Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det galt av meg og ta pilsen til ene samboren?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg bor med 3 til. Hun ene har hatt en pils liggende i kjøleskapet siden nyttårsaften. (hun hadde sammenkomst da) har aldri sett at hun har drukket pils før. Så det er en av gjestene som hadde med.

Er det greit om jeg tar den pilsen, også kjøper jeg en ny en i morgen og legger på plass uten å si noe? Tviler på at det i det hele tatt blir lagt merke til.

 

Postet av anonym: 99647bbecf77801c30d710df9341c969

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo en teoretisk mulighet for at hun hadde tenkt å drikke den akkurat i dag.

Hvis ikke, skjer det ingen skade om du tar den, men erstatter den i morgen.

 

Men du risikerer å bli stemplet som tyv hvis noen legger merke til at den er vekk før du får erstattet den.

 

Det er heller ikke sikkert at eieren ønsker pilsen. Kanskje du heller skal gi henne prisen den er verdt, enn å kjøpe en ny pils hun ikke vil ha.

 

Mitt råd er uansett å spørre først. Den tilhører jo ikke deg. Men siden det er natt, er det umulig å spørre nå.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på personen. Hadde jeg eid den pilsen, så hadde det ikke brydd meg så veldig så lenge jeg fikk en ny snarest.

Det er ikke det det handler om, men at man viser naboen såpass med respekt at man spør.

 

Tja! Jeg synes det er litt vel høytidelig.

 

Man må vurdere hver enkelte situasjon. Låner man en øl som aldri blir brukt, så er det liten sannsynlighet for at offeret vil bli pårørt av dette. Begynner man derimot å forsyne seg av andre sine ting så snakker vi selvsagt om å være respektløs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud.. Det er snakk om å ta en øl. Hvis samboeren ikke tåler dette er det på hue og ræva ut etter min bok.

Man skal ikke måtte tåle at folk går og forsyner seg av andres ting under noen omstendigheter. Tror det er en del folk her som ikke vet forskjellen på eget og andres ting.

 

Så hvis du f.eks. går og tar en øl fra naboen du deler kjøkken med, og han ikke tolererer det, blir du sur på ham? Hva pokker er det for holdning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tatt den nå. Kjøper ny i morgen.:p

 

Postet av anonym: 99647bbecf77801c30d710df9341c969

Legg en lapp i kjøleskapet om at du kjøper ny i morgen. Hvis du ikke gjør det, og blir "oppdaget" så virker det som om du kun skal kjøpe ny fordi du ble bustet...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Snakk med henne og si at du tok den. Tilby deg å betale for den eller kjøpe en ny.

 

Enig. Det er det jeg pleier å gjøre. Hvis det er "nød" så kan jeg finne på ta ting fra samboer, men jeg nevner det til henne senere. Da ender hun ofte opp med å si "neida, du behøver ikke å kjøpe ny". Men det spørs jo litt hvor godt forhold du har til vedkommende.

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt så stuslige vi skulle være da stigfjel. Det er snakk om en pils som har ligget der siden nyttår. Om man ikke kan tolerere såpass burde man ikke bo sammen.

Jeg har delt kjøkken og bad med 3 andre i over 5 år, så jeg vet mer om å bo i bofellesskap enn de fleste her. I de andre 3 rommene på seksjonen har det vært utskiftinger så å si hvert semester, så jeg har delt kjøkken og bad med over 20 forskjellige folk. Det var alltid slik at vi spurte før vi lånte noe av hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...