Gå til innhold

Amazone.com å anbefalle?


Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer og kjøpe http://www.amazon.com/Monster-Turbine-PRO-High-Performance-Speakers/dp/B002EL4RIO/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1303299263&sr=1-1 fra amazone og lurer på om noen har noe negativt og si i forbindelse med den ideen?

 

totalt blir det 400 kr billigere en fra f.eks komplett.no. En annen ting er hvordan blir det med garantien til produktet om jeg kjøper det fra USA, det vill ikke endres?

 

Leverer de også ut under påsken eller gjøre alle der som i norge og tar påskeferie frem til tirsdag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Order Summary

Amazon Currency Converter is Enabled. (Learn More)

Items: NOK 1.247,31

Shipping & Handling: NOK 203,95

Total Before Tax: NOK 1.824,96

Estimated Tax To Be Collected: NOK 0,00

Import Fees Deposit NOK 373,70

Order Total: NOK 1.824,96

+ rett over 100 kr i tollgebyr.

 

 

da er du på nesten 1950 kr..

da får du garanti i sikkert 3 år eller hva de har, men du må nok stå for fraktkostnad selv om noe skulle skje.

i norge har du i tillegg 5 års reklamsjon og du trenger ikke betale noe frakt om det skulle skje noe galt med produktet.

Endret av DarkZhade
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha Gull versjonen så sparer du totalt 171,- + frakten til Komplett.

 

Amazon har endret litt på systemet sitt slik at enkelte elektroniske varer kan sendes til Norge. Dette kunne de ikke før. Det er de varene hvor produsenten sier det er greit at de kan sende, som kan dette.

 

Monster sine kan.

 

Hvis du legger den i handlekurven, så får du en pris på 1824,-. Dette inkluderer norsk moms og frakt med DHL på døren til deg. Tiden tar 1,5 - dager (arbeidsdager).

 

Har selv fått 2 varer slik de siste 2 månedene fra Amazon. Funker meget bra. Bare vær ops på at DHL leverer på døren rundt kl 12.

 

Det fine med Amazon er at du kan legge inn flere adresser samtidig, og velge hvilken de skal sende til. Så hvis du har jobb, så få den levert der på dagtid.

 

 

EDIT: Komplett tar 95,- for disse, så du sparer totalt 266,-

Om det er nok å spare på å miste 4 års garanti/reklamasjon kommer ann på hva disse omfatter. Går normal slitasje inn under dette, så er det verdt å betale for. Normal slitasje er for meg brudd i ledning osv, da det er dette som normalt ryker på denne type produkter.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Hos Amazon koster varen kr 1248,-.

Frakt kr 204,-

Merverdiavgift(MVA) kr 363,-.

Fortollingsgebyr kr ~200,-.

Totalt kr 2015,-.

 

Pris hos komplett.no med frakt kr 2290,-.

 

Totalt spart ca kr 275,-.

 

I tillegg er det lenger frakt og ved feil(innenfor garantitiden) må du returnere den til selger som både er tidkrevende og dyrt. Reklamasjon får du ikke. Eg synes ikke dette er verdt kr 275,- :)

Lenke til kommentar

Fortollings gebyret på 200,- får du ikke. Den norske prisen med MVA som kommer i utsjekkingen til Amazon er den man betaler. Har ikke måtte betale noe mer enn det på mine 2 leveranser på den måten.

 

Amazon tar seg av fortollingen, og de står for det gebyret.

 

EDIT:

 

Velger han Gull versjonen hos Komplett så sparer han 200,-. Amazon har ikke denne versjonen.

Lyden skal være akuratt lik.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Tusen takk for så mange utrolig bra svar.

 

Jeg har vell kommet til konklusjonen at jeg kjøper på komplett.no pga mye kortere frakt og lettere om det skulle være noe med produktet.

Tar meg råd til de 200-300 kronene ekstra det koster :)

 

Igjen tusen takk for mange bra svar og god påske! :)

Lenke til kommentar

Ebay har mange firmaer, samt hauger av privatpersoner som selgere. Mens Amazon har for det meste selskaper som selger via dem.

 

Dette er også lett merket, står det in stock osv så har amazon dem selv, samt at det står så å si rett under prisen at "sold by amazon llc" eller noe slikt.

 

Mens er det andre selskape osv så står det "Avalable from these sellers" som man må trykke på.

 

Har personlig handlet en del fra slike selgere på Amazon, og det har aldri vært noe problem. Har også fått hyggelige meldinger med fra selgerene også. Har ikke brukt ebay noe særlig, kun noen få ganger. Og finner Amazon mye tryggere å bruke. Selv om jeg ikke har hatt noe galt å si om Ebay.

 

Amazon kan nesten sammenlignes med Komplett, mens Ebay er mer som Finn.no

Lenke til kommentar

I tillegg så bør du smøre deg med tålmodighet. Har aldri opplevd at ting fra Amazon (co.uk eller .com) tar mindre enn 10 dager. I tillegg vil denne varen hvile litt hos tollvesenet før den kommer til deg. Ville regnet med 3 uker fra du bestiller.

10 dager?! Uheldig da eller? fikk min pakke etter 5 dager. Det var co.uk da.

 

On topic:

Ikke noe tull, har bare gode erfaringer med amazon...

Lenke til kommentar

I tillegg så bør du smøre deg med tålmodighet. Har aldri opplevd at ting fra Amazon (co.uk eller .com) tar mindre enn 10 dager. I tillegg vil denne varen hvile litt hos tollvesenet før den kommer til deg. Ville regnet med 3 uker fra du bestiller.

10 dager?! Uheldig da eller? fikk min pakke etter 5 dager. Det var co.uk da.

 

On topic:

Ikke noe tull, har bare gode erfaringer med amazon...

 

10 dager minst er standard derfra når jeg bestiller i hvert fall. Bor i Oslo også.

 

Posten i Norge (Oslo?) er jo helt skandale. Har opplevd flere ganger pakke fra Drammen til Oslo tar 3 dager og 1 uke fra Trondheim til Oslo har jeg også opplevd. Dette utenfor typiske "rush" tidspunkt som jul eller påske.

Lenke til kommentar

Kan legge til at min Kindle kom fram på 4 dager, den vart sendt på ein fredag og vart levert på døra i Bergen mandagen etter. Hadde ein pakke frå Oslo til Bergen som vart sendt same fredagen, den kom ikkje før på onsdagen.

 

Det kommer helt ann på hvilken leverings metode man bruker.

Har selv mottatt pakker fra amazon.com på 1.5 dag. Normalt bruker de 5-10 dager. Får relativt mange pakker fra dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...