Gå til innhold

Hvordan vil fremtiden bli?


Anbefalte innlegg

At kortere avstand mellom 2 enheter skal øke bandbredden har jeg liten tro på.

Det er heller ikke den kortere avstanden som er poenget, men antallet tilgjengelige enheter innen rekkevidde. Bittorrent går ut på "teppebombing", at det samme signalet fordeles på flere parallelle signalveier. Dette øker båndbredden og dermed overføringshastigheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At kortere avstand mellom 2 enheter skal øke bandbredden har jeg liten tro på.

Det er heller ikke den kortere avstanden som er poenget, men antallet tilgjengelige enheter innen rekkevidde. Bittorrent går ut på "teppebombing", at det samme signalet fordeles på flere parallelle signalveier. Dette øker båndbredden og dermed overføringshastigheten.

 

ved første "sending" må de komme dra en enhet . skal den også sende samme signal parallelt.

 

jeg velger heller å tro at du var lit uheldig med forklaring din og bruker feil beskrivelse.

 

Hver enkelt "bruker" får neppe høyere bandbredde , derimot så får flere tilgang på samme tid .

 

f.eks en enhet kan kun motta fra en kanal av gangen , og flere mottakere kan mota fra samme kanal på samme måte som samme bilde sendes til fler skjermer på samme tid.

jeg vil ikke kalle det for økt bandbredde for å unngå misforståelser

Lenke til kommentar
At kortere avstand mellom 2 enheter skal øke bandbredden har jeg liten tro på.

Det er heller ikke den kortere avstanden som er poenget, men antallet tilgjengelige enheter innen rekkevidde. Bittorrent går ut på "teppebombing", at det samme signalet fordeles på flere parallelle signalveier. Dette øker båndbredden og dermed overføringshastigheten.

jeg velger heller å tro at du var lit uheldig med forklaring din og bruker feil beskrivelse.

Les artikkelen på http://no.wikipedia.org/wiki/BitTorrent og fortell oss etterpå hvem av oss som har misforstått. :whistle:

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår artikkelen så var jeg inne på det som står der.

Da har jeg ikke misforstått det.

 

Det du skriver at man får økt bandbredde blir ikke helt riktig.

man får ikke økt bandbredde , men flere får tilgang til de samme dataene som deg.

 

husker du at jeg nevnte at det var likt det å koble flere skjermer til samme video kilde.

flere skjerme vist det samme bilede = flere brukere får de samme dataene via en kanal.

 

å så i realiteten er det data serverne som blir mindre bestet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...