Gå til innhold

"Norske" muslimer reiser til Irak, Somalia, Afghanistan og Pakistan for å føre hellig krig


Anbefalte innlegg

Blir veldig vanskelig å ta deg seriøs med den avataren du bruker. Du skal diskutere, ikke provosere motparten, med et bilde du vet er provoserende for enkelte, selv om jeg ikke fatter hvorfor dem blir så sure, men slik er det.

 

Det er en latterliggjøring av et angrep på min ytringsfrihet, og er således en politisk uttalelse for å verne min kultur, ikke for å provosere. Slik jeg ser det så er det ikke mitt avatar som er problemet, men de menneskene som blir provosert av det.

Jeg foreslår at du forholder deg til innholdet i mine innlegg og ikke lar deg distrahere av den blasfemiske opprørshandlingen som mitt avatar er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva hvis vedkommende er født i Norge og dermed bare har hatt norsk statsborgerskap og tilknytning til Norge?

De kan jo få lov til å få føle på kroppen hvordan millioner av papirløse flyktninger har det hver eneste dag verden over da. For meg virker det ikke urimelig å stille et slikt ultimatum til mennesker som tydeligvis er såpass handlingskraftige og friske at de klarer å reise utenlands og krige på vegne av andre.

 

Tenk på det slik: Vi har ingen måte å passe på at norske borgere ikke begår grove menneskerettsbrudd når de kjemper utenfor den norske hær. Skal vi sette i gang ressurskrevende undersøkelser hver eneste gang vi finner ut at noen har kjempet i utlandet under annet flagg? Tror det vil bli vanskelig å finne ut nøyaktig hva en person har gjort eller tatt del i, og enda vanskeligere å skaffe til veie håndfaste beviser som holder i en rettssal.

Lenke til kommentar
Så hvis jeg demonstrerte til støtte for ANC på slutten av 80-tallet burde jeg med andre ord vært fengslet?

Du burde først vært tvunget til å se bilder av hva ANC gjør mot sivile.

Hvis du opprettholdt din støtte til denne terrorgruppen så burde du fengsles.

Det tror jeg du hadde kunne vært enig i, etter å ha sett disse bildene.

Hvor mye fikk du med deg av The Truth and Reconciliation Commisions arbeid etter at regimet falt i 94? Du kan jo begynne å lese deg opp litt før du fortsetter med å legge ut tendensiøse ikke-kildebelagte videoer. Jeg har bodd lenge nok (og sett mer enn nok død og forferdelse) i ZA til å vite at det ikke fins enkle svar. Det fins faktisk ikke svart-hvitt. Bare nyanser av grått.

 

 

Jeg HAR sett bilder av hva ANC gjorde mot sivile. Jeg har også sett bilder og annen dokumentasjon på hva apartheid-regimet gjorde mot sivile. Jeg er ikke i tvil om hvem som var the lesser evil.

 

Men det er greit å vite at du mener jeg skulle vært arrestert for å mene det. Du toner flagg ganske så tydelig.

Endret av Salvo
Lenke til kommentar

Var det aldri aktuelt for deg å støtte frigjørings saken igjennom ikke-voldelige aktører? Så du deg absolutt nødt til å støtte en gruppe som drev en bevisst voldtekt/tortur/drap kampanje mot sivile? Jeg mener at en slik støtteerklæring burde være forbudt ved lov. Å uttrykke at SørAfrika burde frigjøres fra apartheid styre er en ting. Å fronte demokrati er også en ting. Når man tar opp banneret til en gruppe som dreper sivile som politisk virkemiddel, da er det ikke lenger snakk om ytringsfrihet, da er det snakk om å støtte drap av sivile.

 

Jeg mener ikke at SørAfrika situasjonen er svart-hvitt, hvor enn ironisk det høres ut. Det jeg mener er at man bør ta avstand til ALLE grupper som bruker terror som virkemiddel. Man kan til eksempel støtte det palestinske folket i deres kamp for en suveren stat, UTEN å støtte Hamas og deres terrorvirksomhet.

 

Muslimer trekker grensen for ytringsfrihet ved tegninger av Muhammed.

Jeg trekker grensen ved åpenlys støtte til grupper som dreper sivile med hensikt.

Lenke til kommentar

Du burde først vært tvunget til å se bilder av hva ANC gjør mot sivile.

Hvis du opprettholdt din støtte til denne terrorgruppen så burde du fengsles.

Synes du partiledelsen i Frp også burde vært i fengsel?

