Gå til innhold

Opplasting av YouTube-covere kan gi fem års fengsel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så neste gang unge, inspirerte musikere skal fremføre noen sanger på skoleavlutningen så må de betale royalties eller vente til de er gode nok til å kun ha engenprodisert materiale.

 

Lenge leve den amerikanske musikkindustrien. Når de er så dumme at de lar griske advokater diktere alle tankene deres så fortjener de å gå nedenom og hjem.

Lenke til kommentar

Det er passende skremmende når det blir liggende mange slike "sovende" lover med store strafferammer det finnes under hendelser vi ser på som helt uskyldige og vanlige.

 

Hva dette egentlig betyr er at hvem som helst kan straffes når som helst hvis man bare noen med makt har nok motivasjon til det. Det slår meg som en meget effektiv måte å stilne noen.

 

At du selv i teorien kan straffes hardere av å legge opp en video av deg selv som amatør-fremfører en beatles sang på kassagitar enn om du utførte grov vold eller voltekt mot et annet menneske burde være rimelig hårreisende for de fleste. Hvis ikke dette forteller oss at den intellektuel eiendom er mer verdt enn menneskene som bruker den så vet jeg ikke hva det signaliserer...

 

-Stigma

Endret av Stigma
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Denne saken er kanskje blåst litt opp siden den faktisk krever at eieren av verket taper over 2500$ på grunn av oppvisningen.

 

Ingen domstol i hele usa (forhåpentligvis) vil konkludere med at en artist taper penger på at en unge/whoever synger sangen deres på cam på youtube.

 

shall be imprisoned not more than 5 years, fined in the amount set forth in this title, or both, if-

 

-the total retail value of the performances, or the total economic value of such public performances to the infringer or to the copyright owner, would exceed $2,500; or

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne saken er kanskje blåst litt opp siden den faktisk krever at eieren av verket taper over 2500$ på grunn av oppvisningen.

 

Ingen domstol i hele usa (forhåpentligvis) vil konkludere med at en artist taper penger på at en unge/whoever synger sangen deres på cam på youtube.

 

shall be imprisoned not more than 5 years, fined in the amount set forth in this title, or both, if-

 

-the total retail value of the performances, or the total economic value of such public performances to the infringer or to the copyright owner, would exceed $2,500; or

 

Det virker ikke så urealistisk for meg med tanke på at de allerede mener (og har fått medhold i flere tilfeller) om at de har tapt hundretusenvis av dollars av et en privatperson har delt et par musikkfiler. Jeg tror du undervurderer hva industrien er villig til å gjøre.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...