Gå til innhold

Far Cry 3 vist for første gang (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nok et populært PC spill som nå blir melket på konsoll markedet, så veldig skeptisk.

 

Men tror at nå som konsoll er så pass utdatert kan vi se flere som satser på PC som Witcher2 og Batlefeild 3. Og himmel så mye bedre disse spillene ser ut!. jeg kjøper (spillene nevnt sist) og håper flere gjør det slik at Pc spill lønner seg ).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg falt fullstendig for Far Cry 1 i sin tid.

Som folk flest, synes jeg Far Cry 2 ble for langtekkelig og lite varierende. Men jeg må nå personlig si at jeg synes denne demo-videoen så virkelig lovende ut på flere måter. Jeg fikk lyst å spille det nå. Men jeg er enig at det var en turn-off å se den A-knappen.. Samt de experience poengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

tja, 360 har også A knapp. nå har det jo også forsåvidt kommet flere far cry spill på konsoll enn på pc, så hvorvidt spillet har blitt konsolifisert er en annen sak. personelig er jeg mer imot idiotiske mekanismer enn at det kommer ut på flere plattformer. som sagt lenger oppe i tråden håper jeg malaria delen er fjernet og at man ikke gjør spillene dummere for et bredere publikum.

 

ps, eneste spillet som har hatt vondt av konsolifisering de siste årene er crysis 2 som iforhold til crysis 1 bare var elendig!!!

Lenke til kommentar

tja, 360 har også A knapp. nå har det jo også forsåvidt kommet flere far cry spill på konsoll enn på pc, så hvorvidt spillet har blitt konsolifisert er en annen sak. personelig er jeg mer imot idiotiske mekanismer enn at det kommer ut på flere plattformer. som sagt lenger oppe i tråden håper jeg malaria delen er fjernet og at man ikke gjør spillene dummere for et bredere publikum.

 

ps, eneste spillet som har hatt vondt av konsolifisering de siste årene er crysis 2 som iforhold til crysis 1 bare var elendig!!!

 

Enig i flere ting, men er ikke idiotiske spillmakenismer nettop konsollisering?, det er tydlig i Crysis 2 (skuffaaa spesielt når anmeldere klarte å iniblle meg at det overhodet haddet noe me crysis 1 å gjøre) men Bioware spillene bærer også preg av dårlig konsoll løsninger som autohide, man ser terenget er lagt opp til å gjemme seg skyte gjemme, det er veeeeeldig linært osv (kunne holdt på lenge). På PC haddet ikke slike ting vært nødvendig å brukt derfor føles alt som idiotiske mekanismer som jeg tror du blander med konsollisering ).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

enkelte mekanismer skyldes selvfølgelig konsoller, spesielt merkbart er jo dette på crysis 2. i mine øyne er konsolifiseringen når man gjør verdene mindre enn hva forgjengeren var pga konsolenes hw specs, mens dumifisering er når man f.eks. i forza 3 har auto brems, og en irriterende stemme i øra som forteller deg alt man skal gjøre! far cry 2 var også mer linjært enn hva far cry 1 var. men hvordan synes du spill skal være før de kalles konsolisert?

Lenke til kommentar

enkelte mekanismer skyldes selvfølgelig konsoller, spesielt merkbart er jo dette på crysis 2. i mine øyne er konsolifiseringen når man gjør verdene mindre enn hva forgjengeren var pga konsolenes hw specs, mens dumifisering er når man f.eks. i forza 3 har auto brems, og en irriterende stemme i øra som forteller deg alt man skal gjøre! far cry 2 var også mer linjært enn hva far cry 1 var. men hvordan synes du spill skal være før de kalles konsolisert?

 

Kan jo være det du nevner her også selvagt, men jeg biter meg spesielt merke i det linære A til Ba spillingen som dukker opp samt Cutscenes som ofte gjør valgene for deg før du rekker å gjøre noe, helheten blir en slags kloning av hollywood film og veldig forenklet spill. Du blir leid fra A til B så får du se film, så leid videre... Risen feks føltes som et spill der man måtte finne ut ting selv, det var mange måter å løse en gåte på, samt man kunne gå fritt på en øy, men det er ikke så mange av dem lenger.

 

Sånn sett henger konsoll spill litt sammen med komersialiring, for til konsoll kan man få søster,Mor og Far til å kjøpe spill også. Mens Pc nok fortsatt er et mer kresent "nerde" plattform.

 

Så er det flere ting som for effekkt som du nevner, også da dårligere grafikk en vi kunne fått feks. Se bare på BF3.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Jeg er så underground at jeg likte Far Cry 2. Dette ser jo ut til å ha samme mekanikk, men med et litt tettere narrativ. De har sikkert droppet de lange transitdelene og de hurtig-respawnende vaktpostene - kvalitetshoppet fra AC1 til AC2 er en ganske tydelig indikasjon på at Ubisoft hører selv på de mest grinete folkene på internett. Eneste de mangler her (som AC:B gjorde) er Jade Raymond sin evne til å ha litt visjon.

Lenke til kommentar

Jeg likte faktisk atmosfæren og settingen i Far Cry 2, og hadde høye forhåpninger i starten. Det som først og fremst ødela spillet for meg var som Zealuu over her nevner hyppig respawning ved vaktpostene, som ikke bare ødela stemingen, innlevelsen og følelsen av fremgang, men også gjorde spillet kjedelig og tregt å tråkke seg gjennom. Gikk ikke mange timene før det ble lagt på hylla.

 

Edit: Og ja, Far Cry 3, kan ikke si jeg har høye forhåpninger til et såpass åpenb_A_rt konsollifisert spill.

Endret av Visjoner
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Far Cry 3 til Café?

 

bc7ab5751edd3fbf9f73c1f0ac77993e4c30ba69.png

Tenkte først kult nytt FC spill forhåpentligvis med mer innhold, men så jeg "A" knappen , og konsollfisering vil jeg ikke støtte. Er lite interessert å støtte 6 år gammel teknologi, når man kan lage langt bedre spill på PC.

Dette er for j... Hadde gledet meg litt til dette spillet, men ble nå veldig skeptisk. Minner for mye om nedturen med the Witcher 2, som var konsollifisert og ødelagt til de grader dessverre. Kommer ikke til å kjøpe dette spillet om det er mye av dette knappe-tøyset. Far Cry 1 var et veldig bra spill, Far Cry 2 misset totalt med malaria-stresset og overdreven respawning av vaktposter, samt at naturen ikke var i nærheten av like vakker som i det første spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...