Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Informasjonsteknologi 2-eksamen 23. mai 2011


Anbefalte innlegg

Ok, jeg har fulgt med på denne tråden og nå kan jeg ikke dy meg i å kommentere en gang til. Jeg ser folk snakker om quiz dagen lang. Hvorfor? Leser dere forberedelsesdelen vi har fått? Det står klart å tydelig at vi får oppgaver som å programmere applikasjoner med beregninger og grafiske framstillinger av tallmateriale.

 

Derfor vil jeg gi alle et tips om å se på side 78 i IT-boka (programmering i ActionScript 3.0). Oppgave 5 og 6 virker VELDIG relevante for det vi alle evt. møter i morra. Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi som har lært C# har ikke lært noe Actionscript at all.

Men jeg har sett gjennom noen tutorialer, og klart å lage en start og stop knapp til Movie-clip, og delvis en som starter og stopper lyd.

Problemet med lyden, er selv om jeg klarer å mute lyden vil den starte på nytt med en gang animasjonen starter på nytt.

 

Jeg har bare laget en start-knapp med

stop();

gotoAndPlay(1);

 

og stop-knapp med

stop();

gotoAndStop(1);

 

Noen som vet hvordan jeg kan få lyden til å ikke begynne på nytt?

 

Vi bruker Actionscript 2, og CS4.

I funksjonen for stop knappen kan du prøve med: stop(currentFrame);

 

men er usikker på om det kommer til å fungere...

 

Skrev feil kode først, men har redigert innlegget nå.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har fulgt med på denne tråden og nå kan jeg ikke dy meg i å kommentere en gang til. Jeg ser folk snakker om quiz dagen lang. Hvorfor? Leser dere forberedelsesdelen vi har fått? Det står klart å tydelig at vi får oppgaver som å programmere applikasjoner med beregninger og grafiske framstillinger av tallmateriale.

 

Derfor vil jeg gi alle et tips om å se på side 78 i IT-boka (programmering i ActionScript 3.0). Oppgave 5 og 6 virker VELDIG relevante for det vi alle evt. møter i morra. Lykke til :)

 

Om du leser i begynnelsen, der de trekker fram læreplanen i naturfag står det:

"Naturviteskapen har vokst fram som en følge av menneskers nysgjerrighet og behov for å finne svar på spørsmål om sin egen eksistens, liv og livsformer og vår plass i naturen og universet, og er på den måten en del av vår kultur. Naturfag har derfor en naturlig plass i skolen".

 

Det kan være et lite hint. Enten så skriver de den delen av læreplanen for å veilede oss litt, eller bare for å informere omkring temaet. Du skal derimot ikke se bort i fra at det kan være et hint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Får det ikke til.. Kunne du zippet filen og lagt den ut?

 

Den ble av en eller annen grunn ganske stor, men her er den. Men har du CS5? For hvis du ikke har det så er det ikke sikkert at filen funker for deg...

 

http://dl.dropbox.com/u/694638/Lydmcstartstop.rar

 

(om filen ikke er tilgjengelig enda så er det fordi den fortsatt holder på å laste opp. Vent 10 min og prøv igjen)

 

Skjønner ikke bæret av dette.................

 

Her er den ene av dem forklart litt bedre:

 

http://developer.yahoo.com/flash/astra-flash/charts/index.html

Lenke til kommentar

Ok, jeg har fulgt med på denne tråden og nå kan jeg ikke dy meg i å kommentere en gang til. Jeg ser folk snakker om quiz dagen lang. Hvorfor? Leser dere forberedelsesdelen vi har fått? Det står klart å tydelig at vi får oppgaver som å programmere applikasjoner med beregninger og grafiske framstillinger av tallmateriale.

 

Derfor vil jeg gi alle et tips om å se på side 78 i IT-boka (programmering i ActionScript 3.0). Oppgave 5 og 6 virker VELDIG relevante for det vi alle evt. møter i morra. Lykke til :)

 

 

Det var et smart tips! :) takk!