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=249592

Denne er litt i gråsonen. Han hevder at gruppen ikke burde stå på terrorlisten, og i så måte mener jeg at han må få stå fritt til å hevde dette, såfremt han er villig til å argumentere for sin påstand. Dersom han ikke kan legge frem informasjon som frifinner gruppen, burde han advares om å avstå fra å vise støtte til gruppen. Om han skulle være i stand til å føre en bedre sak på et senere tidspunkt så burde han få fremlegge saken på nytt, under forutsetning av at ny informasjon var blitt tilgjengelig. Dersom han ikke kunne legge frem informasjon som fikk gruppen strøket fra terrorlisten, og fortsatte å vise sympati til gruppen, til tross for advarsler om sanksjoner, så mener jeg han burde straffes.

Lenke til kommentar

Det er vel ikke noe å gråte over når dårlig integrerte muslimer forlater landet.

 

Så hva ønsker vi å gjøre med dette? To valg slik jeg ser det.

 

1. Vi kan forsette å ignorere integreringsproblematikken. På denne måten vil radikal ungdom forlate landet på egenhånd og muligens bli drept i landet hvor de har sine røtter.

 

2. Vente på at politikerne skal få hue ut av ræve og løse problemene.

 

Uansett, mange ungdom med innvandrerbakgrunn blir buttfucked av Stoltenberg og Halvoren. Som en konsekvens reiser de til utlandet og blir drept. Sosialdemokratiet lenge leve!

Lenke til kommentar

De kan jo få lov til å få føle på kroppen hvordan millioner av papirløse flyktninger har det hver eneste dag verden over da. For meg virker det ikke urimelig å stille et slikt ultimatum til mennesker som tydeligvis er såpass handlingskraftige og friske at de klarer å reise utenlands og krige på vegne av andre.

Du kødder nå?

 

Tenk på det slik: Vi har ingen måte å passe på at norske borgere ikke begår grove menneskerettsbrudd når de kjemper utenfor den norske hær. Skal vi sette i gang ressurskrevende undersøkelser hver eneste gang vi finner ut at noen har kjempet i utlandet under annet flagg? Tror det vil bli vanskelig å finne ut nøyaktig hva en person har gjort eller tatt del i, og enda vanskeligere å skaffe til veie håndfaste beviser som holder i en rettssal.

Ja, det er det som er poenget med en rettsstat...

Lenke til kommentar

Var det aldri aktuelt for deg å støtte frigjørings saken igjennom ikke-voldelige aktører? Så du deg absolutt nødt til å støtte en gruppe som drev en bevisst voldtekt/tortur/drap kampanje mot sivile?

Før vi fortsetter denne diskusjonen hadde det vært fint om du kom med noen kilder på at ANC sentralt drev en "voldtekt/tortur/drap kampanje mot sivile".
Lenke til kommentar

Du kødder nå?

Nei vennen, jeg spøker ikke. Hvis du synes det virker urimelig har du lov til å komme med argumenter mot det jeg foreslår.

 

Ja, det er det som er poenget med en rettsstat...

Jeg har ikke noe problem med at det eventuelt blir satt av 1 år til å gjøre undersøkelser i hva personene det er snakk om har foretatt seg, og at man på bakgrunn av dette enten straffer de innenlands eller utleverer dem til landet de har kjempet i for å la de bli straffet der.

 

Men det er kun ved å sette statsborgerskapet til slike soldater i faresonen at vi kan sende et klart budskap om at dette ikke er handlinger vi vil tolerere av norske borgere, og at Norge ikke skal bli en fristat for verdens milits- og leiesoldater.

Lenke til kommentar

Nei, men jeg mistenker at staten norge får problemer med å argumentere for at hun har brutt loven. Derimot kan det tolkes som tegn på at hun har valgt foretrukket statsborgerskap noe hun snart må gjøre uansett siden Norge ikke godtar dobbelt statsborgerskap.

Må bare påpeke at hvis man er født med to statsborgerskap så er det akseptert. Det man ikke kan gjøre er å skaffe seg et ekstra senere i livet, da må man si fra sitt norske. Alternativt si fra sitt gamle hvis man blir norsk.

Lenke til kommentar

Men det er kun ved å sette statsborgerskapet til slike soldater i faresonen at vi kan sende et klart budskap om at dette ikke er handlinger vi vil tolerere av norske borgere, og at Norge ikke skal bli en fristat for verdens milits- og leiesoldater.

Cluet blir da å gjøre som amerikanere, dvs. kalle det vaktselskaper (aka Blackwater etc.)

 

Såpass sofistikerte har ikke muslingene vært enda, men etterhvert blir vel Taliban og Al Qaida gjort om til "vaktselskaper" og registrert i Brønnøysundregiseret med A/S etter navnet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...