Gå til innhold

Verdivurdering: Alienware m15x sort


Anbefalte innlegg

Har en strøken alienware som ikke er i bruk.

 

Info: Kjøpt av en bekjent som har hatt den som skrivebordsmaskin tilkoblet ekstern tastatur/mus/skjerm hele tiden. Ergo ingen merker i det hele tatt. Den ser faktisk 100% ut som ny. Tastaturet og overflater er strøkene ingen riper verken under, over, på siden. Trodde den ville være noe for meg men jeg tok feil :). Omtrent ikke brukt siden jeg overtok den for en uke siden. Stått på stedet hvil på datarommet. Har all emballasje, kvitteringer og tilbehør + windows 7 etc. Kjøpt ny i slutten av januar 2011.

 

Spec:

 

- Alienware m15x black

- Intel i5 540m @ 2,53Ghz

- 8Gb ram

- 500 gig disk (7200rpm)

- Fullhd LED skjerm 15,6"

- Ati Radeon 5850 1Gb GDDR5

- Intel 5300 wlan

- Intel gblan

- DVDbrenner slot-in

 

Verdi på denne? Garantert en strøken og ubesudlet maskin :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Som jeg alltid sier, PCen er ikke mer verdt enn hva folk vil betale for den.

Nypris for lik idag er rundt 14 000, men mtp. bruksfradrag og det faktum at det er en døende generasjon MX15, så vil jeg tro du max kan få 9-10000.

 

Legg den ut for 10 000, lite respons = for høy pris, så da setter du ned prisen.

Lenke til kommentar

Nå kan det være sant som du sier, samtidig så er det mange som ser på andre faktorer.

 

Kvalitet på selve maskinen. Skjerm, valg av komponenter etc.

 

Greit at alienware kanskje er dyrt men maskinene er av meget god kvalitet om man ser på det tekniske :)

 

Er ikke ute etter å "lure" noen. Jeg trenger ikke maskinen, ergo selges den.

Lenke til kommentar

Alienware er ikke av noen bedre kvalitet, hverken bygge-/materialmessig, eller teknisk (hardware) enn konkurrentene, i første rekke Asus og Clevo (Multicom Kunshan), etter min mening. Alienware har ett punkt som skiller dem ut, nemlig det karakteristiske designet, og en del lys i forskjellige farver rundt omkring på maskinene. Som noen liker, og er villig til å betale ekstra for.

 

Jeg har ikke påstått at du prøver å lure noen, alt jeg sier er at en pris på 10k for den maskinen er optimistisk, så lenge man kan få en helt ny Asus G53SW med Sandy Bridge prosessor, og med bedre skjermkort, for rundt 9k.

 

Beklager, erikstein, men brukte laptoper faller fort og mye i verdi, og særlig dersom noe hardware er av en eldre generasjon enn dagens.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Alienware er ikke av noen bedre kvalitet, hverken bygge-/materialmessig, eller teknisk (hardware) enn konkurrentene, i første rekke Asus og Clevo (Multicom Kunshan), etter min mening. Alienware har ett punkt som skiller dem ut, nemlig det karakteristiske designet, og en del lys i forskjellige farver rundt omkring på maskinene. Som noen liker, og er villig til å betale ekstra for.

 

Jeg har ikke påstått at du prøver å lure noen, alt jeg sier er at en pris på 10k for den maskinen er optimistisk, så lenge man kan få en Asus G53SW med Sandy Bridge prosessor, og med bedre skjermkort, for rundt 9k.

Men av samme grunn at folk kjøper Audi, kjøper folk Alienware selv om de gjerne må betale litt ekstra.

Ja, du mener kanskje det er litt ufortjent at Alienware har fått det ryktet de har, men det er vel likevel ikke helt uten grunn at highend gaming pcer blir assosiert med Alienware, og ikke Asus eller Clevo.

 

Og folk flest ser seg faktisk blind på specs/ikke har peiling.

Lenke til kommentar

Njoda. Jeg har da hatt en g73 i sin tid. En kurrant maskin i en slags "gummiaktig" plast. Jeg regner med at G53 er av samme materialet? Så i hvertfall slik ut. At du sier at det ikke er teknisk kvalitetsforskjell på en bærbar skjønner jeg ingenting av. Selvfølgelig er det forskjell på maskinene da tenker jeg teknisk i forhold til utforming av kjøling, bruk av materialer i selve konstruksjon, tekniske løsninger etc. Om du drar alle produsenter over samme kam er jeg ikke enig i det.

 

Mange velger en macbook pro rett og slett pga. av byggteknisk kvalitet (samt osx). Som med bil. Vel, man har vw som er gode biler og man har audi som er en "bedre" bil men "bedre" kvalitetsfølelse. Selv om man velger en Golf med 2,0 tdi og 4motion er ikke den "lik" en A3 med quattro og 2,0 tdi.

Lenke til kommentar

Du har åpenbart en formening om at Alienware er bedre på de områdene du nevner enn det Asus og Clevo er - det er jeg uenig i. Lar det være med det, jeg har sagt mitt. Lykke til med å få solgt den til 10k :cool:

Jeg ville ikke valgt laptopen din foran en ny Asus G53SW selv om du hadde forlangt 8k ... 7k, da kan vi begynne å snakke.

Edit: Rent bortsett fra at jeg egentlig ikke ville vurdert den overhodet - jeg kan nemlig ikke fordra det spjåkete designet. :).