 

Men en grunn til at jeg tror det kan være quiz er for at man skulle lage noe som et supplement til undervisning i naturfag - og da er quiz naturlig.. Samt at det skulle ligne på noe på viten.no - og der er det quiz'er overalt! Det står beregning og grafisk fremstilling i forebredelseshete, men det kan jo tenkes at det er så enkelt som beregning av poengsum på quiz og fremstilling av dette? Men har tenkt tanken selv på CO2 beregning så de oppgavene i IT-boka er jo kanskje greie å se på!

Lenke til kommentar

Ok, jeg har fulgt med på denne tråden og nå kan jeg ikke dy meg i å kommentere en gang til. Jeg ser folk snakker om quiz dagen lang. Hvorfor? Leser dere forberedelsesdelen vi har fått? Det står klart å tydelig at vi får oppgaver som å programmere applikasjoner med beregninger og grafiske framstillinger av tallmateriale.

 

Derfor vil jeg gi alle et tips om å se på side 78 i IT-boka (programmering i ActionScript 3.0). Oppgave 5 og 6 virker VELDIG relevante for det vi alle evt. møter i morra. Lykke til :)

 

 

Det var et smart tips! :) takk!

 

Men en grunn til at jeg tror det kan være quiz er for at man skulle lage noe som et supplement til undervisning i naturfag - og da er quiz naturlig.. Samt at det skulle ligne på noe på viten.no - og der er det quiz'er overalt! Det står beregning og grafisk fremstilling i forebredelseshete, men det kan jo tenkes at det er så enkelt som beregning av poengsum på quiz og fremstilling av dette? Men har tenkt tanken selv på CO2 beregning så de oppgavene i IT-boka er jo kanskje greie å se på!

 

Et veeldig smart tips!! noen som har prøvd seg på disse to oppgavene og har et løsningsforslag? hadde satt utrolig stor pris på det! :-)

Lenke til kommentar

Herlig og se at folk er så hjelpsomme! :-)

Er det noen som veit hvordan man f.eks kan beregne hvor langt en isbre vil flytte seg over gitt tid? Sliter litt med akkurat den utregningsdelen der, ellers går programeringa generelt greit.

 

På forhand takk :-)

Lenke til kommentar

Da skulle du sett den før jeg endret den. DET så horribelt ut det. Men, så er det ment som en template du bare skal sette inn dine egene spørsmål og svar. Trenger det da å være så veldig oversiktlig? :-)

 

Fin Quiz som kan komme til nytte! Ser at spørsmålene ikke blir stilt i rekkefølge. Hvordan kan man skifte på dette? :)

 

Da må du bytte ut en del av koden som gjør at spørsmålene kommer i tilfeldig rekkefølge. Har ikke koden her nå, men det er vel noe med math.random du kan bytte ut da.

 

Det at man har med sortering viser jo bare at man kan mer kode enn forventet, og det er vel ingenting galt i det? :)

 

edit: Akamlinn, kan du sende meg den? :)

 

Kan du sende meg kommentarer på quizen du la ut evt en forklaring på hva kodene dine gjør? hvis du har det tilgjengelig? Takk :)

Lenke til kommentar

prøver å gjøre oppgave 5, men sliter veldig med kodebiten(selvfølgelig) Noen som har koden til den oppgaven?:) skjønner liksom regneopperasjonene man skal ha med, men sliter med å kode dette.

 

noen som kan hjelpe meg her?:) evt. debugge koden min hvis jeg sender den på PM? :D

Lenke til kommentar

prøver å gjøre oppgave 5, men sliter veldig med kodebiten(selvfølgelig) Noen som har koden til den oppgaven?:) skjønner liksom regneopperasjonene man skal ha med, men sliter med å kode dette.

 

Kan noen legge ut oppgaveteksten til de to oppgavene det var snakk om? Vi bruker ikke noe lærebok i faget vi...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...