit å bruke foreldrene sin forsikring frem til du blir 25. Etter passerte 25 går prisen endel ned (hos mange selskap, hvertfall).

 

Min GTi endte opp via mor mi sin forsikring. 3000,- i året med del- kasko hos den lokale banken.

Lenke til kommentar

18 åring med en A4 TQ?

 

Det kan også bety for 20k i året så øker man sjansen til å få napp hos småripsene i ny og ne ;)

 

Det er enkelte folk som bruker mer bare for den ene grunnen :p

 

Hvis jeg hadde møtt en dame som spredte beina fordi noen kjørte en ti år gammel A4 ville jeg holdt meg unna. Da må du mest sannsynlig ikke røre henne engang for å bli smitta med noe fryktelig farlig.

Lenke til kommentar

Har du bankkonto i en lokal bank / filial så gå der å hør. Ofte greiere priser når de "kjenner" deg.

 

Husker da jeg som 21- åring ringte rundt får å spørre etter forsikring på en Peugeot 205GTi (1,9L).

Hos If lo kundebehandleren av meg og ba meg begynne å øve på å skrive søknader. Så kunne jeg sende inn en når jeg passerte 30 :)

Gjensidige skulle ha 30.000 +

 

 

 

Det er ganske greit å bruke foreldrene sin forsikring frem til du blir 25. Etter passerte 25 går prisen endel ned (hos mange selskap, hvertfall).

 

Min GTi endte opp via mor mi sin forsikring. 3000,- i året med del- kasko hos den lokale banken.

 

Har lest litt rundt å fått høre både det ene og det andre. Mange sier det ikke er lurt å sette forsikring på foreldre, men heller begynne å spare bonus med en gang. Er det mye penger å spare på å sette den på forelder de første årene?

 

Kjøper ikke bilen pga. smårips :p Heller fordi jeg ikke er typen som kjører rundt i en bil som ser ut som den kommer til å falle sammen når som helst.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Delkasko er alt man behøver mener nå jeg, men og betale 20.000 er galskap. (jeg har ingen kasko i det hele tatt på min,)

 

PS: Hør med andre forsikringsselskaper også!

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Ferskt sertifikat og et halvsprekt kjøretøy verdt over 100 000 tilsier kasko. Sett forsikringen på foreldrene dine, så sparer du deg for en god slump penger. Alternativt kan du kjøpe deg en billigere førstebil, og heller kjøpe drømmebilen når du har lært deg å kjøre.

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Bonus er ikke det eneste som er avgjørende for prisen. Forsikringsselskapene tar med alder i kalkylene sine. Ellers vil jeg tro at man har litt bedre råd når man er 40 år kontra 18 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...