Gå til innhold

Sit-ups og push ups hver dag?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et lite spørsmål angående sit-ups og push-ups. Er dette noe man kan ta hver dag eller er det lurt å kjøre annenhver dag/to dagers pause? Jeg bruker ikke noe form for ekstravekt eller noe, bare naturlig. Jeg har skjønt at muskler trenger mer hvile til restitusjon visst man trener med vekter etc. Jeg trener ikke dette så veldig hardt, men vil si moderat, i tillegg, så kjører jeg ikke noe spesielt treningsprogram. Noen som har meninger om dette?:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dropp sit-ups. Situps gir en unødvendig stor belastning på ryggsøylen, og muskelaktiveringen er svært dårlig. Å øke belastningen kan mangedoble skjæringskreftene på ryggsøylen, noe du vil unngå.

 

evt innfør planke, sideplanke, pikes, rollouts og pallof press.

 

http://fitnessbloggen.no/blogg/2011/4/2/dette-er-den-mest-effektive-magevelsen/

 

heller ikke vits og trene dette hver dag, da må ialefall belastningen være liten, skal du trene - trener du hele kroppen, om du fokuserer mye på framsiden og lite på baksiden så vil ikke holdningen være så bra. Anbefaler deg og finne et treningssenter om du har muligheten til det.

Endret av joakimz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

dropp sit-ups. Situps gir en unødvendig stor belastning på ryggsøylen, og muskelaktiveringen er svært dårlig. Å øke belastningen kan mangedoble skjæringskreftene på ryggsøylen, noe du vil unngå.

 

evt innfør planke, sideplanke, pikes, rollouts og pallof press.

 

http://fitnessbloggen.no/blogg/2011/4/2/dette-er-den-mest-effektive-magevelsen/

 

heller ikke vits og trene dette hver dag, da må ialefall belastningen være liten, skal du trene - trener du hele kroppen, om du fokuserer mye på framsiden og lite på baksiden så vil ikke holdningen være så bra. Anbefaler deg og finne et treningssenter om du har muligheten til det.

 

+1

Lenke til kommentar

Jeg regner med at målet ditt er å bli definert slik som Brad Pitt i Fight Club?

 

Det ekstremt ironiske er at filmen handler om mye det motsatte.

 

For å dra frem et veldig bra sitat (fra filmen): "Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need" - Fight Club

 

Funfact: Pitt er ca 68 kg fordelt på 180 cm i FC, ripped - men ikke særlig mye masse på han.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg regner med at målet ditt er å bli definert slik som Brad Pitt i Fight Club?

 

Det ekstremt ironiske er at filmen handler om mye det motsatte.

 

For å dra frem et veldig bra sitat (fra filmen): "Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need" - Fight Club

 

Funfact: Pitt er ca 68 kg fordelt på 180 cm i FC, ripped - men ikke særlig mye masse på han.

 

Veldig merkelig valg av sitat, det har jo ingenting med situps å gjøre? Og denne tråden har vel lite med advertisement å gjøre? Bare så ironisk, når den filmen har så mange gode sitater om at selvforbedring er bullshit.

 

"Self improvement is masturbation. Now self destruction..." -Tyler Durden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...