Gå til innhold

Radeon HD 7000 nærmer seg


Anbefalte innlegg

Bare synd at Adobe's Mercury engine ikke støtter ATI kort (OpenCL)

Blir vanskelig å svelge et ATI kort uansett hvor bra det er når jeg bruker Physx, CUDA, Mercury engine og simulator som elsker Nvidia kort.

 

AMD lager fine produkter, men de henger liksom alltid etter her og der. Igjen veldig dumt når produktene er veldig fint priset osv kontra ytelse.

 

Kanskje ikke akkurat AMD sin feil men, noen som har noen innspill?

Endret av darapa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare synd at Adobe's Mercury engine ikke støtter ATI kort (OpenCL)

Blir vanskelig å svelge et ATI kort uansett hvor bra det er når jeg bruker Physx, CUDA, Mercury engine og simulator som elsker Nvidia kort.

 

AMD lager fine produkter, men de henger liksom alltid etter her og der. Igjen veldig dumt når produktene er veldig fint priset osv kontra ytelse.

 

Kanskje ikke akkurat AMD sin feil men, noen som har noen innspill?

 

Nvidia Quadro and...

At the heart of Premiere Pro CS5.5 is the Adobe Mercury Playback Engine, built using the NVIDIA® CUDA™ parallel processing architecture.

PhysX er forøvrig en Nvidia-eid teknologi som bygger på CUDA den også.

 

AMD henger ikke etter overalt, til mediesenterbruk er AMD-kort best pga lavere strømforbruk og bedre lydoverføring sist jeg sjekka.

Et toppkort fra AMD kan kjøre 6 skjermer, Nvidias kort takler kun 2.

AMD kan kjøre spill over 6 skjermer på et kort, Nvidia kan kjøre tre skjermer i spill med to kort.

AMDs strømforbruk er langt bedre enn Nvidia, de har heller ikke kort som går føyken bare du kjører feil program eller om du vil overklokke.

AMD skalerer bedre med flere grafikkjerner enn Nvidia i spill.

Du kan nesten få tre HD 6970 til prisen av to GTX 580.

 

Men det er likevel et poeng at Nvidia har kjøpt opp teknologi som blir lagt inn i rendering og modellering og på den måten styrer kunder mot seg.

Lenke til kommentar

Trodde Southern Islands skulle være en helt ny arkitekturdesign jeg siden Cayman var en oppgradering av Cypress kjernen.

 

Hvis dette kun blir en tweak med enda litt høyere frekvens tror jeg Nvidia får en lett oppgave med å slå de i sin neste generasjon.

 

Med 1 Million Jiggawatts i TDP?

Nvidia har sine egne problemer de må fikse før de begynner å legge til enda flere shadere

Jaha? Hvilke problemer?

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1303314248' post='17651610']

Trodde Southern Islands skulle være en helt ny arkitekturdesign jeg siden Cayman var en oppgradering av Cypress kjernen.

 

Hvis dette kun blir en tweak med enda litt høyere frekvens tror jeg Nvidia får en lett oppgave med å slå de i sin neste generasjon.

 

Med 1 Million Jiggawatts i TDP?

Nvidia har sine egne problemer de må fikse før de begynner å legge til enda flere shadere

Jaha? Hvilke problemer?

 

Strømforbruk? Enorm brikkestørrelse?

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1303314248' post='17651610']

Trodde Southern Islands skulle være en helt ny arkitekturdesign jeg siden Cayman var en oppgradering av Cypress kjernen.

 

Hvis dette kun blir en tweak med enda litt høyere frekvens tror jeg Nvidia får en lett oppgave med å slå de i sin neste generasjon.

 

Med 1 Million Jiggawatts i TDP?

Nvidia har sine egne problemer de må fikse før de begynner å legge til enda flere shadere

Jaha? Hvilke problemer?

 

Strømforbruk? Enorm brikkestørrelse?

Bortimot samme teknikk for power throtteling brukes også på AMD sin 6000-serie.

Deaktiver den, og se hva som skjer...

Lenke til kommentar
Raptor' timestamp='1303418203' post='17656003']

Strømforbruk? Enorm brikkestørrelse?

Bortimot samme teknikk for power throtteling brukes også på AMD sin 6000-serie.

Deaktiver den, og se hva som skjer...

Ja, men dette er dynamisk innstilte klokker etter kalkulasjoner hvert øyeblikk av strømforbruket til brikken. Du har også mulighet for å endre på dette med powertune opp til +-20%.

 

Nvidia aktiverer dette kun på enkelte programmer som Furmark og Kombustor med GTX 5xx, det er en rimelig stor forskjell her slik jeg ser det. Det eneste kortet som ikke gjør dette er GTX 590, og det er helt klart fordi strømforbuket hadde vært for stort om OCP ikke er konstant på.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kan si hva dere vil om AMD og nVIDIA, om strømforbruk, power throtteling, physx, cuda, eyefinity osv osv.. Er nå enda glad for at det pushes ny generasjoner fra begge leire så sund konkurranse vedvarer slik at vi kan fortsette å plukke opp kort som kan tygge alt av spill til 1'500kr og oppover!

 

Håper også at Intel kan komme litt mer inn i gamet her, nå satser de jo ikke på dedikerte skjermkort men deres integrerte løsninger blir stadig bedre og Intel som et såpass stort og gjennomført selskap overrasker det meg at de ikke engang gjør et forsøk på å få til noen skjermkortdriveroptimaliseringer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...