Gå til innhold

Tråden for Rocksmith (Guitar Hero/Rock Band-klone med ekte gitar)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte fra nettbutikken til Elkjøp og manglet også product key. Sendte mail til Ubisoft med kopi av kvittering og fikk key på mail dagen etter. Da får du også en key til en DLC-pakke.

 

For alle som irriterer seg over latency, les her: http://forums.ubi.com/showthread.php/719817-A-guide-to-achieving-low-latency-in-Rocksmith-on-PC

 

Litt tweaking i ini-fila gjorde at jeg nå har rundt 10ms latency, noe som gjør det mye mer spillbart enn med orginalinnstillingene. Dette oppnådde jeg kun med det integrerte lydkortet. Jeg har også et studio-lydkort (som vanligvis har veldig lite input-output latency), men med dette lå jeg på godt over 50ms latency på det beste, noe som ikke var spillbart i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Anmeldelse av Rocksmith på gamer.no

 

 

Hva er grunnen at el gitaren lager litt ulyd som en type sussing i bak grunnen, er det att el gitaren ikke er stemt. Eller det lommeforsterkeren som gjør den susse ulyden da. el gitaren kostet bare 700.kr er bare til og øve og lœre meg og spille.

http://www.best2musi...svart-360p.html

http://www.best2musi...rker-1747p.html

  1. Du trenger ikke å bruke forsterker når du spiller Rocksmith. Bare å plugge gitaren rett inn med kabelen som medfølger.
  2. Du får det du betaler for. Susingen kommer av at både den forsterkeren og pickupene på den gitaren er søppel.
 

Kjøp deg en Squier eller en Epiphone - selv de aller billigste fra disse merkene vil være milevis bedre enn det skrapet du linket til der.

 

http://www.4sound.no...33&artno=230044

http://www.4sound.no...19&artno=199298

 

Dette kommer på rett rundt 2000 kroner (hodetelefoner ikke inkludert), men vil være 10 reiser bedre enn det andre no-brand greiene.

Er Epiphone Les Paul Special II, som er bundla med Rocksmith, kurant?

 

Eg er heilt med på at ein dyrare gitar er betre, men eg vil heller bruke litt over tusenlappen på ein i første omgang og eventuelt kjøpe ein til 5k+ enn ein til 2-3k med ein gong, i tilfelle det ikkje slår an. I verste fall har eg fått litt moro for 1900 kroner som kanskje kan seljast på Finn.

Lenke til kommentar

Det der så ut som et veldig godt tilbud! Nesten så jeg er fristet selv, bare for gitarens del! :D

 

Problemet med billige gitarer av lav kvalitet er at mange av dem rett og slett låter dårlig og er vanskelige å spille på - og dermed også vanskelige å lære seg å spille på. De holder dårlig på stemmingen, er dårlig intonerte, kan være vanskelige å få satt opp skikkelig og dermed blir spillegleden redusert.

 

For all del, det er nok ikke umulig å finne billige gitarer som er helt ålreit, men går man for et respektert og anerkjent merke som f.eks. Epiphone eller Squier så kan man ikke trå stort feil, og de begynner på en rundt 1500,—.

 

Er budsjettet veldig stramt kan man jo så klart prøve seg på noe rimeligere, men da er tommelfingerregelen: gitarer produsert i USA, Europa eller Japan er ofte bra. Gitarer fra Kina, Taiwan og slike steder er ofte dårlige. Og, som med alle tommelfingerregler er det jo unntak her. Det blir for det meste gambling, og siden det ikke er mange hundrelappene opp til skikkelige saker mener jeg det greieste er å bare trå til med en gang. :)

Lenke til kommentar

Kan du anbefale meg en gitar? Hadde en gammel el-gitar jeg fikk fra onkelen min for flere år siden, men spillet registrer stadig vekk den dype E-strengen feil (når jeg holder den femte fretten tar spillet det som at jeg holder den sjette, ect). Mistenker at dette skyldes dårlig intonering, utifra en god del google-søking (selv har jeg ikke særlig peiling på gitar). Tenker det er like greit å kjøpe en ny, ordentlig, "egen", gitar.

Lenke til kommentar

Planen er å skaffe dette til å få igang spillingen igjen. Jeg kjøpte en OK gitar for et par år siden, en Ibanez RG, men det var litt mye styr å stemme den siden den har såkalt floating tremolo, og jeg sleit strenger en del. Jeg brukte den mest til å lage kule lyder, siden jeg aldri kom helt igang med læringen, og har ikke spilt på et år eller mer. Planen er å få tak i spillet, og få byttet strenger og få gitaren skikkelig stemt hos en musikkforretning eller noe, og så se om jeg lærer meg å spille litt mer ordentlig.

Lenke til kommentar

Kan du anbefale meg en gitar? Hadde en gammel el-gitar jeg fikk fra onkelen min for flere år siden, men spillet registrer stadig vekk den dype E-strengen feil (når jeg holder den femte fretten tar spillet det som at jeg holder den sjette, ect). Mistenker at dette skyldes dårlig intonering, utifra en god del google-søking (selv har jeg ikke særlig peiling på gitar). Tenker det er like greit å kjøpe en ny, ordentlig, "egen", gitar.

 

Ikke sikkert du trenger å gi opp den gamle gitaren enda. Vet du hvilket merke og modelle det er? Intonering kan alltids fikses. :)

Lenke til kommentar

Ikke sikkert du trenger å gi opp den gamle gitaren enda. Vet du hvilket merke og modelle det er? Intonering kan alltids fikses. :)

No idea! Men tenkte forsåvidt også tanken på å ta den med ned til den lokale gitarbutikken og få fikset intoneringen.. Men har for øyeblikket pengene å ta av til å skaffe min egen gitar :) Får høre med gitar-mannen om hvordan det står til med gitaren!

Lenke til kommentar

Har nå hatt spillet et par ukers tid. Ikke fått tid til å spille så mye som jeg hadde ønsket grunnet tidsklemma. Men må si jeg synes det er veldig bra. Kommer fort i gang med noe som høres ut som musikk. Lært ganske mye synes jeg.

 

Har planer om å bruke rocksmith sammen med http://www.justinguitar.com/ for å lære meg å spille litt gitar. Det virker i alle fall for meg som en plausibel løsning.

 

Kjøpte bundel med spill og gitar hos 4sound og synes Epi´en som er med der er ganske god å spille på. Ikke det at jeg har noe grunnlag for å si så mye om kvaliteten på gitaren. Den virker for meg som om den er lett spilt. Så har ikke noe problem med å anbefale den pakken.

Lenke til kommentar

Hvordan har dere satt opp lyd og bilde? Den "beste" måten (for å unngå lag) skal være å koble bildet gjennom HDMI, men LYD til en ekstern kilde, for eksempel hodetelefoner, gjennom composite cables. (PS3). "In this case, you will output the red/white audio cables into your headphones/stereo/home theater system directly from the console while the HDMI handles the video.".... hvordan??? Det er jo ingen steder på headsettet å plugge inn hverken den hvite eller røde kabelen...?!? :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...