Gå til innhold

Har 11 dager og 15 timer udokumentert fravær , spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg merker at det var dumt å ha så mye fravær.... Var på grunn av skolelei, og til tider var jeg oversliten, grunnen til høy fravær (antall timer), Men har ikke det noe betydning i vgs 1? eller varierer det fra skole til skole? jeg går på greåker videregående skole i østfold.

Lenke til kommentar

har ikke så mye å si. men hvis du får MASSE fravær får du nedsatt i orden og mister eventuelt stipend... men ja, jeg hadde sånn 21 dager fravær et år på vgs og fikk ikke nedsatt i noe..

du skal vel ha fryktelig mye fravær for at det skal skje noe...

så du kan nok bare slappe av!!

Lenke til kommentar

har ikke fått noe advarsler, og har nok karakterer til å få standpunkt, regner nok med det, siden jeg ikke har blitt sagt ifra, siden det er lærerens plikt! men da er det greit, tusen takk for hjelpen! Setter pris på

 

I orden og oppførsel har jeg : God

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Du skal jo sikkert ha en del fravær før du blir nedsatt (ikke at jeg vet noe, jeg eier ikke fravær :D). Så det skulle ikke skape noen problemer for deg nå. Men arbeidsgivere liker ikke fravær så godt. Har du for mye, kan det resultere i at du ikke får jobben fordi du fremstår som en som ikke gidder å stille. Husk også at fraværet fra VG1, VG2 og VG3 blir slått sammen på vitnemålet som du skal bruke for å søke jobb senere. (regner med det kan være fint med en liten jobb ved siden av studiene hvis du har tenkt å studere videre, så du kan betale studielån og slikt) Så hvis du får 11 dager både i andre og tredje også, bør du tenke deg litt om :new_woot:

Lenke til kommentar

Tips til neste år: Hvis du har en kronisk sykdom kan du få en legeerklæring som du leverer til kontaktlærer på starten av året. Denne legeerklæringen kan så brukes til å slette opp til 10 dager. Da må du så klart melde at du er syk til lærer. Hør med skolen din om muligheter. Jeg sletta 14 dager i fjor og 10 dager nå, har fortsatt ALTFOR mye fravær. Hakke vilja lenger :(

Lenke til kommentar

Men hvordan ser egentlig karakter utskriften, eller karakter kortet ut til sommeren? Er fraværet skrevet på? Men til dere siste som har svart, så jeg ligger egentlig dårlig an? når det gjelder fravær?merker godt at jeg begynner å stresse.. er nemlig ikke gyldig fravær heller..

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Ja, fraværet står på karakterkortet du får nå til sommeren, både dager og timer. Jeg ville heller sagt at du har fått en dårlig start når det gjelder fravær med tanke på at du enda har to år igjen.

Endret av wacz
Lenke til kommentar

akkurat nå har jeg, samf: 4 , naturfag: 4 , Matte 1T : 3 , Gym: 3/4 , Norsk : 3 , Tysk: 3 , Geografi : 3 Engelsk 3.

 

Fravær for 1t og 2 t: 11 dager 15 timer

 

Jeg har søkt inn til 2 året, Kjemi , S Matte , IKT , og markedsføring

 

kom inn i gruppen real fag!

 

Tror dere jeg kommer inn i 2 året?

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Fravær har ikke stort å si på andre året. Når det gjelder hvem som kommer inn på andre året og ikke, vil skolen som regel prøve å holde på så mange elever som mulig. Dette på grunn av så lite papirarbeid som mulig. Videre er det jo ikke på langt nær så mange som du skal konkurrere med nå som for et år siden. Er ikke så mange som bytter skole etter første året (med mindre du går på en meget populær skole). Men så klart, er karakterene helt på trynet, vil noen med bedre karakterer enn deg få plassen. Dog vil jeg ikke nødvendigvis si at dine karakterer er så sykt dårlige.

Lenke til kommentar

Har lite å si. Hadde over det dobbelte, gikk fint med meg.

 

går du ennå på skole? vil dette her være et stort problem for å søke jobb?

Alt negativt er jo negativt. Man vet aldri. Mine arbeidsgivere sjekket aldri fraværet mitt, men jeg hadde også en gyldig grunn til alt fraværet også da. Dødsfall i nærmeste familie :)

Lenke til kommentar

Men hvordan ser egentlig karakter utskriften, eller karakter kortet ut til sommeren? Er fraværet skrevet på? Men til dere siste som har svart, så jeg ligger egentlig dårlig an? når det gjelder fravær?merker godt at jeg begynner å stresse.. er nemlig ikke gyldig fravær heller..

 

Gyldig og ugyldig fravær blir lagt sammen på vitnemålet siste året. Det står da kun oppført som fravær, ikke noe å si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...