Gå til innhold

Test: Asus Sabertooth P67


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-115899

UaeX, helt enig der. Bruker selv ett gammelt Creative tastatur til den nette sum av 85,- som ennå ikke har sviktet meg. Liker slettes ikke de nye tastaturene til spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@Den andre elgen: PS2 er overlegen USB når det gjelder tastatur.

USB er begrenset til MAKS 6 trykk samtidig mens PS2 kan håndtere det som kalles NKRO, det vil si at du kan trykke så mange taster som du vil samtidig og alle blir registrert.

6 knapper problemet har også begynt å bli problematisk for ratt og joysticks også og begrenser hvor sensitive disse kan være som er synd.

 

USB trenger en heftig overhaling på denne siden akkurat nå.

Lenke til kommentar

Har brukt dette kortet de siste 3 mnd nå og det er sinnsykt stabilt i spill programmer og det meste man bruker. Jeg har 3 vifter i top som suger ut varmlufta, 1 140mm i bunn som blåser kald luft på skjermkortet og undersiden av hk'et og 1 50mm på selve hk'et som blåser, vil nå si lunken luft, ned i hk'et. Har også vannkjølt cpu, 2600. Ved intens bruk i spill som crysis, bf2 og lignende som jeg bruker den til mest har aldri hk'et oversteget 40 grader, skjermkortet overstiger ikke 50grader. Hk'et er helt herlig, beste jeg har hatt i alle år :new_woot:

Lenke til kommentar

Har hatt dette HK i et par mnd, og er strålende fornøyd!

Klokking av min i5-2500K går som en drøm, og PC'en er dønn stabil.

 

Fin design, lave temperaturer, god kvalitet, og ikke minst en fin bundle gjør at jeg kan anbefale dette på det varmeste :)

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt, går det ann og ta vekk deksel som dekker over hele hovedkortet?

 

Jeg skulle jo anta det?? man må jo rengjøre under for å ta vekk støv.

Om man ikke kan ta bort dekselet, da har du et problem.. 1 år senere er det vel fullpakka med støv der inne.

Lenke til kommentar

Jeg stusser litt, går det ann og ta vekk deksel som dekker over hele hovedkortet?

 

Jeg skulle jo anta det?? man må jo rengjøre under for å ta vekk støv.

Om man ikke kan ta bort dekselet, da har du et problem.. 1 år senere er det vel fullpakka med støv der inne.

 

Er ikke så mange skruene som skal løses for å ta av dekselet. :)

Lenke til kommentar

Eh hørt om filter ??

Blir sjelden helt støvfritt likevel, selv om det hjelper veldig.

 

Kan tenke meg at dette er et fint kort å kjøre vannkjøling på, ettersom små-søling vil treffe plastdekselet og ikke kretskortet? Hvertfall en idé som kan videreutvikles.

Sant, men på den annen side: Hvis du søler i nærheten av en av åpningene ser du ikke om det faktisk har blitt vått på kortet, i tillegg til at det er vanskeligere å fjerne sølet.

Lenke til kommentar

Tenker selv å kjøpe dette korte+i7 2600k når BF3 kommer ettersom jeg e usikker om min nåværende pc vil takle det. Men vil anbefale om man sku kjøpe et P67 kort bør man sjekke at det er et B3 rev 3.0 kort, ettersom de første kortene sku vist ha noe problemer. Men ser kjapt på komplett at dem selger vist bare B3 kort nå.

Lenke til kommentar

@Den andre elgen: PS2 er overlegen USB når det gjelder tastatur.

USB er begrenset til MAKS 6 trykk samtidig mens PS2 kan håndtere det som kalles NKRO, det vil si at du kan trykke så mange taster som du vil samtidig og alle blir registrert.

6 knapper problemet har også begynt å bli problematisk for ratt og joysticks også og begrenser hvor sensitive disse kan være som er synd.

 

USB trenger en heftig overhaling på denne siden akkurat nå.

 

Nå som dere er så glad i den gamle kontakten hvor glad er dere i de gamle analoge spillekontrollene ?

Man må jo bruke dem som kobles til usb porten.

 

Min erfaring med flere tastetrykk samtid er at det ikke virker selv da jeg bruke et med ps2 kontakt.

 

Forøvrig så er det plass til 2 eller 3 usb kontakter der ps2 kontakten sitter.

Noe å tenke på for dem som får for få tilkoblinger

 

 

Nå har jeg vanskelig å forstå hvordan at det skal være en fysisk begrensning av hvor mange taster man kan holde inne samtidig når kontrolleren går over usb. jeg vil tro at det er helt andre ting som ligger bak.

 

Data flyten er da rimelig høy til lav hastighets data som dette er.

hvis man i dag skal skaffe seg et ps2 tastatur så vil det være temmelig vanskelig å få tak i det.

 

Selv om man bruker en overgang til ps2 så vil vel ikke det gi noen fordeler for ps2 kontakten.

Da blir det jo bare et usb tastatur i forkledning.

 

Hvis produsenten vil så er jeg sikker på at man kan få til et tastatur som gjør at du kan trykke alle tastene ned samtidig og få respons på det.

 

De gamle analoge joystick porten hadde også en begrensning når det gjaldt hvor mange knapper man kunne bruke samtidig.

det er påstått at om man hadde 2 stk joystik koble til samtidig ( på samme porten med en splitter) så var enkelte av knappen på begge joystickene koblet sammen.

Lenke til kommentar

Så ufattelig meningsløst det er å anbefale et P67 hovedkort nå som Z68 er lansert...

 

Det var vel litt drøyt. Etter hva jeg har forstått er det kun noen få egenskaper som skiller disse (P67 og Z68), egenskaper som en gjennomsnittlig bruker aldri vil komme til å savne. Javel, så er de kanskje priset likt, og Z68 er marginalt bedre. De fleste brukere kommer aldri til å legge merke til den ekstra verdien. Så, en "ufattelig meningsløs anbefaling" er det vel kanskje ikke?

Endret av Marius5051
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...