PoleCat Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 Jeg har to stk minnebrikker av følgende type: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Når jeg tar forskjellige benchmark-tester Aida32 og Sandra, og sammenligner med mitt system, får jeg et mye lavere resultat enn det testen tilsier jeg "burde" hatt. 2284MB/S og 2131MB/S i Sandra, mens det sammenlignede systemet som er likt mitt, viser 3080MB/S/2912MB/S. Når jeg starter opp maskinen står det: DDR400 Dual Channel Enabled Hvilke instillinger skal jeg endre i BIOS for å bedre dette? Har lest litt forskjellige andre poster i dette forumet ang. dette, men forstår det liksom ikke helt. Nå står CPU FSB/DRAM ratio på "By SPD". Regner med at det er denne som skal endres? Det er så utrolig mange valg, og jeg har så utrolig lite peiling på dette... Anyone? Mine specs under:
Bach Skrevet 30. juli 2003 Skrevet 30. juli 2003 Tyter vel av ramtweakguider rundt på nettet. ;-) Men litt generelt om egen erfaring med TwinMOS (CH-5). Velg bort "By SPD" seff. På ditt kort kan du vel velge flere forhold mellom FSB og minnefart. Det optimale er synkron, og så høyt som mulig. Så litt tweak: Brikkene skal fungere på CL2.0 langt oppover uten å øke spenninga. BankInterleave setter du til "4Bank". På min brikke MÅ "Trcd" stå på 3T for at maskina skal boote. DRAM CommandRate fungerer på 1T opp til 170/340MHz. Over det må den stå på 2T. Om du har noe som heter "BurstLength" bør den stå så høyt som mulig. Ellers er "regelen" så lave verdier som mulig. Men det er instillingene over som har mest å si på ytelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå