Gå til innhold

Dette er Intels Ultrabook


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når ble det nytt og spennende å kopiere Apple? Tror disse maskinene har mye for seg og konkurranse er bare fint, men noen nyhet er det ikke.

 

Ikke var de først med ultaportable og ikke har de verdens tynneste maskin. Pdd er de først på delt 3. plass, og om man vektlegger ytelse så detter de ned på 4. plass.

Lenke til kommentar

Ser jeg har bragt debatten litt galt avsted, beklager det. Har ikke prøvd å påstå at Apple er (i) første produsent med ultraportable maskiner, (ii) løsningen på alle våre sorger, (iii) rettmessig eneprodusent av tynne maskiner eller (iv) spesielt revolusjonerende i dette tilfellet. Jeg kan imidlertid ikke se at Intel bringer noen store nyheter til torgs, dette er en standardisering av tankegangen bak MacBook Air. Om det fører til mer konkurranse i et potensielt viktig marked er det flott, ser bare ikke paradigmeskiftet det blir presentert som.

Lenke til kommentar

Det er ihvertfall ett alternativ for folk som vil ha noe lett og portabelt på lik linje med Macbook Air, men som kanskje foretrekker Windows og en noe lavere pris. Det må da vere godt for noe ?

 

Jeg må også ærlig talt si, at denne hadde utseendet med seg i likhet med Apple sine bærbare enheter :) Sitter selv på en Macbook Pro, og elsker det stilrene designet og den herlige unibodyen.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nå er det jo ikke noe stress å installere windows på nyere Apple maskiner, så jeg vil heller si at dette er et alternativ til noen som vil ha en lett og portabel maskin på linje med MacBook Air og samtidig ønsker litt ytelse.

 

Tja, Paul Thurrott slet ihvertfall kraftig med å få Windows 7 på sin Macbook Air.

Lenke til kommentar

Blir for tynt imo

 

Finnes det for tynne bærbare? Det kan jo selvfølgelig føre til andre ulemper du ikke liker, men er selve tynnheten et problem?

 

AtW

 

Jeg er ikke en fan av tykke bærbare, men det som er avbildet i artikkelen over er way to thin imo.

 

Vil ikke ha en bærbar som det føles ut som skal knekkes hver gang jeg tar i den.

Lenke til kommentar

Den har da USB?

 

AtW

Det har den, men såvidt jeg har lest vil BootCamp bare installere fra DVD i tillegg til at Apple ikke er så glad i å boote fra USB-enheter sånn helt uten widerø.

 

Sier ikke at det ikke lar seg gjøre, det er bare ikke like enkelt som med andre Apple-maskiner hvor det bare er å putte i DVD-en og kjøre bootcamp.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Artig, Intel finner på navn, registrer varemerker og setter krav til produkter de selv ikke lager. Markedsføring er underlige greier.

Lenke til kommentar

Flott initiativ fra Intel. Standardisering øker kompatibilitet. Lette, tynne, kraftige, billige maskiner? Umulig at Intels spådom om 40% ikke oppfylles.

Standarisering av hva øker kompatibilitet med hva? Eneste Intel har gjort er å hype en type maskin som de ser kan bli meget populær og som kan kanskje kan spise inn i det potensielle tablet markedet.

Lenke til kommentar
Finnes det for tynne bærbare? Det kan jo selvfølgelig føre til andre ulemper du ikke liker, men er selve tynnheten et problem?

 

AtW

Det finnes. Med å gjøre bærbare maskiner tynnere så må man ofte ofre ting som høytalere (mindre og dårligere høytalere med tynn og flat lyd), kjøling, kraft/ytelse (mindre plass, mindre deler), optisk drev, porter, batterilevetid (mindre plass til batteri) osv... Jeg synes ikke selve tynnheten er noe problem, men alt hysteriet om at alt må være syltynt hater jeg! Man kan ikke lage en TV uten at den må være tynt som et VISA-kort...! Produsenter er til og med villige til å ofre andre sider av produktet for å gjøre det tynnere (f.eks. edge LED vs lokal dimming). Jeg har egentlig ikke noe imot en tykk bolleskjerm, så lenge jeg får tilsvarende bedre bildekvalitet osv. Men når det er sagt sier jeg ikke nei takk til tynne produkter. Det jeg ikke liker er at de ofrer andre kvaliteter som angår f.eks. bildekvalitet (på TV) for å få tynnere produkter.

 

Nå, back on topic. Ser ut til at Intel vil fortsette med Atom-løpet de har gjort de siste årene. En ting som er bra er jo at du er sikret å få SSD i disse maskinene og i tillegg får god og effektiv ytelse. Men ser på dette som pure markedsføring egentlig, selv om det kan føre til noen gode maskinen dog.

Lenke til kommentar

Artig, Intel finner på navn, registrer varemerker og setter krav til produkter de selv ikke lager. Markedsføring er underlige greier.

Et eksempel her er jo "Intel Centrino", som forsåvidt ikke hadde en negativ påvirkning på f.eks. min maskin (EliteBook 8530p). Jeg fikk Intel nettverkskort f.eks., som jeg er storfornøyd med. Disse merkevarene har jo ikke all verdens betydning, men de påvirker produktene og gir markedsføringsfordeler. Det kan betyr både fordeler og ulemper for forbruker, mens helst fordeler for Intel.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...