Gå til innhold

"Norske" muslimer reiser til Irak, Somalia, Afghanistan og Pakistan for å føre hellig krig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange somaliere mener Al-Shabab blir svartmalt som terrorister for å svekke motstandskampen. Ali Hassan sier det rett ut: - Alle somaliere støtter Al-Shabab.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2287146.ece

- Jeg synes det er meget betenkelig å fremstille det som en frigjøringskamp, hvis penger har gått til denne gruppen, sier antropolog og Somalia-kjenner Jan Haakonsen.En annen Somalia-kjenner, seniorforsker Stig Jarle Hansen, sier at Al-Shabab også har påtatt seg ansvaret mot to sivile mål, noe som taler for at dette må defineres som terrorisme. De viser til at Al-Shabab benytter seg av selvmordsbombere, har drept sivile og at to av gruppens angrep skal ha vært rettet utelukkende mot sivile.

 

Jaja, hva skal man si.

Alle somaliere i Norge støtter ifølge Ali Hassan bruken av selvmordsbombere.

Regner med trygda de svindler fra NAV mens de kjører taxi og vasker mot svart betaling går rett til denne selvmordsbomberorganisasjonen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mennesker som sympatiserer med organisasjoner som bruker terror som virkemiddel burde fengsles eller deporteres, avhengig av opphavsland. Det er ikke så vanskelig å klassifisere disse menneskene som en trussel mot rikets sikkerhet, bare man vasker av seg den handlingslammende stanken av politisk korrekthet.

Lenke til kommentar

Mange somaliere mener Al-Shabab blir svartmalt som terrorister for å svekke motstandskampen. Ali Hassan sier det rett ut: - Alle somaliere støtter Al-Shabab.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2287146.ece

"Politiets sikkerhetstjeneste (PST) pågrep torsdag tre somaliere i Oslo, mistenkt for terrorfinansiering. De er siktet for overtredelse av straffelovens §147 b, finansiering av terrorhandlinger i utlandet."

 

Siden du poster en artikkel som er tre år gammel, burde du kanskje også sjekket hva utfallet av straffesaken ble? Det har jeg gjort

Lenke til kommentar

Mennesker som sympatiserer med organisasjoner som bruker terror som virkemiddel burde fengsles eller deporteres, avhengig av opphavsland. Det er ikke så vanskelig å klassifisere disse menneskene som en trussel mot rikets sikkerhet, bare man vasker av seg den handlingslammende stanken av politisk korrekthet.

 

Er ikke det å dra den lovelig langt? Skal vi for eksempel fengsle Palestinakomiteen eller store deler av SV? Man skal jo faktisk ha rett til å sympatisere med hva man vil så lenge man er innbygger i Norge, ellers blir vi jo som de totalitære rasshøla vi selv ønsker å komme til livs. At man i utgangspunktet ikke burde ta slike mennesker inn i landet kan jeg derimot si meg enig i.

Lenke til kommentar

Siden du poster en artikkel som er tre år gammel, burde du kanskje også sjekket hva utfallet av straffesaken ble? Det har jeg gjort

 

Det endrer ikke på uttalelsene, som var hovedpoenget mitt.

Det endrer heller ikke på at stadig flere norske og europeiske somaliere er drept i Al-Shababs tjeneste, noe som langt på vei bekrefter de uttalelsene jeg trakk frem.

Lenke til kommentar
Er ikke det å dra den lovelig langt? Skal vi for eksempel fengsle Palestinakomiteen eller store deler av SV? Man skal jo faktisk ha rett til å sympatisere med hva man vil så lenge man er innbygger i Norge, ellers blir vi jo som de totalitære rasshøla vi selv ønsker å komme til livs. At man i utgangspunktet ikke burde ta slike mennesker inn i landet kan jeg derimot si meg enig i.

Så totalitær er jeg villig til å gjøre meg selv.

Sympati i form av konkrete handlinger, propaganda, demonstrasjoner etc. med terrorist organisasjoner burde være straffbart.

Det eneste argumentet som taler mot dette er yttringsfriheten, og den er jo allerede grovt amputert ifm muhammed karrikaturene og tilsvarende forhold. Om vi ikke tar opp kampen med de samme middler, vil "friheter" bli fiendens våpen. Mener nå jeg da.

Lenke til kommentar

Så hvis jeg demonstrerte til støtte for ANC på slutten av 80-tallet burde jeg med andre ord vært fengslet?

