Gå til innhold

Har 11 dager og 15 timer udokumentert fravær , spørsmål


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mente selvfølgelig at ugyldig fravær ikke teller mer negativt enn gyldig, senere i livet, ettersom de blir lagt sammen som fravær.

Selvfølgelig har antallet noe å si ;)

Noko som for øvrig er veldig snodig. Om du tilfeldigvis er uheldig og får mykje gyldig fråvær grunna sjukdom eller familieproblemer, vil det sjå likt ut som ein med tilsvarande mengde ugyldig fråvær som følge av skulking.

Lenke til kommentar

Men hvordan ser egentlig karakter utskriften, eller karakter kortet ut til sommeren? Er fraværet skrevet på? Men til dere siste som har svart, så jeg ligger egentlig dårlig an? når det gjelder fravær?merker godt at jeg begynner å stresse.. er nemlig ikke gyldig fravær heller..

 

Gyldig og ugyldig fravær blir lagt sammen på vitnemålet siste året. Det står da kun oppført som fravær, ikke noe å si.

 

mente du noe positivt eller negativt nå?

 

vell det får gå som det går, gjort er gjort, kan heller bare si til arbeidsgivern at det var en dårlig start, pga skolelei, så får jeg få 0 fravær i vg 1 og vg 2

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

så dere anbefaler at jeg dropper ut og går året om igjen?

 

jeg vilslutte og skulke fra nå av, men jeg lurer liksom om det er for sent, hører at det er skoler der de kunnn tar fravær fra 3 året, og noen fra alle 3, bare at den 3 året teller mest, eller alle teller like mye.

 

men dokumentert fravær får du jo ikke på vitnemålet? det blir jo fjerna?

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

men dokumentert fravær får du jo ikke på vitnemålet? det blir jo fjerna?

 

Nei, det er ikke slik som på ungdomsskolen. På videregående er alt sammen fravær, det finnes ikke noe "godkjent" fravær (bortsett fra legeattester, politisk fravær og litt sånn snacks).

 

Så lenge du har vært borte fra skolen, (tilnærmet) uansett grunn, skal dette føres på vitnemålet i tredje.

Lenke til kommentar

Hvis du skal studere etter VGS så betyr fraværet ingenting...

Nåja. Det kommer vel helt an på skolen.

 

Cenenzo: karaktersnittet på skoler forandrer seg fra år til år. Det er helt umulig å vite om du kommer inn eller ikke, men siden du er så urolig for både karakterer og fravær så lær noe fra det; ta deg selv i nakkeskinnet, slutt å skulk og jobb med å få karaktersnittet opp.

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar

Det kommer an på hvilken skole du skal fortsette på.. Vi vet ikke svaret, og det gjør ingen andre heller ettersom karakterene til medelevene dine kan være mye høyere enn tidligere også videre. Men mest sannsynlig kommer du inn igjen.

 

Ta deg en pære, og slapp av.

Endret av Zodihax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...