Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Informasjonsteknologi 2-eksamen 23. mai 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på hvordan man lager en fungerende quiz i C# med flere spørsmål? :blush:

 

Prøv den.

Det jeg ikke får til å fungere er at radiobuttone unchecker seg selv etter hver gang du trykker på knappen

 

 

Da kan du f.eks. bruke kode som denne:

 

radiobuttonlist1.selecteditem.selected = false;

 

eller:

 

radiobuttonlist1.selecteditem = -1;

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kan ikke si jeg elsket temaet altså. Dette lover ikke bra! Satser på å ro inn en 2'er på denne

 

Kan jo hende det blir å lage en enkel hjemmeside, med noen programmer linket opp til en hovedside.

 

Eller så kanskje vi får planlegging av hjemmeside/program.

Endret av krs1
Lenke til kommentar

Noen som har noen ide om hva evt. beregninger vil være i oppgaven? Ser ikke for meg noen omgjøringskalkulator her, men hva annet kan vi ha?

 

 

Dette lurer jeg også på, hva slags beregninger kan vi få?? Kan det f.eks være hvor mye jordskorpe eller isbre har flyttet seg i løpet av visst antall år man skriver inn? Hvis man får en slags konstant på hvor mye det flytter seg i året.. Men føler det blir litt omfattende :S og mer geofag-ish...

Lenke til kommentar

Enkel quiz-løsning med radioknapper som genereres dynamisk ut ifra antall svaralternativer som er oppgitt i arrayet. Det riktiget svaralternativet er oppgitt som det bakerste elementet og går derfor igjen to ganger:

 

 

import fl.controls.*;

svar.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onSvar);
svar.label = "Svar";

startOver.addEventListener(MouseEvent.CLICK, onStartOver);
startOver.label = "Start på nytt";
startOver.visible = false;

var quiz:Array = [["Hovedstaden i Norge?","Oslo","Bergen","Trondheim","Stavanger","Oslo"],
			  ["Hovedstaden i England?","Manchester","London","London"],
			  ["Hovedstaden i Tyskland?","Berlin","Düsseldorf","Hamburg","Berlin"],
			  ["Hovedstaden i USA?","New York","Maryland","Washington DC","Washington DC"]
			 ];
//Vars
var index:int = 0;
var notFirstTime:Boolean = false;
var radioButtons = [];
var rbg:RadioButtonGroup = new RadioButtonGroup("group1");
var points:int = 0;

//Init
createRB(quiz[index]);

function onStartOver(evt:MouseEvent):void {
index = 0;
notFirstTime = true;
points = 0;
createRB(quiz[index]);
startOver.visible = false;
}

function onNext(evt:MouseEvent):void {
index++;

if(index < quiz.length) createRB(quiz[index]);
else if(index == quiz.length) {
	trace(points);
	svar.visible = false;

	startOver.visible = true;
}
}

function onSvar(evt:MouseEvent):void {
var radioSelect:RadioButton = rbg.selection;
if(radioSelect.label == quiz[index][quiz[index].length - 1]) {
	trace("Korrekt!");
	points++;
	onNext(evt);
}
else {
	trace("Feil");
	points--;
	onNext(evt);
}
}

function createRB(arr:Array):void {

var index2:int = 0;

quest.text = arr[0];

if(notFirstTime) {
	for each(var rb2 in radioButtons) {
		removeChild(rb2);
	}
	radioButtons.splice(0,radioButtons.length);
}

while(index2 < (arr.length - 2)) {
	var rb:RadioButton = new RadioButton();
	rb.group = rbg;
	radioButtons.push(rb);
	addChild(rb);
	rb.label = arr[index2 + 1];
	rb.y = 100 + index2 * 50;
	rb.x = 20;
	index2++;
}
notFirstTime = true;
}

 

Endret av masb
Lenke til kommentar

Stemmer nok at det flash det går mest i på de fleste skolene. Selv bruker jeg C#.

 

Her er forresten en .rar proppet full med løsningsforslag til alle de tidligere eksamene i IT2 (2008-2010) progammert i flash. Får desverre ikke så mye utbytte av de selv, men til dere som koder i flash: Enjoy!

