Gå til innhold

Flott service av Netshop


Anbefalte innlegg

Kjøpte pc hos dem som de bygget for meg i 2007. En pc som jeg valgte ut fritt alle komponenter og som de satte sammen og sendte meg på kun 2 dager !

 

Pcen har vært en fryd å jobbe med og er fullgod i bruk den dag i dag og er langt raskere enn venners og families pc'er som er nye.

 

Nylig røk psu på den. Hadde en Mist 600W. Har alltid hatt mistanke om at den før eller senere kom til å ta kveld. Ved tung bruk hendte det at den begynte å lage knitrelyder selv om varmen i kabinettet ikke var ille.

 

Måtte da ved enkelte anledninger ta av sidedekselet på kabinettet for å få lyden til å roe seg.

 

Hadde hørt om komponenter som ikke var japanske ved tiden for mitt pckjøp.

 

Uansett jeg kontaktet netshop og spurte om jeg hadde garanti eller reklamasjon. Var usikker på den delen.

 

Fikk kjapt svar om at det skulle de ordne kostnadsfritt.

 

Rett etter at jeg hadde sendt psu i retur fant jeg ut at jeg ville oppgradere psu.

 

Jeg sendte ny mail og spurte om jeg kunne bytte defekt mist 600w mot en OCZ Fatal1ty 750w hvis mellomlegget var til å leve med.

 

Fikk igjen raskt svar og fikk tilbud om mellomlegg og at jeg fikk med gratis frakt. Jeg slo til på dette tilbudet.

 

Dagen etter fant jeg ut at jeg ville ha dokkingstasjon som passer til ide harddisker.

Sendte nok en gang mail om jeg kunne bestille og få det på samme faktura og samme kolli for å slippe unna fraktkostnader.

 

Det var også i orden.

 

I dag mottok de psuen min og jeg fikk leveringsbekreftelse på ocz psu men ingen dokking. Klokka var 15:30 og de stenger 16:00

 

Jeg sendte mail og spurte om de hadde glemt dokking. Det hadde de men nå har jeg fått bekreftelse på den også. Og den blir også sendt fraktfritt :)

 

Mine opplevelser med Netshop har vært en fryd og jeg nøler ikke med å anbefale de til alle kjente og ukjente.

 

Skal jeg gi dem terningkast så risser jeg like godt inn et ekstra øye og gir de 7 av 6 :D

 

Godt jobbet Netshop :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan også legge til at jeg ikke har vært noen storshopper hos netshop eller andre nettbutikker for dens saks skyld. Jeg har handlet der to ganger. Og det var i 2007.

Så jeg er ikke noen vipkunde som får ekstra service og nettopp derfor syns jeg netshop scorer stort.

 

Alle mine oppgraderinger og kjøp fremover kommer til å være hos netshop.

Lenke til kommentar

Du kan se det slik at de fraktene du fikk gratis er det jeg som har betalt. ;) Da Netshop sendte meg feil laptop-batteri, og ikke kunne skaffe det riktige, måtte jeg selv betale frakten for å sende feilsendingen i retur, og jeg fikk heller ikke tilbakebetalt frakten for feilsendingen til meg. :hmm:

Lenke til kommentar

Hyggelig at du blir så begeistret for å få det som du har krav på. Regner med at dette ble kjørt som en reklamasjon og da skal du faktisk også ha refundert returfrakten.

 

Er du sikker? Ikke det at jeg mener det motsatte, men det er bare greit å vite for fremtiden.

For angrerett dog gjelder ikke det samme sant? Der skal frakten til deg refunderes, men du har ingen krav på retur-frakt refundering korrekt?

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Hyggelig at du blir så begeistret for å få det som du har krav på. Regner med at dette ble kjørt som en reklamasjon og da skal du faktisk også ha refundert returfrakten.

 

Er du sikker? Ikke det at jeg mener det motsatte, men det er bare greit å vite for fremtiden.

For angrerett dog gjelder ikke det samme sant? Der skal frakten til deg refunderes, men du har ingen krav på retur-frakt refundering korrekt?

 

-Stigma

 

Stemmer. Reklamasjon (der det viser seg at du har rett eller innenfor 6mnd ) = returfrakt skal dekkes av sjappa...

 

Sjappa trenger ikke dekke noen returfrakt eller refundere opprinnelig frakt ved angrerett.

 

Apropos, Mist suger virkelig dritt. Hadde en Mist Rev 1.1 eller noe, den funka i ett år. Fikk ny fra Netshop, Rev 3.x -- funka ca en uke. Fikk byttet enda en. Den gidder jeg ikke engang montere opp. Kjøpte en Corsair. Trenger vel ikke si noe mer? De er bare best.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Du kan se det slik at de fraktene du fikk gratis er det jeg som har betalt. ;) Da Netshop sendte meg feil laptop-batteri, og ikke kunne skaffe det riktige, måtte jeg selv betale frakten for å sende feilsendingen i retur, og jeg fikk heller ikke tilbakebetalt frakten for feilsendingen til meg. :hmm:

 

Da skylder Netshop deg ca 5 poser sjokolade.

Lenke til kommentar

Tydeligvis ikke bare jeg som har problemer med Mist ser jeg. Håper det ordner seg like greit for meg også. Har sendt min PSU i retur nå etter å ha vært i bruk i et halvt år.

 

Jeg har lest noen andre tråder også med problemer med Mist så jeg håper at den ikke lar seg reparere slik at jeg kan bytte den i en Corsair istedet og heller betale mellomlegget.

