Gå til innhold

Del bilder av fangst du er stolt av! (Både jakt og fiske!)


Vmed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

LjgX9eP.jpg

 

Dette er min første voksne bukk som jeg har skutt i løpet av min jegerkarriere. Mitt dyr nummer 8 av 10. Denne bukken kom dinglende etter en kolle. Jeg var litt heldig, for jeg vurderte å skyte kolla først - men lot være fordi jeg ikke kunne være helt sikker på at hun hadde kalv. I det kolla var utenfor skuddfeltet mitt, så kom denne bukken. Tok den på 30 meter, med et perfekt lungeskudd. Den lå 10 meter fra skuddplassen. 2,5 år gammel bukk med 6 tagger som veide 73 kg. Fint eksemplar!

 

c6RiJKN.jpg

 

Min andre bukk, som falt i forgårs. Det er lite som er så koselig som å gå på jakt i fint snøvær. Jeg satt på post, mens en annen jaktkamerat "smygjaget" seg mot meg. Mot slutten av drevet, da "alt håp var ute", kunne jeg se at denne bukken som hadde stått og trykt oppi en haug 150 meter fra meg - kom springende rett mot meg. Det er utrolig greit når man ser dyret lenge på forhånd, slik at man kan gjøre seg helt klar. Denne bukken falt etter rundt 5-10 meter, og slaktevekta var på 67 kg. 7 tagger. Fin vekt mtp at det var etter brunsten.

 

Dette er min sjette jaktsesong, og i år har det vært en utrolig fin sesong med fire felte dyr. En fjorkolle og en kalv har jeg tatt i tillegg i år. Har ikke bilde av dem på PC-en, men kan sikkert legge ut senere.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...