Gå til innhold

Test: Samsung UE55D8005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste jeg ikke liker med mange av de nye Samsung-tvene er den forferdelige stygge kryssfoten. De firkanta, flate føttene de har på noen av de nye modellene er så veldig mye penere. Har det også for meg at blank sølvfarget ramme ikke er det smarteste i rom med naturlig solbelsyning. Må jo være fryktelig irriterende å få solen speilet mitt i trynet. Men rammen var bra tynn, det skal de ha!

Lenke til kommentar

Anngående clouding, omtrent alle edgeLED-TVer, spesielt de fra samsung og Sony har problemer med det. Problemet var i mitt tilfelle på min UE40D8705, at dimmingen har for få soner, så hvis en mørk skjerm har en liten del som må lyses opp, er det et for stort område som blir opplyst, og det lages en cloudingeffekt rundt det. Jeg foretrakk faktisk å skru av lokal dimming (smart-LED), så baklyset ble mere uniformt, som på vanlige LCD-TVer. den ble levert tilbake uansett. De har også det problemet at i mørke bilder blir det sorte blåaktig når en ser det fra siden.

Lenke til kommentar

Markedets tynneste?

Nei.

 

Min Samsung 9-Serie som står nede i stuen er uten tvil tynnere enn denne her. Dette er jo strengt talt noe en artikkelforfatter på en slik nettside som dette burde vite? Dette er jo allmennkunnskap for de som er over gjennomsnittet nerd.

Lenke til kommentar

Synes ikke slike tester gir meg så veldig mye så lenge man ikke gir en gjennomført sammenligning av bildekvalitet i 2D og 3D mot fjorårets både LED og Plasma. Gjerne også mot 1-2 hovedkonkurrennter.

 

Dvs. det kan man ta som en utfordring/oppsummering utover sommeren.

 

Jeg er mest interessert i å vite hva slags LED jeg må kjøpe for å matche eller overgå bildekvaliteten til PS50C7005. Jeg liker heller ikke inputlag særlig og ønnsker denne så minimal som mulig ift. konsoll og pc via hdmi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke type 3D brille som følger med D8005 LED og Plasma modellene hvis dette er forskjellig ? Samsung spyr ut mye info på nettsidene, men skal jaggu leite for å finne noe nyttig info...

 

Jeg kjøpte denne TV for to uker siden og fikk med SSG-3100GB.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har bestilt en UE55D7005 fra komplett, til samme pris som hos Elkjøp, men med dette utstyret inkludert:

· 1 stk ekstra Samsung 3D Brille SSG-3100

· 1 stk Canal Digital Pakke med kort, cam og kabel

· 1 stk WD 500gb harddisk

· 1 stk Samsung 3D Blu-ray spiller BD-C5900

 

Gleder med som en unge.

Lenke til kommentar

Har bestilt en UE55D7005 fra komplett, til samme pris som hos Elkjøp

 

Hvordan var egentlig lyden på den skjermen ??

 

Bør man vurdere en lydplanke i tillegg??

 

Nå er det også UE55D8005 som er testet i denne testen og da undrer jeg meg på hva som er forskjellen.

 

Kan godt strekke oss opp mot 30k, men har lyst å holde oss til Samsung da og vil da fortrinnsvis ha 55 tommer.

 

Noen som har noen erfaringer her?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...