Gå til innhold

Sony-krisen vokser seg større (PC, PS3, PSP)


Anbefalte innlegg

PS3 skulle aldri hatt mulighet for Linux, det var uansett ubrukelig til alt annet enn å eksperimentere og å hacke konsollen. Ikke mange som gråt over at denne funksjonen ble fjernet bortsett fra et par høylytte hackere.

Men det har ingen betydning, fakta er jo at Ps3 ble lansert med otherOS-mulighet for så å bli fjernet ETTER at de hadde reklamert for denne muligheten.

Om noen lanserer en 4WD bil, for så å fjerne RWD etter at 100 000 personer hadde kjøpt den hadde det blitt kaos, for folk har jo tross alt betalt for 4WD, ikke sant?

 

Det brukes bare av enkelte ettersom de føler at de trenger en grunn til å forsvare det de holder på med.

Så du mener det ikke er legitimt å klage på ett produkt som har fått redusert funksjon etter 6 måneder etter lansering?

De har jo tross alt blitt løyet til av Sony som reklamerte for akkurat denne muligheten..

Endret av Puro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Faktisk livredd for dette her. Har både VISA og Mastercard lagret på PS3'en min.

Nå håper jeg at de kortene jeg hadde i 2007 er utdatert, husker ikke.

PS3 trenger ikke bankid, så den lagrer alt av kortnummer og cvc nummeret ditt. Så har dem dette så fy faen. Ikke nok med det, brukernavn og passord som garantert er felles for mange andre ting også.

Ja, de lagrer kortnummeret ditt. NEI de lagrer ikke cvc nummeret ditt, det har de ikke lov til. Ingen har lov til og lagre et CVC nummer.

 

Jo det er dem nødt til. Tenk tilbake når du kjøper ting over PSN. Det er INSTANT. Du trenger ikke å taste inn noe som helst. CVC nummeret står der fra før.

Men siden det er kun en database fra 2007 så burde de kortene være utgått men likevel skremmende. Jeg er ikke den som roper ulv over sikkerhetsbrudd men dette er insane.

 

Feil, CVC blir brukt kun en gang til å validere ditt kort. Når kortet er godkjent en gang trenger ikke Sony CVC en gang til. Endrer du noe som helst av annen informasjon vil systemet be om ny CVC!

Ergo, CVC blir ikke lagret.

Endret av Araghorn
Lenke til kommentar

De lanserte PS3 med linux-muligheter, og 6 måneder senere fjernet de det ved en shadow-patch som du MÅTTE laste ned, du hadde ingen valg.

 

Er forsåvidt enig i det du skriver men må bare rette på en liten ting.

 

PS3 ble ikke lansert med Other OS, men gjort tilgjengelig gjennom en patch i mars 2007, ca 6 måneder etter launch.

Ca 2,5 år senere kom PS3 Slim modellen der muligheten for Other OS var fjernet, og i april 2010 ble patchen du refererer til utgitt.

Altså drøye 3 år etter at det ble gjort tilgjengelig og ikke 6 måneder som du skriver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det Sony bør gjøre nå, er å fortest annonsere og igangsette arbeidet med en HD remake av Final Fantasy VII. Skademinimering for aksjen og entusiasme fra forbrukerene. Spillet bør være tilgjengelig til halv pris til alle "ofre" for hackerangrepet. Jeg sendte dem faktisk en lengre mail om dette her om dagen, men den har nok druknet i hatmail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...