Gå til innhold

Hva må man være obs på ved kjøp av touch-pc fra kina?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du risikerer resistiv skjerm. Du må faktisk ligge mye trykk på skjermen for at touch skal fungere. Multitouch kan du se langt etter, ting fungerer men den er så treg at den blir bortimot ubrukelig. Batteritid på 1-2 timer. Ville aboslutt ikke vurdert med mindre du har solide tester å se til om produktet faktisk kan brukes.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Har funnet meg en tablet-pc fra kina på denne siden --> http://www.aliexpress.com/product-fm/445737841-8-Inch-MID-TouchPAD-Tablet-PC-Android-2-2-800MHz-3G-WiFi-Ethernet-Ebook-USB-TF-wholesalers.html

 

Hva bør man være obs på ved denne pcn? Vil den fungere som en helt vanlig "norsk" pc?

Det er antagelig ingenting spesiellt du bør være obs på, antagelig er alt på den av samme bedritne kvalitet.

 

Billige kina-kopier er akkurat det, billige kina-kopier.

Du får det du betaler for, 800 for en pad er lite, dermed får du lite.

 

Jeg vet ikke noe om kvaliteten, men billige pader med "alt" av tilkoblinger og "rask" hardware fra kina er antagelig ikke de beste produktene i verden, det sier seg selv.

 

Du har valget, bruke 800,- på noe som antagelig funker delvis en stund. hvem vet?

Eller bruke 1800,- på noe som garantert fungerer slik det skal og er forventet.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke uttale meg om dette produktet. Men jeg har bestilt en diagnose-tester for biler fra denne butikken i Kina, og jeg betalte 790,- NOK med frakt for denne, pluss at de oppga verdien på pakken til $20 (alstå ingen tollgebyr). Dette er et nyttig og kostbart verktøy som du kan få kjøpt på e-bay for ca 3000,- kroner. Så det er absolutt mulig å gjøre et kupp her og kanskje kjøpe et kvalitetsprodukt som ikke er så kjent enda. Den andre muligheten er allerede nevnt ovenfor.. :)

 

Edit:

Det er -ved nærmere ettersyn- ett 2400 mah. batteri i denne, som er noe mindre enn feks. Asus Eee pad Transformer som har 3300 mah. Men så er prosessoren på denne klokket noe lavere og det er lavere oppløsning og mindre skjerm , dette kan vel tilsi mindre strømforbruk? Komponentene ellers skal jeg ikke våge å bedømme selv, annet at jeg har hørt om alle produsentene og at produsenten av produktet framstår som relativt seriøs etter mitt syn.. :)http://www.hicence.com/ Du får dette nettbrettet for ca 100 dollar med frakt fra Kina, ca 600,- NOK, og jeg kan ikke se at man kan bli ruinert av et slikt kjøp, hvis man som meg hadde tenkt å bruke rundt 4000,- for litt mere..;) Jeg prøver, hehe...

Endret av spasibo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...