Lenke til kommentar

Tydeligvis ikke bare jeg som har problemer med Mist ser jeg. Håper det ordner seg like greit for meg også. Har sendt min PSU i retur nå etter å ha vært i bruk i et halvt år.

 

Jeg har lest noen andre tråder også med problemer med Mist så jeg håper at den ikke lar seg reparere slik at jeg kan bytte den i en Corsair istedet og heller betale mellomlegget.

 

PSUer vil jeg tro skeldent repareres. Det er det lite elektronikk i dag som er kosteffektivt å gjøre uansett. Det koster mer i timelønn å diagnosere og reparere enn det koster å bytte enheten. Om den en gang blir reparert så er det langt opp i kjeden der slike defekte enheter samles og evt. blir sett over for å selges som "refurbished".

 

Det sagt så har du ikke noe krav på noe annet enn en lik enhet - men om den samme enheten ikke lenger er i salg så kan du i det minste foreslå for butikken at du helt vil ha en annen modell. Ofte kan det la seg ordne likevel.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Jeg kan også legge til at jeg ikke har vært noen storshopper hos netshop eller andre nettbutikker for dens saks skyld. Jeg har handlet der to ganger. Og det var i 2007.

Så jeg er ikke noen vipkunde som får ekstra service og nettopp derfor syns jeg netshop scorer stort.

 

Alle mine oppgraderinger og kjøp fremover kommer til å være hos netshop.

 

det er godt å høre at du er fornøyd.

 

for min del handler jeg ikke hos netshop lengre da jeg mener de driver med fanteri og gir ut kontrabeskjeder etter eget forgodtbefinnende, noe som førte til at jeg ble kjørt bak i henhold til skade som oppsto ut fra intet på en flatskjerm jeg kjøpte der.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Kan du utdype dette litt?

er det meg du mener? isåfall linker jeg til to tråder. en fra hw og en fra avforum.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1262480

 

og

 

http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-video/106636-reklamasjon-hva-karakteriseres-som-feil-mangel.html

 

det er også lagt ut film i trådene som viser problemet. dette har også blitt verre.

 

nå hører det med til historien at jeg kontaktet forbrukerådet som ga meg råd om hva jeg skulle gjøre, men siden jeg såvidt har tid overs til viktigere ting la jeg dette bak meg i forvisning om at jeg aldri mere skulle handle på den butikken, ei heller anbefale den.

 

jeg fikk så mye rare beskjeder og bortforklaringer at jeg hadde problemer med å beherske meg.

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar

Hyggelig at du blir så begeistret for å få det som du har krav på. Regner med at dette ble kjørt som en reklamasjon og da skal du faktisk også ha refundert returfrakten.

 

Er du sikker? Ikke det at jeg mener det motsatte, men det er bare greit å vite for fremtiden.

For angrerett dog gjelder ikke det samme sant? Der skal frakten til deg refunderes, men du har ingen krav på retur-frakt refundering korrekt?

 

-Stigma

Klarte å finne linken som jeg brukte når jeg fikk refundert retufrakt fra komplett. Linkelink.

 

Angretten er slik som du skisserer. Men man skal også ha refundert andre tillegg som f. eks. ekspedisjonsgebyr. Syns denne artikkelen var bra: Linkelink.

Lenke til kommentar

Leste den TV-saken nå. Drøyt av Netshop.

 

ja det var en vond og fortvilet sak. jeg kjøpte plasmaen av to grunner hvorav det ene var tvens innvendige egenskaper og det andre var design. begge deler blir fremhevet av samsung.

 

da er det kjip å bli møtt med en kundebehandler fra netshop som med sin overordnede bak seg prosederer at tvens primære funksjon er å vise bilde og da faller min sak bort. dette godt under et år fra jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Morsomt at de prøver seg på det når det egentlig er dundrende likegyldig om mangelen er vesentlig eller ikke. Hva ble utfallet i forbruksrådet?

 

det ble med den ene telefonen til forbrukerrådet... damen jeg snakket med var meget hjelpsom og forklarte hva som måtte gjøres. men i samme periode var jeg i full jobb, hadde fulle studier og et barn med kolikk. jeg hadde overhodet ikke mulighet til å bruke tid på saken. det kokte vekk, å det er min feil.

 

det jeg dog kan gjøre...ved siden av å ikke klikke musepekeren min inn på netshops hjemmeside noen gang igjen er å fortelle om den behandlingen jeg fikk og ei heller anbefale de i tråder som dette. det er heldigvis min rett som forbruker.

Endret av (ODIN)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tydeligvis ikke bare jeg som har problemer med Mist ser jeg. Håper det ordner seg like greit for meg også. Har sendt min PSU i retur nå etter å ha vært i bruk i et halvt år.

 

Jeg har lest noen andre tråder også med problemer med Mist så jeg håper at den ikke lar seg reparere slik at jeg kan bytte den i en Corsair istedet og heller betale mellomlegget.

Jeg har vært heldig med min da, skjønner jeg. Har en Mist 500W (rev. 3) som ble installert i desember 2007; siden har den stått på 24x7. Funker ennå.

Lenke til kommentar

Da er det bare å gi 10 nye stjerner til NetShop. Fikk kjemepeservice igjen og ny strømforsyning er på vei.

 

De som klager på NetShop bør kanskje gå litt i seg selv. Hvis de oppfører seg som et r*ssholl så er de ikke sikkert at velviljen er så stor i andre enden. Vet i fra når jeg selv jobbet i butikk at det ikke alltid var like enkelt å være proffesjonell når folk kom inn i butikken og oppførte seg som om de eide stedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...