Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] PCen nekter å starte windows (tror jeg)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en ting til. broren min har AKKURAT samme pcen. er det mulig å lage recoveryplate av den og bruke den på min?

om mulig; kan det være at min pc nekter det også?

Det går an å "klone" disken til broren din, og sette "klonen" inn i din PC, men da ender dere opp med 2 eksemplarer av din brors PC ...

 

Hans logon, hans passord, hans filer, osv ....

 

Det kan vel i teorien tenkes at hans Windows-installasjon sjekker om maskinen har riktig serienummer og nekter å kjøre dersom det ikke stemmer, men jeg vet ikke hvor ofte det brukes den slags beskyttelsesmekanismer.

 

Men, dersom du blir nødt til reinstallere Windows (på den samme disken eller på en ny), har du det som skal til av Windows-DVD, osv.? (Vel, siden PC'en neppe kom med Windows 7 da den var ny, så sier det vel seg selv at du har installert Windows 7 etter at du/noen hadde hatt maskinen en stund. Jeg regner med at den delen av saken ikke er noe problem.)

Lenke til kommentar

Anngående å starte i safe-mode:

 

Det er bare å trykke F8 slik som du fikk beskjed om, men du må trykke den på riktig tidspunkt for at det skal gi noe utslag. Du skal trykke F8 i skjermen rett før windows logoen vil komme opp normalt - men jeg annbefaler deg bare å trykke F8 om og om igjen helt fra uppstarten om du er i noen tvil. Du kan ihvertfall ikke gjøre noen skade på den måten - og du kan ei heller unngå å treffe riktig sted du skal trykke.

 

Da får du opp en meny, og derfra kan du velge safemode. Da starter maskinenn med minimalt av drivere og minimalt av vanlige oppstartsprogrammer - i tilfelle det er noe blandt disse som stopper opp systemet. Herfra kan du gjøre det som trengs. Ofte kan det være nok å bare å ha startet i safemode en gang og så reboote inn i normal modus. Safemode er ihvertfall det første jeg ville testet.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

en ting til. broren min har AKKURAT samme pcen. er det mulig å lage recoveryplate av den og bruke den på min?

om mulig; kan det være at min pc nekter det også?

Hei!

 

Jeg hadde samme feilen på min Amilo F S f12. Jeg tror jeg kom inn i bootvalg ved å trykke inn F2 eller F12. Så kan man skifte til cd rom. Disse er så gamle, så det går ikke å sette til boot på minnepenn. I fall, så kan man jo prøve med å installere en ny bios. Men det må man da bare gjøre om man vet at den andre (nye) virker, ellers må man ha en kopi av den gamle først, slik at du kan komme tilbake igjen. Men jeg fikk da tak i en annen HD fra en eller annen gammel pc som hadde samme type HD Acer Travelmate 508T, så kjørte jeg reformaterte jeg den F-disk og den funker den dag i dag. Jeg tok vare på skiva inne i HD, så der har jeg kopi av det gamle systemet og alle filene og programmene. Jeg hadde alt på CD kopi, så det kopierte jeg over etterpå.

Disse modellene er like:

AMILO D6820, D7820, D8820 MODULE REPLACEMENT GUIDE

 

Edit: Prøvde å få tak i ny HD fra Siemens, men de kunne ikke skaffe- det var bare nye typer med høyere hastighet, dvs 5000 omd/m den gamle var vel noe rundt 3500 omd/m.

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Hei. Start pcen din i safe mode med nettverk..

Logger du inn osv, også går du på kontroll panel.

Finn gjennopprett og gjennopprett den, filene dine blir ikke berørt eller noe.

Så vips, funker pcen din. Hadde samme problemet og gjorde dette.. Håper det virker med deg, lykketil:)

Lenke til kommentar

CTRL+SHIFT+ESC?

Ser nok ut for at du har fått besøk av et virus, som har fjernet skrivebordet hos deg..

 

 

Uansett hva du prøver, så vil du bare få opp en mørk side, dvs også i sikker modus.

 

Jeg hadde også en slik hendelse. Jeg fikk ikke has på den, så jeg benyttet meg av WINXP CD og installerte windows på nytt.

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar

ja... takk for tipsene om safe mode. men om dere leser allt som står her klarer jeg ikke å sette pcen i safemode :thumbdown:

 

er det noen som vet steder man kan formatere harddisken? har ikke adapter...

eller kan noen linke til en veldig billig SATA - USB adapter på DX ellerno? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...