Gå til innhold

Sony-krisen vokser seg større (PC, PS3, PSP)


Anbefalte innlegg

SOE? Tydelig at jeg ikke har fulgt med. Etter at konsollene gikk online skjer det altfor mye altfor fort for en stakkars old school gamer som er vant med at systemene er statistiske gjennom hele livsløpet.

 

Det virker ikke som du utnytter fraværet av statiskhet og forutsigbarhet som du etterlyste særlig godt :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. er det bare jeg som tar dette her med knusende ro, og heller ikke er sint på Sony for noen spesiell grunn (som har med dette temaet å gjøre)?

 

Folk flest er sinte pga. Sony har hatt elendig sikkerhet på systemene sine. De har blant annet oppbevart kredittkortinformasjon i klartekst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk livredd for dette her. Har både VISA og Mastercard lagret på PS3'en min.

Nå håper jeg at de kortene jeg hadde i 2007 er utdatert, husker ikke.

PS3 trenger ikke bankid, så den lagrer alt av kortnummer og cvc nummeret ditt. Så har dem dette så fy faen. Ikke nok med det, brukernavn og passord som garantert er felles for mange andre ting også.

Ja, de lagrer kortnummeret ditt. NEI de lagrer ikke cvc nummeret ditt, det har de ikke lov til. Ingen har lov til og lagre et CVC nummer.

 

Jo det er dem nødt til. Tenk tilbake når du kjøper ting over PSN. Det er INSTANT. Du trenger ikke å taste inn noe som helst. CVC nummeret står der fra før.

Men siden det er kun en database fra 2007 så burde de kortene være utgått men likevel skremmende. Jeg er ikke den som roper ulv over sikkerhetsbrudd men dette er insane.

Lenke til kommentar

hmm.. er det bare jeg som tar dette her med knusende ro, og heller ikke er sint på Sony for noen spesiell grunn (som har med dette temaet å gjøre)?

 

Vet ikke helt hvor god eller dårlig sikkerhet Sony hadde, dette har jo ikke kommet så klart frem annet enn i spekulasjoner og forum-posts som har blitt linket som jeg ikke stoler på. Jeg er helt klart mer forbanna på de hacker-jævlene.

Lenke til kommentar

hmm.. er det bare jeg som tar dette her med knusende ro, og heller ikke er sint på Sony for noen spesiell grunn (som har med dette temaet å gjøre)?

 

Folk flest er sinte pga. Sony har hatt elendig sikkerhet på systemene sine. De har blant annet oppbevart kredittkortinformasjon i klartekst.

 

de har no virkelig sagt at de har kryptert all kreditt kort informasjon og bruker informasjonen var oppbevart i en hasj algorytme. så det stemmer no ikke, men server fra 2007 burde gjerne vært oppdatert.

Lenke til kommentar

hmm.. jeg er liksom ikke helt med på den heller, jeg da..

 

Skal innrømme at jeg ikke har fulgt så veldig mye med i denne saken, lest noen overskrifter stort sett.. er vel på grunn av det at jeg har tatt dette nokså med ro..

 

Men, det er ikke alltid god butikk å fortelle hele sannheten hele tiden..

 

Hadde alle lagt alle kort åpne med en gang, er nok ikke dette eneste "horrible" hendelsen vi har snakket om, vil jeg anta.. Så at vi nå kjefter på Sony vil jeg tro er fordi de andre har løyet bedre om sine saker..

 

(Nå er jo dette et angrep i nokså stort omfang, og kanskje unikt, men poenget blir allikevel tatt, tror jeg..)

 

jaja.. fortsatt rolig! :)

Lenke til kommentar

"Men, det er ikke alltid god butikk å fortelle hele sannheten hele tiden.."

Når Sony reklamerer for fri bruk av Linux på deres maskin, for så å selge maskinen de første månedene for rundt 5-8 000,-, og etter 6mnd tar de VEKK dette, det er å lyve rett til kundene, samtidig er det ninjavirksomhet å gjøre ting bak ryggen til de som har invistert i en Ps3.

