Gå til innhold

– Alle snakker i The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Slutt nå å sammenlign WoW med alle MMOtyper. WoW er en egen klasse i MMO-verden og det er ikke relevant å trekke det inn i absolutt alle diskusjonene om TSW, AOC, AION +++!

 

La wow være wow!

 

Klart man skal sammenligne WoW med andre MMO. WoW er referansemodellen, den helt klart største suksessen i markedet til dags dato. Det ville vært tåpelig å ikke gjøre det. Det er mye å lære fra WoW, samtidig er det ikke perfekt lenger. WoW har ikke gjort mye for å fornye seg selv siden det kom ut. Det har forbedret det som har vært kjernespillet hele veien, men de har enda ikke gjort noe som helst for å utvide kjernespillet siden slippet i 2005.

 

Dermed, for å kunne gi noe nytt til spillerne, gjøre noe som kommer til å få WoW spillerne til å gå over, så er de nødt til å se på hva WoW har, og enda viktigere: Hva det IKKE har. De er nødt til å tilby noe nytt og friskt, ellers vil de ikke ha sjans til å ta over en brukbar andel av spillerne. Slik det er i dag er WoW den soleklare kandidaten for fremtidige TSW-spillere.

 

hvilken klasse er det WoW er i da?

syndes WoW er et bra spill, men å si det er et spill i sin egen klasse blir jo bare helt idiotisk å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutt nå å sammenlign WoW med alle MMOtyper. WoW er en egen klasse i MMO-verden og det er ikke relevant å trekke det inn i absolutt alle diskusjonene om TSW, AOC, AION +++!

 

La wow være wow!

 

Selv om MMO'er er forskjellige fra hverandre blir det ofte slik at man samenligner dem fordi de fleste bare har tid/penger til et MMO. Er i hvert fall slik jeg oppfatter det.

 

Gleder meg forøvrig til dette spillet, håper det blir bra :)

Lenke til kommentar

Synes det ser flat og kjedelig ut så langt, fint med voice acting på alle npc da det kjedeligste i disse mmo spillene er vegger med tekst som en bare hopper glatt over da en ikke gidder å lese dem.

 

Men det ser jo nesten ut som PS2 grafikk til tider med dårlige animasjoner,lokaler som ser sterile ut og ansikter som ser ja ut som tatt ut fra et PS2 spill. Jeg ikke noen stor trang til å prøve dette på dag 1 for å si det slik....

Lenke til kommentar

Synes det ser flat og kjedelig ut så langt, fint med voice acting på alle npc da det kjedeligste i disse mmo spillene er vegger med tekst som en bare hopper glatt over da en ikke gidder å lese dem.

 

Men det ser jo nesten ut som PS2 grafikk til tider med dårlige animasjoner,lokaler som ser sterile ut og ansikter som ser ja ut som tatt ut fra et PS2 spill. Jeg ikke noen stor trang til å prøve dette på dag 1 for å si det slik....

 

Det er fremdeles litt tidlig å si noe konklusivt om grafikknivået, det kommer til å bli bedre, men ikke mirakuløst sådan. Age of Conan var helt banebrytende når det gjelder grafikk i MMO når det kom ut. Det finnes fremdeles ikke noe MMO der ute som stiller med særlig bedre grafikk. Du kan bare glemme grafikk som CoD og Battlefield i et MMO. Det er teknisk umulig med så store verdener og så mye folk.

 

Så, hvis man vil ha et spill som føles som et MMO og en levende verden med mange spillere rundt omkring må man gjøre et kompromiss hva gjelder grafikk.

 

I den grad teknologien blir bedre og vi ser grafikk på nivå med dagens FPS, kommer FPS igjen til å være på et nivå høyere, det er bare naturlig. Det kommer uansett til å bli noe bedre med polering.

Lenke til kommentar

WoW, GW, og LotRO er de eneste MMOs som jeg har sett som har god grafikk. Tenker ikke da nødvendigvis på Crysis-teknologi, men på hvor sammenhengende verden føles, og at ting som trær og steiner etc. ikke ser malplasserte ut. Teksturer og lyssetting spiller jo en stor rolle her. I noen bilder ser det ut som TSW klarer dette bra, i andre ikke så mye.

 

bra:

post-88739-0-96440500-1306523876_thumb.jpg

 

dårlig:

post-88739-0-13079400-1306523881_thumb.jpg

Lenke til kommentar

WoW, GW, og LotRO er de eneste MMOs som jeg har sett som har god grafikk. Tenker ikke da nødvendigvis på Crysis-teknologi, men på hvor sammenhengende verden føles, og at ting som trær og steiner etc. ikke ser malplasserte ut. Teksturer og lyssetting spiller jo en stor rolle her. I noen bilder ser det ut som TSW klarer dette bra, i andre ikke så mye.

 

bra:

post-88739-0-96440500-1306523876_thumb.jpg

 

dårlig:

post-88739-0-13079400-1306523881_thumb.jpg

 

 

Nuvel, det første bildet der er håndtegnet, det andre er et screenshot. Knapt sammenlignbart.

