Gå til innhold

Sony annonserer A35


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge Sonyalpharumors skal A35 ligge på 600 euro uten kitobjektiv og 700 euro med i Europa.

Med dagens valutakurs blir det 4800,- uten og 5500,- kr med kit.

Det er mulig å forhåndsbestille fra Amazon.

 

Det ryktes også at Sony skal lansere A77 i løpet av en måneds tid (avtakeren til A700) og i tillegg et nytt kitobjektiv.

 

Det ryktes i tillegg at Sony vil lansere en ny avtaker til A55 (A57?) som vil være svært lik A77, men sensorstørrelsen vil være den største forskjellen.

Endret av Itspersonal
Lenke til kommentar

Blir spennende å se om også Canon vil hive seg på Sony

Er vel litt hard å være sensor-outsider

 

Det kommer ikke til å skje, men så vil jeg heller ikek kalle Canon for sensor-outsider heller. De lager meget gode sensorbrikker, og har fordelen at de står for det hele selv, fra selve brikken, via firmware, til bildeprosessoren.

Lenke til kommentar

Har vel nevnt det før at Sony nok kommer til å spise seg mer og mer inn på speilrefleksmarkede, de har kapital nok i ryggen til å klare det og alle andre aktører kommer nok til å merke presset.

Det jeg er mest redd for er at presset blir såpass stort at de mindre aktørene får problemer å henge med :hmm:

Lenke til kommentar

Bare bra for oss forbrukere at det er flere aktører og at vi får mere å velge i.

Sony har flere ganger sagt om seg selv at de er først og fremst et "underholdnings selskap".

De lager spill og produkter for underholdning først og fremst.

Film og musikk også forresten, samt programvare for slik produksjon.

 

Så jeg vet ikke om Sony vil eller i det hele tatt har tenkt å utfordre Canon og Nikon

på det virkelige pro. markede for kamera og utstyr. Tenker spesielt på

det veldig bra objektiv utvalget som Canon og Nikon har på raske tele objektiver.

Men også pro. service etc.

 

Tror ikke Sony har planer om å "spise" av det markede. Virker som de fokuserer

på forbrukermarkede men også det litt mer seriøse markede etter hvert.

 

Vi får se hva som kommer videre, jeg venter fortsatt på nye semi-pro modeller fra

Sony og er litt spent på hva de kan tilby der.

 

Selv om Sony er store så har de ikke enorme overskudd totalt sett.

Og dette året vil jeg si har vært et lite, eller kanskje stort, katastrofe år

med både naturkatastrofer og disse svært kjedelige hacker sakene.

Så Sony kan ikke bare pumpe ut mye nytt kamerautstyr lengre tror jeg. Men muligens

gjør de det ok økonomisk når det gjelder kamera/video. Virker som de selger bra med

sensorer også.

 

Kommer vel snart et Sony kamera med "Angry bird" spill eller noe. Så har man noe å gjøre

på mens man venter på ørnen etc skal dukke opp. Men man får huske å ta med seg noen

ekstra batterier da :)

Endret av Maxwell
Lenke til kommentar
Tror ikke Sony har planer om å "spise" av det markede. Virker som de fokuserer

på forbrukermarkede men også det litt mer seriøse markede etter hvert.

 

Men er ikke nettop det som er den største delen av markede?

Proffmarkede lever vel sitt eget liv, menst forbrukermarkede formelig har eksplodert .

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke, men jeg vil nesten tro at forbrukermarkede er størst ja.

Ja forbrukermarkede har virkelig tatt av de siste årene for speilrefleks og

system kamera. Merker det på gaten og med turister, nesten like ofte man ser

system som kompaktkameraer nå.

Lenke til kommentar

Blir spennende å se om også Canon vil hive seg på Sony

Er vel litt hard å være sensor-outsider

 

Det kommer ikke til å skje, men så vil jeg heller ikek kalle Canon for sensor-outsider heller. De lager meget gode sensorbrikker, og har fordelen at de står for det hele selv, fra selve brikken, via firmware, til bildeprosessoren.

 

Du nevnte i vinter at dere fikk inn A55 til test i januar.... Når kommer den testen?? vet ikke om det er sony sin feil eller hvem sin det er, men litt rart at testen uteblir. Kamera som kom på markedet et halv år etter er for lengst testet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...