Gå til innhold

Canal+ overtar tippeligaen fra TV2


pakini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meh - jeg er faktisk ikke fornøyd. Det kan riktignok bli litt for mye fotball til tider. Men for en student, med utrolig lite tv-kanaler, og TV2 sin fantastiske Sumo. Så kunne jeg velge akkurat det jeg ville, når jeg ville det. Og ikke minst få med meg et program som matchball mandag.

 

Med tanke på at jeg ikke kan få sett på noe fra canal + så er jeg ikke happy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd for oss som er glad i fotball, men ikke har råd til å betale flere hundrelapper i måneden for å se det!

 

Men for å se det fra en annen side vil jo dette bety betydelig større inntekter for klubbene, da flere vil komme på stadion å se i stede for hjemme i stua. Vil tro dette er mye av grunnen til at NFF godtok dette tilbudet så raskt. Økonomien i norsk fotball.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på virkelig hvordan NFF kan representere fotballens interesser (eventuelt bare egen lomme, man må jo lønnes i NFF) når man lar et godt etablert produkt på en allmenn kanal bli solgt til en "bakgårdskanal" uten å i det hele tatt la andre aktører slippe til. Useriøst, uprofesjonellt og det eneste dette trekket gagner er lommeboka til nFF.

Lenke til kommentar

Vel - etterhvert som TV har blitt mer og mer dominerende så er det ofte færre folk på mange "mindre" sportsarrengement. Så det kan føre til flere på stadion.

 

Men, samtidig er det mindre innteressant for sponsorer, fordi færre ser navnene til sponsorene. Så jeg regner med vinningen går opp i spinningen.

Lenke til kommentar

Vel - etterhvert som TV har blitt mer og mer dominerende så er det ofte færre folk på mange "mindre" sportsarrengement. Så det kan føre til flere på stadion.

 

Men, samtidig er det mindre innteressant for sponsorer, fordi færre ser navnene til sponsorene. Så jeg regner med vinningen går opp i spinningen.

 

Et godt poeng.

De store blir nok større og det er nok de minste lagene som kommer til å lide.

Dog fans er fans, fotball kommer til å være like populær selv om C+ sender kampene, så tror nok sponsorene punger ut penger, dog så tror jeg strategien må endres og samarbeidet mellom klubbene og sponsorene bli tettere, her må det nyskapning til for å utnytte potensiale.

Lenke til kommentar

Er vel opp til klubbene å bestemme hvor mye de vil bruke, pr dags dato bruker de fleste klubbene for mye penger. Spillerlønningene er altfor høye og kan ikke opprettholdes i lengden om inntektene øker dramatisk.

 

Så personlig føler jeg fotball får den dekningen, sponsorstøtten og nok penger for tv-rettigheter. Men er bare klubbene som ikke klarer å forvalte inntektene på en god måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...