 

Jeg er helt enig, stemningen må fungere, og spillet må være polert. En veldig stor del av det arbeidet foregår i betafasen av spillet, hvilket har nettopp startet.

Jeg er kanskje håpløst optimistisk, men jeg tror virkelig de kan få til noe bra med dette. Nå er jeg også dypt interessert i settingen som spillet er satt til. Stor fan av Jim Butcher og hans bokserie The Dresden Files som passer spillet som hånd i handske, noe som gjør spillet ekstra spennende for min del. Uansett, progresjonen som er vist i trailerne som er gitt ut så langt viser en klar forbedring av både grafikk, animasjon og generell stemning. Da er det lov til å være litt optimistisk.

Lenke til kommentar

 

Nuvel, det første bildet der er håndtegnet, det andre er et screenshot. Knapt sammenlignbart.

 

 

 

hah, det er kanskje tegnet ja oO. Må si jeg syns det så litt vel bra ut og. Da kan man jo se bort fra dét bildet, selv om eksempelet selvsagt fortsatt er like relevant for temaet.

Lenke til kommentar

 

Nuvel, det første bildet der er håndtegnet, det andre er et screenshot. Knapt sammenlignbart.

 

 

 

hah, det er kanskje tegnet ja oO. Må si jeg syns det så litt vel bra ut og. Da kan man jo se bort fra dét bildet, selv om eksempelet selvsagt fortsatt er like relevant for temaet.

 

 

Vil nå fremdeles si meg uenig i at det er dårlig. Teknisk ser det jo rimelig bra ut, det er ingen åpenbare feil eller mangler grafikkmessig. Man kan si at stemningen hadde vært bedre om det var mørkt og tåkete. Men hvem sier at zombier ikke kan angripe om dagen? Hvis du ser på videoene viser de en ganske variert samling av områder og stemninger. I tillegg ser animasjonen til de aller fleste beistene i videoene fantastiske ut. Men de er også mye lettere å animere bra enn spillerkarakterer, som kan bevege seg fritt.

Lenke til kommentar

Vil nå fremdeles si meg uenig i at det er dårlig. Teknisk ser det jo rimelig bra ut, det er ingen åpenbare feil eller mangler grafikkmessig. Man kan si at stemningen hadde vært bedre om det var mørkt og tåkete. Men hvem sier at zombier ikke kan angripe om dagen? Hvis du ser på videoene viser de en ganske variert samling av områder og stemninger. I tillegg ser animasjonen til de aller fleste beistene i videoene fantastiske ut. Men de er også mye lettere å animere bra enn spillerkarakterer, som kan bevege seg fritt.

 

Jeg får ikke forklart det, men når jeg ser på trærne i bakgrunnen der så ser det ikke bra ut.

Men så er jeg kresen på slikt og da

Lenke til kommentar

Dette er uten tvil det mest spennende MMO-et som er under utvikling. Jeg sier ikke at Star Wars: The Old Republic eller Guild Wars 2 nødvendigvis ser dårlige ut, men det her virker faktisk som noe nytt. La oss håpe at de har lært av feilene med Age of Conan.

Lenke til kommentar

Vil nå fremdeles si meg uenig i at det er dårlig. Teknisk ser det jo rimelig bra ut, det er ingen åpenbare feil eller mangler grafikkmessig. Man kan si at stemningen hadde vært bedre om det var mørkt og tåkete. Men hvem sier at zombier ikke kan angripe om dagen? Hvis du ser på videoene viser de en ganske variert samling av områder og stemninger. I tillegg ser animasjonen til de aller fleste beistene i videoene fantastiske ut. Men de er også mye lettere å animere bra enn spillerkarakterer, som kan bevege seg fritt.

 

Jeg får ikke forklart det, men når jeg ser på trærne i bakgrunnen der så ser det ikke bra ut.

Men så er jeg kresen på slikt og da

 

Spiller selv AOC og grafisk sett det beste jeg har sett i et MMO spill selv nå 3 år etter lansering. TSW bygger på samme grafikk motor og det meste jeg har sett så langt lover godt til ferdig produkt.

Lenke til kommentar

En ting skal Funcom ha, de har ambisjoner og visjoner som ikke står tilbake for noe.

De cinematiske trailerne er knallbra og på papiret både ser og høres spillet ut som noe som kan bli en instant klassiker.

Men av erfaring så vet jeg at de har hatt en tendens til å legge mer ressurser i å hype spillene sine enn i å utvikle dem til det punktet at realitet og hype faktisk til en viss grad konvergerer.

 

Det grafiske er forsåvidt ikke alfa og omega for at et spill er underholdende men når det er sagt så er det jo helt greitat spillet ikke ser ut som det er snytt ut av åttitallet.

 

Håper Funcom treffer spikeren på hodet med TSW og har laget noe som virkelig lever opp til hypen og vel så det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...