Gå til innhold

Nettmøte: Altibox stiller til nettmøte fredag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det ingen spørsmål ang. dette morsomme påfunnet med Discovery Channel osv.? Sensurert bort? Eller hører det ikke hjemme på hw.no? Virker rart at ingen spørsmål handlet om dette hvis det ikke hadde med kontekst eller sensur å gjøre...

Lenke til kommentar

Hvorfor er det ingen spørsmål ang. dette morsomme påfunnet med Discovery Channel osv.? Sensurert bort? Eller hører det ikke hjemme på hw.no? Virker rart at ingen spørsmål handlet om dette hvis det ikke hadde med kontekst eller sensur å gjøre...

 

http://www.altibox.no/nyheter?p_p_id=62_INSTANCE_I5bT&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=column-1&p_p_col_count=1&_62_INSTANCE_I5bT_struts_action=%2Fjournal_articles%2Fview&_62_INSTANCE_I5bT_groupId=10327&_62_INSTANCE_I5bT_articleId=4971738&_62_INSTANCE_I5bT_version=1.0

 

Derfor...

Lenke til kommentar

jeg hadde 4 spørsmål til nettmøtet , ingen av dem ble besvart.

f.eks hvorfor kan ikke de være en tilleggspakke med alle discovery kanalene tilgjengelig uavhengig av basis kanalene?

tanken var at dersom ikke discivery ble med i basispakke så kunne man likevel få tilgang til discovery uten å måtte ty til viasat gull

 

 

det er nok en del som likevel fikk delvis svar på spørsmålene siden andre stile like spørsmål .

39 svar er lit lite.

 

 

nå sies det at i tillegg til at at kanalen er komme tilbake så er det også inngått en av tale om flere kanaler fra discovery

Lenke til kommentar

 

Hvorfor kan jeg ikke få TV-signalet på en PC

Spørsmål fra Pål: Hei

 

Før jeg fikk Altiboxen gjennom borettslaget brukte jeg en PC med et TV-kort til å se TV. Dette ga med opptaks, timeskifting og lignende uten ekstra kostnader (annet en harddiskplassen). Etter at jeg fikk Altibox og deres TV-tuner (en Motorola boks), har jeg ikke mulighet til å se TV lengre. Skjermen som er tilknyttet PC-en jeg brukte, har kun DVI og VGA inn, og siden dere bruker HDCP på HDMI signalet har jeg ingen mulighet til å konvertere fra HDMI til DVI (uten å bruke en HDCP stripper, noe jeg regner med dere ikke selger?), selv om skjermen er god nok til å vise HD. Jeg synes dette er dårlig brukervennlighet, da en ekstra DVI eller lignende utgang på tuneren hadde vært fint.

Men mitt egentlige spørsmål er hvorfor trenger jeg Motorola boksen i det hele tatt? Den boksen kjører en versjon av Linux og tar inn TV-signalet over Ethernet. Dermed ser jeg ikke problemet med å gi ut et program som jeg kan kjøre på min Linux PC, som har et ekstra nettverkskort, slik at jeg kan se TV på PC (og bruke min egen harddisk til opptak)? Jeg leste på en gammel forumpost (minst tre år gammel) at dere arbeidet med en slik løsning for Windows media Center. Hvor er den blitt av?

Et annet alternativ var at man kunne streame signalet fra en server hos dere, noe alla det NRK har, bare at det var for alle kanalene som jeg betaler for.

 

Jeg håper dere kan svare på dette, fordi jeg føler at jeg har gått baklengs inn i framtiden, der min gamle løsning var overlegen deres "nye" på alle måter.

 

 

Svar: Våre avtaler med de forskjellige distributørene pålegger oss å kryptere alt innhold for å hindre kopiering og spredning av dette. Når det gjelder NRK vil du se at de ikke sender alt innhold ut på nettet selv. Dette fordi deres rettigheter ikke tillater usikker distribusjon av materialet.

 

Når der gjelder bruk av egen pc som tuner er dette noe vi også ser som spennende, men ikke noe vi aktivt jobber med for tiden.

 

 

Se her du: LINK!

Endret av Ballestikk
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...