Jeg har alltid likt Sony, mye pga det at jeg har vokst opp med PS/PS2, men dette... nei takk, uærlighet er det værste og der har Sony nettopp gjort en stor feil.

Lenke til kommentar

Puro: nei, det forsvarer jeg ikke, og synes det er veldig, veldig dårlig selv!

 

Jeg kom bare med en påstand at generelt så er det veldig dårlig butikk å ikke holde tilbake visse sannheter nå og da.. Mye går jo på markedsføring, og som du sikkert vet så skader det VELDIG med dårlig publisitet.. og da mener jeg at det er logisk og også forsvarlig å prøve å holde tett om en slik sak så lenge det er mulig, (innenfor rimelighetens grenser).. Går Sony veldig dårlig, er det jo ikke bare ryktet det er snakk om lengre, det kan også være snakk om arbeidsplasser, osv.. de har slikt sett et visst ansvar for andre også!

 

Men nei.. å lyve er ikke bra, men det er nå engang slikt det er, at man av og til må.. Så at Sony lyver litt i starten for å prøve å minske skadene det har for firmaet, om det ikke akkurat er helt greit, så finner jeg det ikke direkte klandreverdig, heller..

 

:)

Lenke til kommentar

SoE er MMO-divisjonen til Sony, så med mindre du spiller DCUO eller FFXIV på PS3, trenger du ikke bekymre deg for informasjonen du har der (denne gangen). Mer grunn til bekymring om du spiller eller spilte FFXI, Planetside, Vanguard, eller SWG (med forbehold om at jeg har glemt noen titler).

 

De som ble rammet av PSN-problemene fikk 30 dagers gratis PlayStation Plus, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Bone: Greia er jo at de løy FØR de ble hacket.

De lanserte PS3 med linux-muligheter, og 6 måneder senere fjernet de det ved en shadow-patch som du MÅTTE laste ned, du hadde ingen valg.

Etter dette begynte hackinga og krigen mot Sony.

Lenke til kommentar

Bone: Greia er jo at de løy FØR de ble hacket.

De lanserte PS3 med linux-muligheter, og 6 måneder senere fjernet de det ved en shadow-patch som du MÅTTE laste ned, du hadde ingen valg.

Etter dette begynte hackinga og krigen mot Sony.

 

PS3 skulle aldri hatt mulighet for Linux, det var uansett ubrukelig til alt annet enn å eksperimentere og å hacke konsollen. Ikke mange som gråt over at denne funksjonen ble fjernet bortsett fra et par høylytte hackere.

Lenke til kommentar

Bone: Greia er jo at de løy FØR de ble hacket.

De lanserte PS3 med linux-muligheter, og 6 måneder senere fjernet de det ved en shadow-patch som du MÅTTE laste ned, du hadde ingen valg.

Etter dette begynte hackinga og krigen mot Sony.

 

Jeg tror det er naivt å anta at angrepene mot beskyttelsessystemet på PS3 først skjedde etter at de fjernet muligheten for OtherOS. De pågår mot alle konsoller fra ukene før de kommer ut og tar aldri slutt. Det brukes bare av enkelte ettersom de føler at de trenger en grunn til å forsvare det de holder på med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bone: Greia er jo at de løy FØR de ble hacket.

De lanserte PS3 med linux-muligheter, og 6 måneder senere fjernet de det ved en shadow-patch som du MÅTTE laste ned, du hadde ingen valg.

Etter dette begynte hackinga og krigen mot Sony.

 

Jeg tror det er naivt å anta at angrepene mot beskyttelsessystemet på PS3 først skjedde etter at de fjernet muligheten for OtherOS. De pågår mot alle konsoller fra ukene før de kommer ut og tar aldri slutt. Det brukes bare av enkelte ettersom de føler at de trenger en grunn til å forsvare det de holder på med.

 

Naivt eller ikke.. det var visstnok først etter at Geohot publiserte vital informasjon om PSN at døra ble åpnet.

 

Denne informasjonen havnet der UTELUKKENDE på grunn av fjerningen av Other OS.

 

Hvis jeg var bankdirektør og fikk vite at koden til hvelvet var publisert på nettet å ville jeg i alle fall vurdert å bytte kode.

 

Men..men.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...