Gå til innhold

[Løst] Asus Xonar D2X + Corsair SP2500


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg har da et ganske greit nok lydkort som jeg kjøpte for ca 2 år tilbake, det heter Asus Xonar D2X og har funket greit nok.

Fikk ett par Corsair SP2500 i posten i dag, men når jeg plugget alt i så var lyden rett og slet.. Dårlig. Noen som har erfaring med enten lydkortet eller høyttalerne?

 

Har hatt en del problemer med lydkortet i fortiden, det har aldri funket når det kommer til 5.1 headset osv, nå som Corsair SP2500 anlegget er de eneste jeg har ligget/stående, så vil jeg gjerne at de skal funke skikkelig, og vil høre på skikkelig musikk for første gang på ca 10 dager.

 

Det er litt vanskelig å forklare hvordan lyden er dårlig, men bassen er veldig svak med mindre jeg skrur den veldig høyt opp, EQ-en er litt på trynet osv. Generelt dårlig lyd av et lydkort og anlegg som har fått NESTEN bare gode reviews osv.

 

Tusen takk på forhånd.

 

 

Edit: Lyden er krystall klar så er sikkert bare EQ-en osv som ikke er skikkelig stilt inn.

Endret av PCJunkie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jada, kommer lyd fra subwooferen, om jeg f.eks tar program: Dynamic pop og EQ: Action gaming så rister hele rommet, men man kan nesten ikke høre vokal osv pga bassen overdøver det.

 

Edit: Fikk fikset program og EQ på anlegget, nå gjenstår bare EQ på Asus Xonar D2X, noen som har forslag? Hører mest på metal osv.

Endret av PCJunkie
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei!

 

Jeg har samme høytalere og samme lydkort og har bare problemer. Siste driveren fra asus til lydkortet fungerer overhodet ikke. Må bruke en gammel driver. Og jeg får ikke noe lyd i subben..

 

Klarer ikke å stille dette i xonar d2x audio senter heller..

 

Noen som har dette oppsettet og får det til å fungere? Hvilke drivere bruker dere evt?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...