 

Hvem har laget disse? Jeg synes de er helt bak mål.

Lenke til kommentar

Stemmer nok at det flash det går mest i på de fleste skolene. Selv bruker jeg C#.

 

Her er forresten en .rar proppet full med løsningsforslag til alle de tidligere eksamene i IT2 (2008-2010) progammert i flash. Får desverre ikke så mye utbytte av de selv, men til dere som koder i flash: Enjoy!

 

Hvem har laget disse? Jeg synes de er helt bak mål.

 

For meg er disse oppgavene veldig nyttige. Bare bruke kodene i fasiten om du sitter fast;) arrays er ikke barnemat akkurat1

Endret av akamlinn
Lenke til kommentar

Fint med en tråd på dette. Kom selv opp, og tror det kommer til å gå greit. Fikk 6 på tentamen, så satser på 4 eller 5 på eksamen.

 

Har en litt omfattende quiz jeg kan laste opp, hvor antall svar og antall riktige svar er grafisk framstilt under quizen.

 

Send PM dere som er interessert :-)

Lenke til kommentar

Fint med en tråd på dette. Kom selv opp, og tror det kommer til å gå greit. Fikk 6 på tentamen, så satser på 4 eller 5 på eksamen.

 

Har en litt omfattende quiz jeg kan laste opp, hvor antall svar og antall riktige svar er grafisk framstilt under quizen.

 

Send PM dere som er interessert :-)

 

Er quizen programmert i flash?

Lenke til kommentar

Fint med en tråd på dette. Kom selv opp, og tror det kommer til å gå greit. Fikk 6 på tentamen, så satser på 4 eller 5 på eksamen.

 

Har en litt omfattende quiz jeg kan laste opp, hvor antall svar og antall riktige svar er grafisk framstilt under quizen.

 

Send PM dere som er interessert :-)

 

Er quizen programmert i flash?

 

Ja! Koden er også ganske ryddig, men er blitt brukt litt rare variabelnavn, men den er veldig fin å bruke som mal. Bare skifte ut spørsmål og svar i starten av koden (array). :-)

Endret av empetre
Lenke til kommentar

Fint med en tråd på dette. Kom selv opp, og tror det kommer til å gå greit. Fikk 6 på tentamen, så satser på 4 eller 5 på eksamen.

 

Har en litt omfattende quiz jeg kan laste opp, hvor antall svar og antall riktige svar er grafisk framstilt under quizen.

 

Send PM dere som er interessert :-)

 

Jatakk:)

Lenke til kommentar

Noen som har noen ide om hva evt. beregninger vil være i oppgaven? Ser ikke for meg noen omgjøringskalkulator her, men hva annet kan vi ha?

 

 

Dette lurer jeg også på, hva slags beregninger kan vi få?? Kan det f.eks være hvor mye jordskorpe eller isbre har flyttet seg i løpet av visst antall år man skriver inn? Hvis man får en slags konstant på hvor mye det flytter seg i året.. Men føler det blir litt omfattende :S og mer geofag-ish...

 

Kan hende vi får regning om hvor mye CO2 utslipp en bil har?

Lenke til kommentar

Da skulle du sett den før jeg endret den. DET så horribelt ut det. Men, så er det ment som en template du bare skal sette inn dine egene spørsmål og svar. Trenger det da å være så veldig oversiktlig? :-)

 

Fin Quiz som kan komme til nytte! Ser at spørsmålene ikke blir stilt i rekkefølge. Hvordan kan man skifte på dette? :)

Lenke til kommentar

Da skulle du sett den før jeg endret den. DET så horribelt ut det. Men, så er det ment som en template du bare skal sette inn dine egene spørsmål og svar. Trenger det da å være så veldig oversiktlig? :-)

 

Fin Quiz som kan komme til nytte! Ser at spørsmålene ikke blir stilt i rekkefølge. Hvordan kan man skifte på dette? :)

 

Her er et annen type spørreprogram om det kommer til nytte:)

Endret av akamlinn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...