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Alienware er kraftig overpriset. Greit at man potensielt kan velge gode komponenter, men man får i praksis dårligere komponenter fordi man får mindre for pengene. Bare se hvor godt de tar seg betalt for å bytte disk eller skjerm i forhold til standardoppsettet mtp hva komponentene koster løst.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Alienware er kraftig overpriset. Greit at man potensielt kan velge gode komponenter, men man får i praksis dårligere komponenter fordi man får mindre for pengene. Bare se hvor godt de tar seg betalt for å bytte disk eller skjerm i forhold til standardoppsettet mtp hva komponentene koster løst.

 

Jeg har alltid holdt meg til komplett.. der kan man som dere kjenner til sette sammen maskinen sånn man vil ha den.. og med ordenlige komponenter uten masse dill dall.. aldri hatt noe tull med maskinevare fra komplett.. knall kvalitet og rask levering.Ailenware er alt for overpriset på linje med Apple

Lenke til kommentar

Alienware er kraftig overpriset. Greit at man potensielt kan velge gode komponenter, men man får i praksis dårligere komponenter fordi man får mindre for pengene. Bare se hvor godt de tar seg betalt for å bytte disk eller skjerm i forhold til standardoppsettet mtp hva komponentene koster løst.

 

Jeg har alltid holdt meg til komplett.. der kan man som dere kjenner til sette sammen maskinen sånn man vil ha den.. og med ordenlige komponenter uten masse dill dall.. aldri hatt noe tull med maskinevare fra komplett.. knall kvalitet og rask levering.Ailenware er alt for overpriset på linje med Apple

 

Sett sammen en laptop hos Komplett for meg, er du snill :roll:.

 

Av bærbare er det i Norge bare hos Dell/Alienware og Multicom med enten Compal eller Clevo man kan selv-konfigurere en laptop.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Alienware er kraftig overpriset. Greit at man potensielt kan velge gode komponenter, men man får i praksis dårligere komponenter fordi man får mindre for pengene. Bare se hvor godt de tar seg betalt for å bytte disk eller skjerm i forhold til standardoppsettet mtp hva komponentene koster løst.

 

Jeg har alltid holdt meg til komplett.. der kan man som dere kjenner til sette sammen maskinen sånn man vil ha den.. og med ordenlige komponenter uten masse dill dall.. aldri hatt noe tull med maskinevare fra komplett.. knall kvalitet og rask levering.Ailenware er alt for overpriset på linje med Apple

 

Sett sammen en laptop hos Komplett for meg, er du snill :roll:.

 

Av bærbare er det i Norge bare hos Dell/Alienware og Multicom med enten Compal eller Clevo man kan selv-konfigurere en laptop.

 

Unnskyld... jeg tenkte på stasjonær.. beklager at jeg ikke har lest hele tråden godt nokk:).. personlig ville jeg aldri over noen omstendighet kjøpt en bærbar til bruk for spill.. fordi jeg mener en bærbar ikke kan hamle opp med en stasjonær pc...:)

Lenke til kommentar

Noen bærbare kan spille godt nok, og dersom man setter pris på mobiliteten en bærbar gir, og er interressert i å kunne ta med seg denne spillbarheten på en praktisk måte ....

Min bærbar spiller godt nok, blir ikke for varm, og kræsjer ikke.

Jeg er ikke interressert i å ha et spillmonster hjemme, som jeg ikke kan ta med meg når jeg ute og reiser (som er ofte).

Men det er en annen diskusjon. Nå er vi rimelig off topic.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Jeg skal komme med to påstander til folk.

 

1. Det finnes ikke noe værre enn å diskutere med folk som ikke kan diskutere.

 

2. Har du ikke noe fornuftig å si om det det blir spurt om så holder man kjeft.

 

Når jeg spør om hva en fornuftig pris er på et produkt så forventer jeg da "svar" som står i "stil" til det jeg spør om. For meg er det blanke likegyldig om vedkommende da liker mora eller søstra (i dette tilfellet Clevo eller Asus). At noen lirer av seg meninger om kvalitet/annet uten å kunne redgjøre for det man skriver blir svakt i mine øyne. "Det mener jeg fordi jeg mener det" skriver man enkelt og greit ikke.

 

Kvalitetsforskjell er tilfelle på bærbare og ALT man kjøper. At alienware er "overpriset" eller at den har "lys her og der" er totalt irrelevant. Å si at det er samme kvalitet på en Acer og en Asus/Alienware/mac er feil. Selv om de bruker samme grunnkomponenter av chipsett/cpu/gpu/hd så betyr ikke det at de har brukt samme leverandør av kondensatorer/kjøleløsninger/skjerm/materialevalg i chassis ETC. De som ikke forstår det har ikke skjønt mye. Dette gjelder i omtrent alle segmenter; tv,stereo,bil,mobiltelefoner,klær,klokker.

 

Når det gjelder påstander som Nator skriver: "Er enig med racer32 over. Alt jeg hører fra de som spiller på sine bærbare (med heftige skjermkort) er at de blir for varme og krasjer osv." Hva i helvete er det for noe? Det er jo TOTALT irrelevant her. Denne maskinen og dens kjølesystem fungerer utmerket. Ergo påstand 2.

 

Litt irritert blir jeg. Greit at folk skal få si det de mener men holder dere for guds skyld til TEMA. Les GJENNOM før du i det hele tatt svarer. Har jeg ikke noe å si selv så skriver jeg vel ikke noe totalt irrelevant i en tråd hos andre? Man gjør vel (forhåpentligvis) ikke det på privaten heller.

 

Prismessig er jeg enig i noe mellom 8-10k. Får jeg det er jeg fornøyd.

Endret av erikstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...