 

Nei takk.

 

Det at ytringsfriheten er truet av totalitære, autoritære, dogmatiske tullinger i forskjellige avskygninger er da ikke noe argument for at vi skal kvitte oss med det vi har igjen av den.

 

Jeg blir mer og mer overbevist om at den største trusselen mot vår kultur er om disse anti-demokratiske holdningene slår rot. Da forvitrer rettstaten og med den forsvinner det som gjør den vestlige sivilisasjon og vår kultur verdt å slåss for.

 

edit: korrekt bøyning av verb er undervurdert

Endret av Salvo
Lenke til kommentar
Er ikke det å dra den lovelig langt? Skal vi for eksempel fengsle Palestinakomiteen eller store deler av SV? Man skal jo faktisk ha rett til å sympatisere med hva man vil så lenge man er innbygger i Norge, ellers blir vi jo som de totalitære rasshøla vi selv ønsker å komme til livs. At man i utgangspunktet ikke burde ta slike mennesker inn i landet kan jeg derimot si meg enig i.

Så totalitær er jeg villig til å gjøre meg selv.

Sympati i form av konkrete handlinger, propaganda, demonstrasjoner etc. med terrorist organisasjoner burde være straffbart.

Det eneste argumentet som taler mot dette er yttringsfriheten, og den er jo allerede grovt amputert ifm muhammed karrikaturene og tilsvarende forhold. Om vi ikke tar opp kampen med de samme middler, vil "friheter" bli fiendens våpen. Mener nå jeg da.

 

Å ta opp kampen med de samme midler vil si å senke seg på nivå med store deler av verdens avskum. Det vil si å ta fra oss våre friheter og verdier. Du ønsker altså å gi slipp på våre verdier og våre friheter for å imøtegå ekstremister. Samtidig er du redd for at innvandring og ekstremister skal ødelegge våre idealer og verdier. Ser du ironien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10085106

 

Hva skjer når disse "nordmennene" returnerer, med sin krigserfaring, psykiske skader, og drapstilbøyelighet?

Det lurer jeg på.

 

Hva som skjer? Jo akkurat det som skjer med soldater fra USA som blir sendt til Irak, dem blir gale.

 

 

 

Herlig, at du dro fram dette, blir feil når du kun skriver muslimer når dette gjelder for flere religioner og regioner.

 

Mange somaliere mener Al-Shabab blir svartmalt som terrorister for å svekke motstandskampen. Ali Hassan sier det rett ut: - Alle somaliere støtter Al-Shabab.

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article2287146.ece

 

Blir veldig vanskelig å ta deg seriøs med den avataren du bruker. Du skal diskutere, ikke provosere motparten, med et bilde du vet er provoserende for enkelte, selv om jeg ikke fatter hvorfor dem blir så sure, men slik er det.

Lenke til kommentar

Så totalitær er jeg villig til å gjøre meg selv.

 

Jeg pleier å dra denne "klassikeren" på hvor fort man kan møte seg sjøl i døra;

 

(VG)- "Da Kongen høytidelig åpnet Stortinget for 10 dager siden, var en av Frps gjester i salen en talsmann for Folkets mujahedin. Organisasjonen er terrorstemplet av EU og USA"

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=249592

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes en enkel løsning på hva vi kan gjøre med folk som reiser til fjerne strøk for å krige på vegne av andre land eller organisasjoner; ta fra de statsborgerskapet og kast dem ut hvis de kommer tilbake!

 

Samme for meg om folk har dratt til Israel, Somalia eller Kongo, og om man har kjempet som regjeringssoldat, militssoldat eller leiesoldat. Vi kan like godt ta alle over en kam så man unngår anklager om at noen blir favorisert.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg demonstrerte til støtte for ANC på slutten av 80-tallet burde jeg med andre ord vært fengslet?

 

Du burde først vært tvunget til å se bilder av hva ANC gjør mot sivile.

Hvis du opprettholdt din støtte til denne terrorgruppen så burde du fengsles.

Det tror jeg du hadde kunne vært enig i, etter å ha sett disse bildene.

 

Advarsel: Ekstremt sterke bilder!

 

 

 

Men det er klart, du visste jo ikke noe om dette.

Det var jo heller ingen ting som vitnet om noe slikt.

Hvis man ser bort i fra at Nelson Mandela sang at han var forpliktet til å drepe alle hvite i Sør Afrika...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...