Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Korleis få senkesettet TÛV godtkjent?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har montera 40/40 senkesett på min Audi 80 1.9TDI. Senkesettet har TÛV papirer, men eg lurar på kva eg må gjere for å få det godtkjent i vognkortet? Er det bare å bestille time sjå biltilsynet, slik at dei kan sjå det, deretter bare stemple det som godtkjent?

Er nokon som påstår det skal vere så jævli vanskeleg, så spør dei her som har peiling.

Skal på EU kontroll om ikkje lenge, så er greit at det er i orden, i tillegg til at hjulstillinga er korrekt.

 

Takk til den som komme med riktig info!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Etter senking må du ha en firehjulskontroll (iallefall papirene på at du har hatt det) og TÜV-papirene på fjørene.

Du må også justere lysene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Var litt tynt forklart, men du må til trafikkstasjon for å få det godkjent i vognkortet.

Og det er ingen garanti for at det blir godkjent selv om du har gjort alt "rett".

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hovedproblemet for mange ligger i at TÜV papirene de har fått er på tysk og den/de som godkjenner det på den trafikkstasjonen nekter å godkjenne noe som ikke står på Norsk eller til nød engelsk.

 

Vet at det har vært problemet på vegvesenet i Kristiansand, de hadde ingen som kunne lese tysk sa de og skulle ha alt på norsk.

så folk begynte dermed å registrere slikt hos vegvesenet i Arendal, for der var det iallefall en som leste tysk og de hadde lagde ikke problemer vis papirene var danske, svenske eller f.eks. engelske.

Lenke til kommentar

jeg fikk med tyske når ejg kjøpte lesjøfors(eller hvorda ndet staves) fjører for noen år siden, da kunne jeg gå inn på siden dems å få dem på svensk og engelsk. ikke det at jeg klarte å finne dem nå :p

 

Tror ikke de må være på tysk men vis ikke noe gjøres så er de på tysk siden TÜV er en tysk organisasjon.

 

Så lenge informasjonen som står der er riktig laget og så bør det ikke være noe problem hvilket språk de er på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...